Meerdere formulier pagina's in één mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans Versteegen

Hans Versteegen

10/10/2005 21:33:00
Quote Anchor link
Hallo,

Allereerst zal ik maar even aangeven dat ik weet dat hier geen kant en klaar formulieren afgegeven worden, maar desondanks hoop ik wel dat jullie een aanzet kunnen geven...

Ik heb een aantal formulieren die ingevuld worden, en daarna naar me toe gemaild worden. Op het moment werkt het zo dat ik van één formulier zes aparte mailtjes naar me toe gestuurd krijg.
Kunnen jullie wellicht aangeven welke functies (en een indicatie hoe ik die opbouw) ik nodig heb om ervoor te zorgen dat deze formulieren in één mail in mn mailbox bezorgd worden.

Bvd.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 07:09:07
 
- SanThe -

- SanThe -

10/10/2005 21:48:00
Quote Anchor link
Je hebt nogal wat vragen...(in je formulier dan) LOL
Tja, je kan met sessies gaan werken om de gegevens door te geven naar het volgende formulier. Je kan een héél groot formulier maken. Je kan een ingevuld formulier tijdelijk in een database zetten of in een file. En na het klikken op verzend in het laatste formulier alles weer inlezen en in één mail versturen.
 
Hans Versteegen

Hans Versteegen

10/10/2005 22:11:00
Quote Anchor link
Ik raak niet uitgevraagd nee... ;)

Dan zou ik dus ongeveer een vijftig vragen doorgeven naar het laatste formulier? Nadeel is alleen dat niet iedereen alle vragen in dient te vullen aangezien er in de eerste pagina een selectie vraag is. Dus er zijn mensen die vragenlijsten A, AB, ABC, B, BC of AC, of C invullen.
Maar ik heb ergens iets gelezen om het tijdelijk in een text file te zetten en die te verzenden bij de laatste pagina? Maar hoe ziet die functie daarvoor uit?

SanThe:
Je hebt nogal wat vragen...(in je formulier dan) LOL
Tja, je kan met sessies gaan werken om de gegevens door te geven naar het volgende formulier. Je kan een héél groot formulier maken. Je kan een ingevuld formulier tijdelijk in een database zetten of in een file. En na het klikken op verzend in het laatste formulier alles weer inlezen en in één mail versturen.
 
Hans Versteegen

Hans Versteegen

11/10/2005 10:10:00
Quote Anchor link
Ik ben nu aan het proberen om eerst naar een text bestandje te schrijven en dat bij de laatste pagina weg te laten schrijven per email.
Nu ben ik bezig, maar nu krijg ik slechts één variabele geschreven naar het tekstbestand.
Ik heb geprobeerd om er een regel achter te plakken, maar óf ik kreeg een foutmelding, of hij schreef alleen een 1 ipv de tekst die ik in het formulier als variabele had getypt.
Ik neem aan dat dit heel simpel is, maar hoe schrijf ik er nu meer?
Dit is het script:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
// variabelen definieren
$geg1 = $_POST["geg1"];
$geg2_3 = $_POST["geg2_geg3"];
$geg4 = $_POST["geg4"];
$geg5 = $_POST["geg5"];

// defineer een variabele waar het bestand zich bevindt
$file = "test.txt";
// schrijf de volgende tekst in het bestand
$invoegen = "$_POST[geg1]\n";

// open het bestand
$fopen = fopen($file, "a");
// schrijf '$invoegen' in het bestand
fwrite($fopen, $invoegen);
// sluit het bestand
fclose($fopen);
?>
 
Hans Versteegen

Hans Versteegen

11/10/2005 10:35:00
Quote Anchor link
Oké, ik heb het al.
Ik was met && de variabelen aan het opsommen,maar deze kunnen gewoon achter elkaar getypt worden. Slim. :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.