Links binnen de site weergeven per HTML-pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Franklin

Franklin

20/08/2007 17:21:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website over een Victoriaanse moordzaak. Mijn grootste punt waar ik graag hulp mee zou krijgen is een PHP script. Ik zal je even kort proberen uit te leggen wat ik graag zou willen doen:

In sommige politierapporten die ik in mijn site heb weergegeven komen regelmatig dezelfde namen terug (namen van rechercheurs, slachtoffers, verdachten enz). Ik zoek nu handmatig naar alle pagina's op mijn site die die namen ook noemen en wil op iedere pagina links plaatsen naar gerelateerde pagina's. In het begin ging dit goed omdat mijn site toen maar iets van 20 pagina's telde. Als ik nu een naam als bijvoorbeeld "Mary Ann Nichols" tegenkom in een pagina, dan moet ik handmtig in Dreamweaver alle pagina's handmatig voorzien van een link naar de nieuwe pagina.

Ik wil dus per personage een separaat bestandje waarin alle links naar die persoon (of de pagina's waarin hij of zij genoemd worden) al instaan en die gewoon gegenereerd worden vanuit een (MySQL??) database.

Ik heb het handmatige voorbeeld toegevoegd:
http://www.jacktheripper.nl/Kranten/IPN/1888_09_08_IPN.htm (kijk onderaan die pagina voor wat ik bedoel).

Iedere vorm van hulp wordt enorm op prijs gesteld omdat ik op de één of andere manier het "PHP-en" maar niet onder de knie krijg (zlefs niet na vier tutorials over de functie ïnclude()".

Groet en b.v.d.,
Franklin
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Franklin
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.