koekjes probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

01/10/2022 10:32:54
Quote Anchor link
Hoi

Ik probeer mijn cookies om te zetten naar array opties.
De cookies worden wel gezet maar zonder datum. Het zijn dus sessie cookies :(

Ik zet mijn cookies met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$a = koekjesopties(5000);
setcookie('msg', 1, $a);


Mijn array ziet er zo uit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
(
    [expires] => Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT
    [path] => /
    [samesite] => Lax
    [httponly] => true
    [secure] => false
)
Ook geprobeerd zonder streepjes in de datum.

Mijn opties worden zo gebouwd
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    function koekjesopties($dagen) {
        $a = array(
            'expires'=>CookieEndTime($dagen),
            'path'=>'/',
            'samesite' => 'Lax'
        );
                            
        if(isset($_SERVER['HTTPS']) && $_SERVER['HTTPS']=='on') {
            $a['httponly']='true';
            $a['secure']='false';
        }
        return $a;
    }


Wat doe ik weer verkeerd?

Jan
Gewijzigd op 01/10/2022 15:55:40 door Jan R
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 18:56:51
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

01/10/2022 11:00:39
 
Jan R

Jan R

01/10/2022 15:54:57
Quote Anchor link
Bedankt maar het gaat hier over parameter 3 expires_or_options van commando setcookie.
Dus niet hoe een array doorgeven als een cookie.

ter info ik heb true/false geprobeer als string en als boolean
Gewijzigd op 01/10/2022 15:56:37 door Jan R
 
Ad Fundum

Ad Fundum

01/10/2022 18:51:30
Quote Anchor link
Het leuke van PHP is, dat je veel van wat het voor je doet, ook gewoon kunt negeren.
Bijvoorbeeld zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
function zet_koekje(string $naam, string $inhoud, int $levensduur) {
  header('Set-Cookie: '
    . urlencode($naam) . '=' . urlencode($inhoud)
    .
'; Max-Age=' . ((string) abs($levensduur))
//      . '; Domain=' // optioneel, default is huidige domein
    . '; Path=/'
    . ((isset($_SERVER['HTTPS']) and $_SERVER['HTTPS'] !== 'off')
        ?
'; Secure'
        : ''
      )
    .
'; HttpOnly'
    . '; SameSite=Strict');
}

?>


Maar als ik even in ga op je vraag, dan zegt de handleiding van setcookie() het volgende:

options

An associative array which may have any of the keys expires, path, domain, secure, httponly and samesite. If any other key is present an error of level E_WARNING is generated. The values have the same meaning as described for the parameters with the same name.


Ofwel, de waarde van 'expires' moet hetzelfde zijn als die van de parameter $expires van de setcookie() -functie. Dan gaat de handleiding verder:

expires_or_options

The time the cookie expires. This is a Unix timestamp so is in number of seconds since the epoch.


En dat doe je niet. Je geeft een string met een datum in plaats van een UNIX-timestamp.
Gewijzigd op 01/10/2022 19:05:00 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

02/10/2022 11:28:48
Quote Anchor link
Laat nu net deze unix timestamp de reden zijn dat ik overstap naar arrayopties. :)

Ik kreeg de melding dat MET UNIXstamp en ZONDER array het formaat niet juist was.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
A 'set-cookie' has an invalid 'expires' date format. The recommended format is: Sun, 08 Jun 2036 22:00:00 GMT
Set-Cookie: msg13=1; expires=Sun, 08-Jun-2036 22:00:00 GMT; Max-Age=431964084; path=/schaak; HttpOnly; SameSite=Lax


Bedankt. Alle meldingen weg en cookies met datum.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

03/10/2022 22:56:33
Quote Anchor link
Het zou toch echt een UNIX-timestamp moeten zijn volgens de documentatie (maar de documentatie zit er vaker naast):

"You may notice the expires_or_options parameter takes on a Unix timestamp, as opposed to the date format Wdy, DD-Mon-YYYY HH:MM:SS GMT, this is because PHP does this conversion internally."

Dus PHP zou iets voor je doen, maar in de waarschuwing krijg je een verkeerde suggestie? Waar heb ik dat vaker gezien met PHP...

Ik krijg overigens geen enkele error op 3v4l.org
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$opties
= [
    "expires" => "Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT",
    "path" => "/",
    "samesite" => "Lax",
    "httponly" => true,
    "secure" => false
];
setcookie("x", "y", $opties);
setcookie("x", "y", 5000);
?>


Tenzij alles nu transparant werkt zoals verwacht, zou ik gewoon (een) eigen functie(s) gebruiken, dan weet je tenminste eindelijk een keer waar je aan toe bent. Zoiets eenvoudigs als het schrijven van een cookie HTTP header, dat zou PHP toch simpel moeten kunnen maken?
Gewijzigd op 03/10/2022 23:01:36 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

04/10/2022 10:10:07
Quote Anchor link
Zoals ik schreef. Alle meldingen weg en cookies met datum.

Mijn enige opmerkingen zijn nu van firefox die geen translate ondersteunt :(. Gewoon melding uitgeschakeld daar kan ik toch niets tegen doen. :) en externe plugins. Vandaar mijn andere vraag/topic.

Ik probeer om altijd zoveel mogelijk de meldingen in Edge/Chrome weg te werken waar mogelijk en een controle te doen van w3.org voor de html en css

Ik ben ook bezig met headers en dmarc setting 100% in orde te krijgen.

Jan
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/10/2022 11:19:38
Quote Anchor link
Wat bedoel je met translate?
 
Jan R

Jan R

04/10/2022 12:01:15
Quote Anchor link
https://www.w3schools.com/tags/att_translate.asp

Ik werk veel met namen en deze worden vertaald wat niet mag natuurlijk
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/10/2022 16:20:56
Quote Anchor link
Het HTML5 tranlate attribuut werkt nog niet op Firefox, volgens Mozilla:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Global_attributes/translate
Daar hoef je dan in ieder geval niet verder naar te kijken.

Je hebt altijd nog de HTTP Accept Language header:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/Headers/Accept-Language
Dan kan een webserver altijd zelf nog besluiten of die vertaalde content levert.
Daar heb je zelf ook weer meer controle op. Kan je besluiten om alle Friezen te weren, of juist alle niet-Friezen, in voorbereiding op de Frexit =]
Gewijzigd op 04/10/2022 16:22:28 door Ad Fundum
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/10/2022 22:53:41
Quote Anchor link
Wat ik regelmatig doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$array = [
    'expires'  => 'Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT',
    'path'     => '/',
    'samesite' => 'Lax',
    'httponly' => true,
    'secure'   => false,
];

echo '<pre>';
echo json_encode($array);
echo '</pre>';


Met andere woorden: het object of de array die je in een cookie wilt bewaren, json_encoden tot een string en die in het cookie zetten. Bij het uitlezen gebruik je dan json_decode.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/10/2022 14:48:33
Quote Anchor link
Een object als JSON-string in een cookie? Waarom?
En doe je dit ook vaker?:
'secure' => false,

Het enige dat je doorgaans nodig hebt is een sessie ID, zodat de server al het andere kan bewaren.

Ik deed dat eerst via $_SESSION, met weer later een eigen implementatie van de SessionHandlerInterface, om er achter te komen dat er helemaal geen touw aan vast te knopen was welke functies nou wanneer precies werden aangeroepen door PHP. Toen ben ik afgestapt van $_SESSION, en heb ik zelf maar wat geschreven dat wel te volgen was.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.