JavaScript: submit stoppen!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »
Mitch X

Mitch X

04/05/2004 12:33:00
Quote Anchor link
##### 1.htm #####
<html>

<head>
<title>Test</title>

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkvalue()
{
if(!document.test.check.checked)
{
alert("Je kan niet verder!!!");
stop;
}
}
</script>

</head>

<body>

<form name="test" method="post" action="2.htm">
<input type="checkbox" name="check" value="1" />Ja?
<input type="submit" name="submit" onClick="checkvalue()" value="Go!" />
</form>

</body>

</html>

2.htm is dan zegmaar de verwerking.
Maar ik wil dat ie na het alertvenstertje stopt.
Dus niet naar 2.htm gaat en nix verzend...
Hoe doe ik dat?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 13:33:29
 
B a s
Beheerder

B a s

04/05/2004 13:20:00
Quote Anchor link
eej.. doe eens:

<form name="test" method="post" action="2.htm" onSubmit="return checkvalue()">

en maak van die submit button gewoon:
<input type="submit" name="submit" value="Go!" />

dat stop; kun je er wel uit halen uit de functie checkvalue()..
 
Mitch X

Mitch X

04/05/2004 13:46:00
Quote Anchor link
N0pe werkt niet :(
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

04/05/2004 17:41:00
Quote Anchor link
Volgens mij moet deze werken:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkvalue()
{
if(!document.test.check.checked)
{
alert("Je kan niet verder!!!");
event.returnValue=false;
}
}
</script>

Of deze:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkvalue()
{
if(!document.test.check.checked)
{
alert("Je kan niet verder!!!");
return false;
}
}
</script>

Edit:
Kijk, nu zou
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
en
dus erg handig zijn.. :D

Elwin
Gewijzigd op 04/05/2004 17:42:00 door Elwin - Fratsloos
 
Mitch X

Mitch X

04/05/2004 20:16:00
Quote Anchor link
Jepz ik heb die tweede gebruikt en die werkt,
dat ik dat zelf niet bedacht hebt ... :P
Leuke nieuwe naam Kikker ;)
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:38:00
Quote Anchor link
Om maar even een oude topic op te doemen

Kijk dat niet submitten op de enter key is me gelukt, maar nu maakt ie wel de hele tijd zo'n geluidje, biep, geen click, maar biep, en dat is zooo irritant.

Je spring met enter namelijk naar het volgende veld, en ik heb als submit button een gewone button gemaakt met een onclick event.

Hoe kan ik dit geluidje wegkrijgen? Je moet met de entertoets naar het volgende veld kunnen springen en het form mag niet gesubmit worden. Dat zijn eigenljik de eisen, en natuurlijk dat het geluidje weg gaat.

Iemand een idee?
Gewijzigd op 21/11/2005 13:39:00 door Mischa Gorinskat
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:44:00
Quote Anchor link
Normaal gesproken kun je een submit het mooist onderbreken met zo'n soort functie:

<form name="myform" onsubmit="return check_form ();">

function check_form () {
// mag het?
if (...) {
return true;
}
else {
// hier geen alertbox als je niet steeds die biep wilt horen
return false;
}
}
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:47:00
Quote Anchor link
mijn functie:

function focuselse_key(event,framename,fieldname)
{
if(event.keyCode==13)
{
var string = fieldname;
var string1 = string.substr(0,string.length-2);
var string2 = string.substr(string.length-1,1);
if ((string1=='weeknr') && ((string2>4) && (string2<=10)))
{
var valaantal = document.getElementById('aantal').value;
if (valaantal<string2)
{
fieldname='k_ja';
}
}
top.frames[framename].document.getElementById(fieldname).focus();
return false;
}
}

hij returned dus een false als je op enter drukt, en dan komt ook die biep
Gewijzigd op 21/11/2005 13:48:00 door Mischa Gorinskat
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:50:00
Quote Anchor link
Heb je een link? Dan kan ik ff kijken.
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:52:00
Quote Anchor link
ehm nee sorry, is voor een interne applicatie en als ik iets op internet moet zetten moet ik zoveel doen om errors te voorkomen, das net iets te veel werk.. en daarnaast zijn ze er ook niet blij mee dat die gegevens op internet staan

shit dit is jammer
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:54:00
Quote Anchor link
dit zijn drie knopjes die ik gebruik en zo roep ik de functie aan, die functie staat wel in een losse function.js

kzal ff kijken of ik er snel een paginatje van kan maken

<input type="text" name="bdoor" maxlength="20" class="b_door" id="b_door" onkeydown="focuselse_key(event,'main','klantnr')" tabindex="1" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SESSION['mednaam']; ?>
" />

<br /><br />

<input type="text" maxlength="20" name="klantnr" id="klantnr" class="klantnr" onblur="value_trans_sub(this,'right','klantnr_zoek','klantnr')" onkeypress="return focuselse_key(event,'main','g_met')" tabindex="2" />

<br /><br />

<input type="button" tabindex="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?=$tab_new++;?>
" onclick="submitform('main','klachtenformulier')" id="verzend" value="Verzenden" />
Gewijzigd op 21/11/2005 13:56:00 door Mischa Gorinskat
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:56:00
Quote Anchor link
Kun je niet een pagina maken met alleen een formulier erop wat niets doet, terwijl het toch die bug heeft? Dan kan ik vanavond ff kijken. Ik ga nu naar mijn werk!
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 14:06:00
Quote Anchor link
Opgelost

Echt vaag ik heb net met een collega hierna gekeken en we kwamen er allebei niet uit. Nu maak ik die testpagina en ben ik het probleem kwijt

Ik roep mijn functie, hierboven staat die, zo aan:

onkeypress="return focuselse_key(event,'main','g_met')"

dit werkt, bedankt voor de moeite

echt vaag ik had dit al geprobeerd :S, maar het werkt :D:D
 
DaeDaluz

DaeDaluz

21/11/2005 15:21:00
Quote Anchor link
Kan je niet beter een Button gebruiken ipv een submit knop, en dan via javascript submitten als het wel mag? :)
 

21/11/2005 16:41:00
Quote Anchor link
Button wordt niet door iedere browser ondersteunt, o.a door netscape.
 
Jelmer -

Jelmer -

21/11/2005 17:14:00
Quote Anchor link
input type="button" wordt volgens mij al minstens vanaf netscape 4.7 ondersteund. <button/> misschien niet, maar die heb je ook niet echt nodig.

Voor die lui die graag hun enter-knop als 'volgende veld' willlen hebben, kunnen ook hier even kijken :)
 

21/11/2005 17:33:00
Quote Anchor link
Deze en deze paginas zijn wel interresant
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.