MySQL wil niet starten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 13:34:00
Quote Anchor link
Ik heb MySQL geïnstalleerd op dezelfde manier als ik anders ook deed (in winxp), echter ik krijg de service niet gestart.
Als ik de service start (via Systeembeheer->services) krijg ik een melding:
"Kan de MySql-service op Lokale computer niet starten. Fout 1067: Het proces is onverwachts beëindigd."
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 20:23:32
 
- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 14:02:00
Quote Anchor link
If you get an error saying System error 1067 has occurred it means a configuration directive in c:\my.cnf couldn't be processed. That can be due to a typographical error in the name or value of a setting. Similarly, the path referred to by the setting's value could be inaccessible due to insufficient permissions.

Dit komt van deze site
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 14:56:00
Quote Anchor link
Ik had geen c:\my.cnf maar heb die maar ff gekopieerd:

"
NOTE: If you on NT install MySQL in any other folder than
C:\MYSQL and you intented to start MySQL as a service,
you must create a file named C:\MY.CNF with the following
information:

[mysqld]
basedir=E:/installation-path/
"

Ik heb MySQL in g:\mysql, en dat dus ook zo in my.cnf ingesteld bij basedir.

in mijn my.ini stond:
[mysqld]
basedir=G:/MySQL
#bind-address=localhost
datadir=G:/MySQL/data
language=G:/MySQL/share/dutch
#slow query log=G:/LOG/MySQLslow.log
#tmpdir=C:/WINDOWS/TEMP
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=G:/MySQL/bin/mysqld-nt.exe
user=Administrator
password=*****

Het mocht niet baten, ook niet na pc opnieuw opgestart te hebben (mysql renamed my.cnf dan naar my_cnf.bak)
Gewijzigd op 24/08/2005 14:57:00 door John de Boer
 
- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:11:00
Quote Anchor link
Al je slashes staan de verkeerde kant uit.:-)
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 15:17:00
Quote Anchor link
Het heeft altijd al zo gewerkt, alleen nu niet meer na een volledige herinstallatie van winxp.
en volgens mij maakt het voor mysql niet uit of ik nu \ of / gebruik, want ook met
basedir=G:\MySQL
krijg ik hetzelfde probleem
Gewijzigd op 24/08/2005 15:18:00 door John de Boer
 
- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:21:00
Quote Anchor link
[mysqld]
basedir=G:\MySQL\
#bind-address=localhost
datadir=G:\MySQL\data\
language=G:\MySQL\share\dutch
#slow query log=G:\LOG\MySQLslow.log
#tmpdir=C:\WINDOWS\TEMP
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=G:\MySQL\bin\mysqld-nt.exe
user=Administrator
password=*****
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 15:23:00
Quote Anchor link
Ik had ook echt alle /'s vervangen door \'s

Taakbeheer werkt ook pas nadat ik gpedit.msc gerund hebt en uitgeschakeld.
misschien dat het er iets mee te maken heeft.
(zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=f73e4175d7e12cbc6145807e6801210b&threadid=221861&highlight=gpedit.msc)
Gewijzigd op 24/08/2005 15:36:00 door John de Boer
 
- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:24:00
Quote Anchor link
Maar ook de eind \ in basedir=G:\MySQL\
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 15:31:00
Quote Anchor link
Ook basedir=G:\MySQL\ lost het probleem niet op.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:35:00
Quote Anchor link
Ik weet verder ook niks zinnigs meer.
Opnieuw installeren?
 
Han eev

Han eev

24/08/2005 17:51:00
Quote Anchor link
Of nog een keer alles doorlezen of je het echt wel goed hebt gedaan!
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 18:49:00
Quote Anchor link
Ik heb het al zo vaak op die manier gedaan.
Het is gewoon een kwestie van installeren, winmysqladmin opstarten en daar login en pass opgeven en hij moet draaien, net als die andere vorige keren.

Ik heb mysql gedeïnstalleerd en moest voor het runnen van setup (om hem opnieuw te installeren) zelfs:
lh %systemroot%\system32\dosx
in mijn autoexec.nt hebben staan... :-O

EDIT:
Ik had vorige keren geen SP2 geïnstalleerd
misschien heeft dat er ook invloed op.
Gewijzigd op 24/08/2005 21:53:00 door John de Boer
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 21:54:00
Quote Anchor link
UPDATE:
als ik mysql.exe execute krijg ik de melding:
"ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)"
 
- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 23:14:00
Quote Anchor link
ERROR 2003 (HY000): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
That means the servers didn't stay started. The most likely reason is the my.cnf file has errors in it. Go back to the Start the services step and carefully read the section about checking the Event Viewer logs.

Komt van dezelfde site als die ik al eerder heb gegeven.
(Je kan ook zelf even zoeken/googlen)
 
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 23:35:00
Quote Anchor link
Ik heb ook zelf zitten zoeken!
Alleen misschien niet op de juiste plek...
En ik dacht ook 2 weten meer dan 1

ik zoek wel ff via google
 
- SanThe -

- SanThe -

25/08/2005 00:24:00
Quote Anchor link
Was niet lullig bedoeld hoor. Maar op die site die in een eerder antwoord van mij staat, staat nog veel meer informatie/oplossingen wat betreft jouw probleem.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

25/08/2005 06:44:00
Quote Anchor link
- Heb je misschien een firewall draaien welke processen blokkeerd?
- Kun je iets terugvinden in je Eventlogs?
- Ik vind het vreemd dat de poort (3306) staat uitgecomentariseerd in de configuratie? Haal dat hekje daarvoor eens weg en start MySQL nog eens?
 
John de Boer

John de Boer

25/08/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Remco:
- Heb je misschien een firewall draaien welke processen blokkeerd?
- Kun je iets terugvinden in je Eventlogs?
- Ik vind het vreemd dat de poort (3306) staat uitgecomentariseerd in de configuratie? Haal dat hekje daarvoor eens weg en start MySQL nog eens?


Ik heb Kerio Personal Firewall normaal draaien maar als ik die uitzet, samen met ICS/ICF, wil de service ook niet starten
en ook poort 3306 uitcommentariseren helpt niet (het is trouwens ook al de standaard-poort)
Gewijzigd op 25/08/2005 13:39:00 door John de Boer
 
John de Boer

John de Boer

21/09/2005 11:54:00
Quote Anchor link
Bij deze is het probleem opgelost!
(dus mag wel slotje op ;-))

Ik heb geheel winxp weer opnieuw geïnstalleerd en kwam er toen achter dat host.frm onjuiste informatie bevatte.
Ik heb MySQL ge-uninstalled en weer herinstalleert op een andere schijf, computer herstart en MySQL draaide weer als een zonnetje! :-)

Ik had dus de map mysql\data\mysql geheel moeten verwijderen, of mysql eerst moeten un-installen voor ik hem weer opnieuw installeerde, want ik had alle databases nog op schijf staan, en gaf verkeerde (host-)informatie door.
(ik heb hem niet op schijf C: zodat ik die gegevens niet kwijt zou raken als ik windows weer eens opnieuw zou moeten installeren).

(zie ook http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=2&iid=698848#id700635)
Gewijzigd op 21/09/2005 11:57:00 door John de Boer
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.