Menu rekt mee wat niet moet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan

Stefan

30/08/2005 15:04:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben bezig met een nieuw design'tje voor mijn site. Ik heb deze gemaakt in photoshop, en daarna laten slicen door photoshop.

Nu heb ik probleem dat als ik grote pagina's heb, met véél tekst, dat dan het menu juist langer wordt, terwijl hij op de hoogte 200 moet blijven...

Dit is de code voor de 'tegenzittende' cel:

<td style="background-image:url(images/index_39.png); background-repeat:repeat-y; background-position:top; max-height:200; margin-left:2px;" height="0" valign="top" colspan="3">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("menu.php"); ?>
</td>

@ http://msnvet.ms.funpic.de , de home pagina staat hij wel goed, maar als je dan de pagina Emoticons gaat bekijken, wordt het menu gigantisch uitgerekt. Hoe kan ik dit stoppen?

Alvast bedankt voor nuttige reacties! =)
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 15:57:00
 

30/08/2005 15:23:00
Quote Anchor link
Ik kan aardig html en volgens mij moet je
height="0" in stellen op 200 misschien dat het dan werkt.?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

30/08/2005 15:39:00
Quote Anchor link
<td style="background-image:url(images/index_39.png); background-repeat:repeat-y; background-position:top; max-height:200; margin-left:2px;" height="0" valign="top" colspan="3">

Internet Explorer herkent sowieso niet de CSS eigenschap max-height.

Je pagina's bestaan uit veel tabellen in tabellen. Ik zou serieus gaan studeren op een lay-out in CSS.

Maar goed, je kunt proberen de TD een vaste hoogte te geven met CSS door max-height te vervangen door alleen maar height.

Dit kan ook ook: <table height="200">

Nog ding tot slot: als je besluit CSS te gaan studeren, ga dan zeker op zoek naar CSS shortcuts.

Dit:

style="background-image:url(images/index_39.png); background-repeat:repeat-y; background-position:top;

kun je ook bijv zo schrijven:

style="background: #fff url(images/index_39.png) center top repeat-y"
Gewijzigd op 30/08/2005 15:45:00 door Jan Koehoorn
 
Stefan

Stefan

30/08/2005 15:46:00
Quote Anchor link
Hmm ja, mahja het lukt me dus nie echt, kdenk dat ik maar un nieuw layout-tje ga make, en maar even wat beter ga slicen of alles met de hand doen zodat ik zeker weet dat alles goed komt te staan :)
Gewijzigd op 30/08/2005 15:58:00 door Stefan
 

02/09/2005 15:08:00
Quote Anchor link
Als je Dreamweaver gebruikt kun je proberen je site in layouttables te maken. Deze resizen niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.