mysqli_affected_rows() werkt niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »
Hakkatjai

Hakkatjai

25/05/2006 12:39:00
Quote Anchor link
Goeiedag PHP-ers

ik heb een klein probleem, het beste om dit probleem uit te leggen is de code erbij te halen.

// query opstellen voor verwijderen
$query = "DELETE FROM photos WHERE id = '$photoid' AND uploader_id = '$_SESSION[uploader_id]'";
$result = veilig_query($db, $query);
$aantal_bewerkt = mysqli_affected_rows($result);

// als iets is verwijderd dan verwijder plaatje zoniet else
if ($aantal_bewerkt > 0 ) {
unlink($_POST['thumb1']);
unlink($_POST['thumb2']);
unlink($_POST['thumb3']);
echo $aantal_bewerkt;
echo "Foto <b>$photoid</b> is verwijderd!";
echo "<br/><br/>Terug naar de <a href=\"$deze_pagina?page=edit_delete\">admin-pagina</a>";
}
else {
echo $aantal_bewerkt;
echo "U heeft geen rechten om deze foto te verwijderen";
echo "<br/><br/>Terug naar de <a href=\"$deze_pagina?page=edit_delete\">admin-pagina</a>";
}

De code hierboven gaat als volgt als de query iets verwijderd heeft dan hoort
$aantal_bewerkt = 1 want hij heeft in totaal maar 1 rij verwijderd in de database als dat niet zo is dan moet hij dan de else blok uitvoeren.

ik krijg steeds een fout over:

Warning: mysqli_affected_rows() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in D:\WebServer\test\delete.php on line 29

ik hoop dat ik mij een beetje duidelijk heb gemaakt anders hoor ik het wel.

alvast bedankt :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hakkatjai
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 07:26:41
 
Martijn B

Martijn B

25/05/2006 13:09:00
Quote Anchor link
mysqli_affected_rows heeft de return waarde van mysqli_connect nodig.

info: http://nl3.php.net/manual/en/function.mysqli-affected-rows.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 
Frank -

Frank -

25/05/2006 13:28:00
Quote Anchor link
Controleer jij in je functie veilig_query() wel of een query ook is gelukt? In de code die je hier hebt staan ontbreekt deze controle.

Opmerking: Er missen wat quotes in $_SESSION[uploader_id], tevens controleer je (hier) niet of deze sessie wel bestaat en een gewenste inhoud (integer?) heeft.
 
Hakkatjai

Hakkatjai

25/05/2006 15:42:00
Quote Anchor link
ik ben nu niet thuis maar als het goed is doet die functie het wel goed, want onderaan heb ik nog een mysqli_num_rows query staan met daarin ook dezelfde if else als hierboven, en die doet het wel

alleen ik heb het veranderd naar een affected row en daarmee doe ie het niet.....

en wat bedoel je met de mysql_connect waarde?
 
Frank -

Frank -

25/05/2006 15:46:00
Quote Anchor link
Ik zie het al, $aantal_bewerkt = mysqli_affected_rows($result); moet worden $aantal_bewerkt = mysqli_affected_rows(); Dus zonder $result. Hij pakt heel simpel de laatste actie.
 
Martijn B

Martijn B

25/05/2006 16:00:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
int mysqli_affected_rows ( mysqli link )
int mysqli_num_rows ( mysqli_result result )


Lees de documentatie van beide functies nog even goed door.

info: http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mysqli.php

@Frank
Volgens mij zijn de parameters niet optioneel omdat er geen blokhaken in zitten. Maar ik gebruik nog geen PHP5, dus ik kan het niet testen.
 
Hakkatjai

Hakkatjai

25/05/2006 16:30:00
Quote Anchor link
hey dat kan het wel zijn die mysql_affected_rows
ik ga hem gelijk proberen. als ik thuis ben
:D

Nee dat heeft helaas niet gewerkt:
mysqli_affected_rows($result)
mysqli_affected_rows()

deze foutmelding krijg ik nu als ik $result weglaat:
Warning: mysqli_affected_rows() expects exactly 1 parameter, 0 given in D:\WebServer\test\delete.php on line 29

Er is een tutorial hier op phphulp over affected_rows maar dat heeft voor mij niet echt geholpen

maar ik denk dat ik die uitleg ga lezen ik kom daarover nog terug

thnx in advance
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hakkatjai
 
Hakkatjai

Hakkatjai

25/05/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Nou jongens ik heb de probleem gevonden :D
De gouden tip van deze topic was wel die van,

Martijn

Ik heb de uitleg even doorgenomen, voor de mensen die ook hetzelfde probleem hebben leg ik het wel uit:

Het moest niet zo zijn, je moest geen verwijzing geven naar je $result.
mysqli_affected_rows($result)

maar een verwijzing naar de database, hij checkt voor veranderingen in de database
mysqli_affected_rows($db)
 
- wes  -

- wes -

25/05/2006 21:29:00
Quote Anchor link
hakka
, het klopte wel


mysqli werkt net andersom met connections en results dan mysql.

mysql_query($sql,$link)

en

mysqli_query($link,$sql)

zelfde met de andere functions :) enjoy!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.