Javascript: get size

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 15:24:00
Quote Anchor link
Ik heb een textarea met een border en een padding.
Ik wil deze textarea precies evengroot hebben als de <div> waar-ie in zit.
Deze div is resizeable en wanneer deze <div>'s maat wordt aangepast wordt de textarea's maat ook aangepast.

Ik zit nu wel met het probleem: als ik de grootte van de div zonder border/padding ophaal en deze grootte toewijs aan de textarea, word de textarea groter dan de div. Dit komt omdat ie een padding en een border heeft. Hoe kan ik dus de outer-size veranderen van een div, ook wanneer de border, padding of margin van de textarea geen 0 is, zonder dat de textarea te groot/te klein wordt?

Ook als ik textarea style="width:100%;height:100%;" gebruik wordt de textarea te groot.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 22:11:51
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

19/04/2009 15:29:00
Quote Anchor link
En als je het eens omwisselt: je geeft de div een padding en haalt de margin van de textarea weg?
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 15:34:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 19.04.2009 15:29:
En als je het eens omwisselt: je geeft de div een padding en haalt de margin van de textarea weg?

de textarea heeft in dit geval geen margin, wel een padding. Maar ALS de textarea een margin heeft moet ie er wel rekening mee houden.

De <div> is een div zonder border, margin of padding en dat moet zo blijven. Er komt namelijk meer in dan een <div>.

Het is ff een voorbeeld tekst. Ik wil gewoon een manier weten om de outer-size van een element te kunnen instellen.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

19/04/2009 15:40:00
Quote Anchor link
Ooh, volgens mij zie ik het nou. Een padding is een extra breedte op de breedte die je opgeeft. Je moet dus de padding van de textarea van de breedte van de div afhalen, en die breedte aan de textarea toekennen. Dan zijn ze even breed.
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 15:41:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 19.04.2009 15:40:
Ooh, volgens mij zie ik het nou. Een padding is een extra breedte op de breedte die je opgeeft. Je moet dus de padding van de textarea van de breedte van de div afhalen, en die breedte aan de textarea toekennen. Dan zijn ze even breed.

En hoe kom ik achter de padding van een textarea?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

19/04/2009 15:43:00
Quote Anchor link
Die geef je als het goed is zelf al op in je CSS.
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 15:46:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 19.04.2009 15:43:
Die geef je als het goed is zelf al op in je CSS.

Klopt, maar wat nou als ik iets maak dat ook met andere CSS docs moet kunnen werken?
Niet iedereen wil zijn javascript afhankelijk hebben van een specifieke CSS regel.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

19/04/2009 15:47:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.getElementById("id-van-de-textarea").style.padding;


Daarmee moet je de padding op kunnen halen. Alert het eerst maar eens om te kijken wat hij teruggeeft.
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 15:57:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 19.04.2009 15:47:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.getElementById("id-van-de-textarea").style.padding;


Daarmee moet je de padding op kunnen halen. Alert het eerst maar eens om te kijken wat hij teruggeeft.

Dat werkt alleen als je de padding hebt veranderd met javascript.
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

19/04/2009 16:01:00
Quote Anchor link
<textarea> heeft toch geen width en height (->COLS & ROWS)

elementen van textarea

Van het TEXTAREA element worden de volgende attributen beschreven: ACCESSKEY, COLS, DISABLED, NAME, READONLY, ROWS, TABINDEX en WRAP.
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 16:03:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 19.04.2009 16:01:
<textarea> heeft toch geen width en height (->COLS & ROWS)

elementen van textarea

Van het TEXTAREA element worden de volgende attributen beschreven: ACCESSKEY, COLS, DISABLED, NAME, READONLY, ROWS, TABINDEX en WRAP.

Bedankt voor je nuttige bijdrage, maar nog steeds geen antwoord op mn vraag.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door toby hinloopen
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

19/04/2009 16:22:00
Quote Anchor link
geef eens de class/id van de div aan de textarea
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    <div id="test">
        <textarea id="test"></textarea>
    </div>
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 16:23:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 19.04.2009 16:22:
geef eens de class/id van de div aan de textarea
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    <div id="test">
        <textarea id="test"></textarea>
    </div>

Hebben ze niet.
Ze worden aangemaakt met Javascript.

Waarom eigenlijk?

Tot slot is dit niet echt w3c valid. Een id hoort uniek te zijn en mag niet worden gegeven aan meerdere elementen. Kan problemen geven. Daar zijn classes voor.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door toby hinloopen
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

19/04/2009 16:26:00
Quote Anchor link
I know..
maar ik had niet zoveel tijd ;p
ik ben ook bezig met mijn probleempjes :o
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kasper Heyndrickx
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 16:27:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 19.04.2009 16:26:
I know..
maar ik had niet zoveel tijd ;p
ik ben ook bezig met mijn probleempjes :o
even zoeken voor jou

jQuery heeft wel 2 ingebouwde functies ervoor: Outer/Inner width/height

Die 2 doen het maar ik gebruik al mootools :P
jQuery vind ik kut.

Wat zijn jouw probleempjes eigenlijk? :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door toby hinloopen
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

19/04/2009 16:43:00
Quote Anchor link
toby hinloopen schreef op 19.04.2009 16:27:
Kasper schreef op 19.04.2009 16:26:
I know..
maar ik had niet zoveel tijd ;p
ik ben ook bezig met mijn probleempjes :o
even zoeken voor jou

jQuery heeft wel 2 ingebouwde functies ervoor: Outer/Inner width/height

Die 2 doen het maar ik gebruik al mootools :P
jQuery vind ik kut.

Wat zijn jouw probleempjes eigenlijk? :P

http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=15&id=63416&lasttopic=1
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

19/04/2009 16:49:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 19.04.2009 16:43:
toby hinloopen schreef op 19.04.2009 16:27:
Kasper schreef op 19.04.2009 16:26:
I know..
maar ik had niet zoveel tijd ;p
ik ben ook bezig met mijn probleempjes :o
even zoeken voor jou

jQuery heeft wel 2 ingebouwde functies ervoor: Outer/Inner width/height

Die 2 doen het maar ik gebruik al mootools :P
jQuery vind ik kut.

Wat zijn jouw probleempjes eigenlijk? :P

http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=15&id=63416&lasttopic=1

probleem opgelost :P
zo en nu mijn probleem :P
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

25/04/2009 13:00:00
Quote Anchor link
*bumpo*
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.