jQuery slide

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 20:09:17
Quote Anchor link
Hallo,

ik zat laats eens wat te spelen met jQuery en ik wou een stukje gaan inbouwen in mijn site alleen wil het niet werken.

ik heb alles letterlijk gekopieerd maar het werkt in mijn site niet maar in mijn tests wel.

dit komt uit mijn site:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js" type="text/javascript"></script>  // Dit heb ik in de <head>

<?php
    echo '<a href="javascript:void(0);" class="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br />';
    echo '<div class="reviews" style="display: none;">';

echo '</div>';
        echo '      
              <script type="text/javascript">          
                  slide=0;      

$(".uitklappen").click(function() {                  
                       if(slide==0)
                       {      
                            $(".reviews").slideDown("slow");
                            $(".reviews").delay(500);
                            slide=1;
                        } else {    
                            $(".reviews").slideUp("slow");
                            slide=0;
                        }              
                  });
              </script>'
;
?>

en hier de code uit mijn test pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
  <style>                                                
      div {
        width:500px; height:500px;
        position:relative;
        font-size:12pt; text-align:center;
        color:gray; background:black;
        padding-top:175px;  
        top:0; left:0;
        z-index: -1;
        display: none;
      }      
      </style>
  <script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
</head>
<body>
    <a href="javascript:void(0);" class="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br />    
    <div class="reviews">
        bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    </div>                                                                                                    
        slide=0;      

$(".uitklappen").click(function() {                  
            if(slide==0)
            {      
                $(".reviews").slideDown("slow");
                slide=1;
            } else {    
                $(".reviews").slideUp("slow");
                slide=0;
            }              
        });
      </script>

</body>
</html>
Gewijzigd op 28/09/2010 20:09:57 door Vincent Huisman

PHP hulp

PHP hulp

11/03/2025 17:21:45

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

28/09/2010 20:29:29
Quote Anchor link
Ik vraag me af of het gaat werken in combinatie met classes. Misschien dat je die div beter een id geeft en dan $("#id") gebruikt. Of als je meerdere divs wilt doen dat je de each() selector van jQuery gebruikt.

En misschien is slideToggle ook wel iets voor je. :)

Iets van dittum:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    <a href="javascript:void(0);" id="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br />    
    <div id="reviews">
        bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    </div>                                                                                                    
        $("#uitklappen").click(function() {                  
            $("#reviews).slideToggle("slow");
        });
      </script>

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 20:32:36
Quote Anchor link
nee, ik vind die toggle niet zo mooi gaan. in mijn test werkt het in iedergeval wel met classes maar ik zal het eens proberen met id's

edit:

het werkt nog niet
Gewijzigd op 28/09/2010 20:34:12 door Vincent Huisman

Niek s

niek s

28/09/2010 20:33:19
Quote Anchor link
Die tweede is dus de output die de php genereerd bedoel je?

Maak van
Code (php)
1
href="javascript:void(0);"

eens
Code (php)
1
href="#"

Dat geeft soms nog wel moeilijkheden.

Verder geef je niet aan wat er precies misgaat, ik gok er op dat het ding niet uitschuift?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 20:36:40
Quote Anchor link
@niels:

die 2e is de broncode van de testpagina waarin ik het dus getest heb en daarin werkt het wel helemaal.

de # werkt ook niet, de reden dat ik die niet had gebruikt was omdat IE er niet goed mee kan werken

uiteraard is het probleem dat hij niet uitschuift.

Edit:
Dit zegt mijn js error console:
Quote:
Uncaught TypeError: Cannot call method 'click' of null
(anonymous function)

maar dat komt zeker alleen maar door dat ik jQuery gebruik of niet?
Gewijzigd op 28/09/2010 20:42:54 door Vincent Huisman

Niek s

niek s

28/09/2010 21:13:44
Quote Anchor link
Nou die laatste error betekent dat die selector blijkbaar niet je div pakt.
Verder lijkt het er op dat je div sowiso leeg is, dus wat wil je bereiken met het uitschuiven van een lege div?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:18:25
Quote Anchor link
click is gewoon een functie van jQuery, wat doe ik er dan fout mee?

hier de broncode:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<a href="javascript:void(0);" id="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br /><div id="reviews" style="display: none;"><br />Er zijn nog geen reviews bij dit product.</div>      
                                slide=0;      

$("#uitklappen").click(function () {                  
                                    if(slide==0)
                                    {      
                                        $("#reviews").slideDown("slow");
                                        $("#reviews").delay(500);
                                        slide=1;
                                    } else {    
                                        $("#reviews").slideUp("slow");
                                        slide=0;
                                    }              
                                });
                              </script>

mij div is niet leeg. als er geen reviews zijn, dan komt die tekst "Er zijn nog geen reviews bij dit product."

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:32:08
Quote Anchor link
Probeer dit eens dan:
Code (php)
1
2
3
4
5
...
$("#reviews").show();
$("#reviews").slideDown("slow");
...

in de if zetten uiteraard ..

Edit:

Heeft #reviews wel een breedte en hoogte ?

Kijk anders nog even naar het 1e voorbeeld hier:

http://api.jquery.com/slideDown/
Gewijzigd op 28/09/2010 21:36:19 door Martijn B

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:36:17
Quote Anchor link
werk nog steeds niet...

ik heb even geprobeerd met een alert na de
Code (php)
1
$("#uitklappen").click(function () {

maar ik krijg geen alert, wel in mijn test pagina

Edit
De hoogte en breedte instellen helpt ook niet
Gewijzigd op 28/09/2010 21:38:23 door Vincent Huisman

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:38:26
Quote Anchor link
Doe eens

Code (php)
1
alert($("#uitklappen"));

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:39:41
Quote Anchor link
dan komt er null uit maar ik heb toch echt id="uitklappen" ?!

of wordt de js niet goed aangeroepen? ik heb namelijk wel 6 js bestanden aangeroepen
Gewijzigd op 28/09/2010 21:41:53 door Vincent Huisman

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:42:09
Quote Anchor link
En jQuery wordt geladen?

Zet er anders eens omheen:
Code (php)
1
2
3
4
5
$(document).ready(function() {

...

});
Gewijzigd op 28/09/2010 21:42:40 door Martijn B

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:46:14
Quote Anchor link
als ik die er omheen zet kom ik niet eens bij mijn error, het lijkt er dus op dat de js niet geladen wordt.

dit zijn de js's die ik laad:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
            <script src="js/functies.js" type="text/javascript"></script>
            <script src="js/livevalidation.js" type="text/javascript"></script>  

<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js" type="text/javascript"></script>

<script src="lightbox/js/prototype.js" type="text/javascript"></script>
            <script src="lightbox/js/scriptaculous.js?load=effects,builder" type="text/javascript"></script>
            <script src="lightbox/js/lightbox.js" type="text/javascript"></script>  

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:51:59
Quote Anchor link
Ik zie je probleem.

Prototype vs jquery (Prototype wint helaas)

Als je prototype eruit haalt dan werkt je script.

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:55:53
Quote Anchor link
ja, dat is het maar nu werkt mijn lightbox niet meer :s hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 22:00:12
Quote Anchor link
Een lightbox gebruikt die gebruik maakt van jQuery.
Want zoals je het nu hebt is het wat dubbel op.

Shadowbox kan bijvoorbeeld gebruik maken van jQuery.

Geen ervaring mee maar volgens mij is deze wel makkelijk:
http://www.digitalia.be/software/slimbox2

Volgens mij hoef je dan geen HTML te veranderen.
Gewijzigd op 28/09/2010 22:02:36 door Martijn B

Th van

Th van

28/09/2010 22:10:34
Quote Anchor link
Volgens mij is er een manier om expliciet aan te geven dat het jQuery code is. Zal eens google'n.

Hier :
http://docs.jquery.com/Using_jQuery_with_Other_Libraries
Gewijzigd op 28/09/2010 22:12:18 door Th van

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 22:13:14
Quote Anchor link
Wat in dit geval wel werkt is $ vervangen door jQuery.

Dus:
Code (php)
1
2
3
jQuery(document).ready(function() {
...
});

Maar je kunt beter die oude/trage/lompe lightbox vervangen en dan bedoel ik ook prototype.
Gewijzigd op 28/09/2010 22:14:44 door Martijn B

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 22:18:52
Quote Anchor link
@martijn:

bedankt, ik heb het nu werkend!

Edit:
hoe kan ik met die lightbox de donkere kleur nog donkerder maken?

Toevoeging op 29/09/2010 09:21:49:

bump
Gewijzigd op 29/09/2010 20:20:10 door Vincent Huisman

Vincent Huisman

Vincent Huisman

30/09/2010 19:53:19
Quote Anchor link
bump

Niels K

Niels K

30/09/2010 20:06:23
Quote Anchor link
Dat is toch gewoon css?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.