Login/Sessie's probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »
Yordi B

Yordi B

03/07/2007 16:08:00
Quote Anchor link
ik heb voor mijn site het login systeem van Jan Koehoorn gebruikt het login systeem uit de Loginscript Revisited tutorial.
Ik gebruik de zelfde toepassing als Jan ook doet dus precies het zelfde
maar hij haalt sessie's door elkaar denk ik.
Als ik ingelogd ben en iemand anders logt in komt die op mijn account.

Het is exact hetzelfde behalve wat er gebeurt na het inloggen.
Ik laat hierna een query uitvoeren met het ID uit de session.

Tutorial :
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/415/

Dit doe ik na het aanmaken van de sessie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
$id2
= $_SESSION['id'];


$query2 =  mysql_query("SELECT * FROM members WHERE id='$id2'");
    
while ($row2 = mysql_fetch_assoc($query2))
{

$id      = $row2['id'];
$email = $row2['email'];
$ras    = $row2['type'];
$level = $row2['level'];
}



$query =  mysql_query("SELECT * FROM characters WHERE currentchar='Yes' AND memberid='$id2'");
$num = mysql_num_rows($query);
if($num != 0)
{

$char = 1;
}

else
{
$char = 0;
}


if($char == 1)
{

  $row = mysql_fetch_assoc($query);

$id                  = $row['id'];
$name              = $row['name'];
$memberid    = $row['memberid'];
$health          = $row['health'];
$army              = $row['army'];
$rank            = $row['rank'];
$money         = $row['money'];
$secure_level = $row['secure_level'];
$stay             = $row['place'];
}

$actual_date = date("F j, Y, g:i a");
$actual_time = time();
mysql_query("UPDATE characters SET online='$actual_time' WHERE name='$name'");
?>

weet iemand het probleem of zou mij kunnen helpen
mvg
Chango911.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 07:28:58
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 14:54:00
Quote Anchor link
ik weet neit of het toegestaan is om te kicken xD maar omdat hij uit actieve topics lisjht weg is kick ik hem bij deze
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:01:00
Quote Anchor link
Heb jeje database wel goed ingesteld? Misschien krijgt id overal hetzelfde getal dus is elke member hetzelfde id nummer het kan dat zijn maar ik betwijfel het :)
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:03:00
Quote Anchor link
dit heb ik gecheckt en dit is niet het geval :( alle id's zijn verschilend
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:08:00
Quote Anchor link
Probeen elke keer eens je $_SESSION['id'] te echoen miss is ie daar wel hetzelfde
Edit:
ik heb geleerd van dat $ dingetjes zoveel mogenlijk buiten die ' dingetjes moete dus probeer ook eens om dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
"SELECT * FROM members WHERE id='$id2'"
// te veranderen naar
$sql = "SELECT * FROM members WHERE id='".$_SESSION[id2]."'";
$query2 = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
?>

Geen idee of dit werkt maar het valt te proberen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martiveen -
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:08:00
Quote Anchor link
ik denk dat ik misschien variable's dubbel geplaatst heb ofzo maar ik zal dat eens proberen

EDIT :
hier de functie waarin de session's worden geplaatst als het ene fout is zou die hierin meoten staan denk ik maar ik zie hem niet :O
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
 function check_login ($email, $password) {

        $sql = "SELECT id FROM members WHERE email = '$email' AND password = '$password'";
        if ($res = mysql_query ($sql)) {
            if (mysql_num_rows ($res) == 1) {
                // de query is gelukt en we hebben 1 resultaat
                $row = mysql_fetch_assoc ($res);
                $_SESSION['id'] = $row['id'];
                $_SESSION['logged_in'] = true;
            }

            else {
                to_login ();
            }
        }

        else {
            to_login ();
        }
    }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:17:00
Quote Anchor link
Ik weet het niet meer :$ ik denk dat een 'pro' hier maar naar moeten kijke :p
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:18:00
Quote Anchor link
ok maar ik heb het even getest met die session te printen maar hij geeft bijb eide het zelfde id aan :( dus het ligt daaraan maar waar zit de fout dan in hmmmm

EDIT:
maar dit komt vast omdat de session logged_in nog bestaat :(
hij controleert of die nog bestaat :( en zojah dan voert hij niks uit dus ik meot zorgen dat hij ook controleert op een andere session nog :)
ik denk eentje met het email erin ofzo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:22:00
Quote Anchor link
Kunnen mensen dezelfde email adress in de database toevoegen? Of dezelfde passwoorden als mensen dat kunnnen, kunnen ze gewoon jou email adres en paswoord invoegen in zijn ze binnen onder jou id?
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:27:00
Quote Anchor link
;) nop er wordt gecontroleerd op dubbele emailadressen bij registratie ;)
maar ik heb het nu zo gedaan :) als je het loginformulier verstuurd maar session logged_in bestaat al :) worden sessie's verwijderd dus session['id'] en die wordt opneiuw gemaakt met de nieuwe login info


EDIT :
werkt nog steeds niet :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:28:00
Quote Anchor link
En werkt het dan wel?
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:30:00
Quote Anchor link
nee het werkt nog niet jammer genoeg :(
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:34:00
Quote Anchor link
ik heb de fout gevonden :) mijn nieuwe idee werkt wel degelijk :)
alleen ik heb 2 files die het chekcen 1 file die checkt het als je op de main stie zit (1 niveau hoger in een anere map)
en 1 op het niveau van eht login formulier zelf
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:36:00
Quote Anchor link
sorry voor de tripple post
martijn bedankt voor hulp :)
:( EDIT :
probleem nog niet opgelost lokaal werkt het nu maar een vriend van me logt nu in die komt op mijn account :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:37:00
Quote Anchor link
Lol heb ik geholpen dan :p
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:41:00
Quote Anchor link
het probleem is nog niet opgelost lokaal werkt het nu maar een vriend van me logt nu in die komt op mijn account
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:46:00
Quote Anchor link
Wat heb je dan toe gevoegd?

EDIT: slecht nederlands :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martiveen -
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:48:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(isset($_SESSION['logged_in'], $_POST['email'], $_POST['password'])){
           unset($_SESSION['id']);
           unset($_SESSION['logged_in']);
           check_login ($_POST['email'], $_POST['password']);
}

?>

ik heb dit toegevoegd als je al ingelogd bent op een ander account en je logt weer in op een nieuwe verwijdert hij de sessiont van de oude als het goed is
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yordi B
 
Martiveen -

Martiveen -

04/07/2007 15:51:00
Quote Anchor link
de 2 $_POST's weghalen?
 
Yordi B

Yordi B

04/07/2007 15:58:00
Quote Anchor link
nee want dan :) verwijdert hij je sessions direct na het inloggen xD
 
Yordi B

Yordi B

05/07/2007 14:05:00
Quote Anchor link
niemand anders die het probleem weet ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.