jQuery slide

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 20:09:17
Quote Anchor link
Hallo,

ik zat laats eens wat te spelen met jQuery en ik wou een stukje gaan inbouwen in mijn site alleen wil het niet werken.

ik heb alles letterlijk gekopieerd maar het werkt in mijn site niet maar in mijn tests wel.

dit komt uit mijn site:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js" type="text/javascript"></script>  // Dit heb ik in de <head>

<?php
    echo '<a href="javascript:void(0);" class="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br />';
    echo '<div class="reviews" style="display: none;">';

        echo '</div>';
        echo '      
              <script type="text/javascript">          
                  slide=0;      
                                                              
                  $(".uitklappen").click(function() {                  
                       if(slide==0)
                       {      
                            $(".reviews").slideDown("slow");
                            $(".reviews").delay(500);
                            slide=1;
                        } else {    
                            $(".reviews").slideUp("slow");
                            $(".reviews").delay(500);
                            slide=0;
                        }              
                  });
              </script>'
;
?>


en hier de code uit mijn test pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
  <style>                                                
      div {
        width:500px; height:500px;
        position:relative;
        font-size:12pt; text-align:center;
        color:gray; background:black;
        padding-top:175px;  
        top:0; left:0;
        z-index: -1;
        display: none;
      }      
      </style>
  <script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
</head>
<body>
    <a href="javascript:void(0);" class="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br />    
    <div class="reviews">
        bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    </div>                                                                                                    
      <script type="text/javascript">          
        slide=0;      
                                      
        $(".uitklappen").click(function() {                  
            if(slide==0)
            {      
                $(".reviews").slideDown("slow");
                $(".reviews").delay(500);
                slide=1;
            } else {    
                $(".reviews").slideUp("slow");
                $(".reviews").delay(500);
                slide=0;
            }              
        });
      </script>

</body>
</html>
Gewijzigd op 28/09/2010 20:09:57 door Vincent Huisman
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 10:41:24
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

28/09/2010 20:29:29
Quote Anchor link
Ik vraag me af of het gaat werken in combinatie met classes. Misschien dat je die div beter een id geeft en dan $("#id") gebruikt. Of als je meerdere divs wilt doen dat je de each() selector van jQuery gebruikt.

En misschien is slideToggle ook wel iets voor je. :)

Iets van dittum:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    <a href="javascript:void(0);" id="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br />    
    <div id="reviews">
        bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    bla bla bla
    </div>                                                                                                    
      <script type="text/javascript">                          
        $("#uitklappen").click(function() {                  
            $("#reviews).slideToggle("slow");
        });
      </script>
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 20:32:36
Quote Anchor link
nee, ik vind die toggle niet zo mooi gaan. in mijn test werkt het in iedergeval wel met classes maar ik zal het eens proberen met id's


edit:

het werkt nog niet
Gewijzigd op 28/09/2010 20:34:12 door Vincent Huisman
 
Niek s

niek s

28/09/2010 20:33:19
Quote Anchor link
Die tweede is dus de output die de php genereerd bedoel je?

Maak van
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
href="javascript:void(0);"

eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
href="#"


Dat geeft soms nog wel moeilijkheden.

Verder geef je niet aan wat er precies misgaat, ik gok er op dat het ding niet uitschuift?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 20:36:40
Quote Anchor link
@niels:

die 2e is de broncode van de testpagina waarin ik het dus getest heb en daarin werkt het wel helemaal.

de # werkt ook niet, de reden dat ik die niet had gebruikt was omdat IE er niet goed mee kan werken


uiteraard is het probleem dat hij niet uitschuift.


Edit:
Dit zegt mijn js error console:
Quote:
Uncaught TypeError: Cannot call method 'click' of null
(anonymous function)

maar dat komt zeker alleen maar door dat ik jQuery gebruik of niet?
Gewijzigd op 28/09/2010 20:42:54 door Vincent Huisman
 
Niek s

niek s

28/09/2010 21:13:44
Quote Anchor link
Nou die laatste error betekent dat die selector blijkbaar niet je div pakt.
Verder lijkt het er op dat je div sowiso leeg is, dus wat wil je bereiken met het uitschuiven van een lege div?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:18:25
Quote Anchor link
click is gewoon een functie van jQuery, wat doe ik er dan fout mee?

hier de broncode:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<a href="javascript:void(0);" id="uitklappen" title="Reviews bekijken">Reviews bekijken</a><br /><div id="reviews" style="display: none;"><br />Er zijn nog geen reviews bij dit product.</div>      
                              <script type="text/javascript">          
                                slide=0;      
                                                              
                                $("#uitklappen").click(function () {                  
                                    if(slide==0)
                                    {      
                                        $("#reviews").slideDown("slow");
                                        $("#reviews").delay(500);
                                        slide=1;
                                    } else {    
                                        $("#reviews").slideUp("slow");
                                        $("#reviews").delay(500);
                                        slide=0;
                                    }              
                                });
                              </script>


mij div is niet leeg. als er geen reviews zijn, dan komt die tekst "Er zijn nog geen reviews bij dit product."
 
Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:32:08
Quote Anchor link
Probeer dit eens dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
...
$("#reviews").show();
$("#reviews").slideDown("slow");
$("#reviews").delay(500);
...


in de if zetten uiteraard ..

Edit:


Heeft #reviews wel een breedte en hoogte ?

Kijk anders nog even naar het 1e voorbeeld hier:

http://api.jquery.com/slideDown/
Gewijzigd op 28/09/2010 21:36:19 door Martijn B
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:36:17
Quote Anchor link
werk nog steeds niet...

ik heb even geprobeerd met een alert na de
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$("#uitklappen").click(function () {

maar ik krijg geen alert, wel in mijn test pagina

Edit
De hoogte en breedte instellen helpt ook niet
Gewijzigd op 28/09/2010 21:38:23 door Vincent Huisman
 
Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:38:26
Quote Anchor link
Doe eens

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
alert($("#uitklappen"));
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:39:41
Quote Anchor link
dan komt er null uit maar ik heb toch echt id="uitklappen" ?!

of wordt de js niet goed aangeroepen? ik heb namelijk wel 6 js bestanden aangeroepen
Gewijzigd op 28/09/2010 21:41:53 door Vincent Huisman
 
Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:42:09
Quote Anchor link
En jQuery wordt geladen?

Zet er anders eens omheen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$(document).ready(function() {
  
...

});
Gewijzigd op 28/09/2010 21:42:40 door Martijn B
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:46:14
Quote Anchor link
als ik die er omheen zet kom ik niet eens bij mijn error, het lijkt er dus op dat de js niet geladen wordt.

dit zijn de js's die ik laad:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
            <script src="js/functies.js" type="text/javascript"></script>
            <script src="js/livevalidation.js" type="text/javascript"></script>  
            
            <script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js" type="text/javascript"></script>
                                    
            <script src="lightbox/js/prototype.js" type="text/javascript"></script>
            <script src="lightbox/js/scriptaculous.js?load=effects,builder" type="text/javascript"></script>
            <script src="lightbox/js/lightbox.js" type="text/javascript"></script>  
 
Martijn B

Martijn B

28/09/2010 21:51:59
Quote Anchor link
Ik zie je probleem.

Prototype vs jquery (Prototype wint helaas)

Als je prototype eruit haalt dan werkt je script.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 21:55:53
Quote Anchor link
ja, dat is het maar nu werkt mijn lightbox niet meer :s hoe zou ik dit kunnen oplossen?
 
Martijn B

Martijn B

28/09/2010 22:00:12
Quote Anchor link
Een lightbox gebruikt die gebruik maakt van jQuery.
Want zoals je het nu hebt is het wat dubbel op.

Shadowbox kan bijvoorbeeld gebruik maken van jQuery.

Geen ervaring mee maar volgens mij is deze wel makkelijk:
http://www.digitalia.be/software/slimbox2

Volgens mij hoef je dan geen HTML te veranderen.
Gewijzigd op 28/09/2010 22:02:36 door Martijn B
 
Th van

Th van

28/09/2010 22:10:34
Quote Anchor link
Volgens mij is er een manier om expliciet aan te geven dat het jQuery code is. Zal eens google'n.

Hier :
http://docs.jquery.com/Using_jQuery_with_Other_Libraries
Gewijzigd op 28/09/2010 22:12:18 door Th van
 
Martijn B

Martijn B

28/09/2010 22:13:14
Quote Anchor link
Wat in dit geval wel werkt is $ vervangen door jQuery.

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
jQuery(document).ready(function() {
...
});


Maar je kunt beter die oude/trage/lompe lightbox vervangen en dan bedoel ik ook prototype.
Gewijzigd op 28/09/2010 22:14:44 door Martijn B
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2010 22:18:52
Quote Anchor link
@martijn:

bedankt, ik heb het nu werkend!



Edit:
hoe kan ik met die lightbox de donkere kleur nog donkerder maken?

Toevoeging op 29/09/2010 09:21:49:

bump
Gewijzigd op 29/09/2010 20:20:10 door Vincent Huisman
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

30/09/2010 19:53:19
Quote Anchor link
bump
 
Niels K

Niels K

30/09/2010 20:06:23
Quote Anchor link
Dat is toch gewoon css?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.