Negeren, code tags

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Han eev

Han eev

17/04/2006 12:25:00
Quote Anchor link
Ik zit met een probleem waarmee ik al tijden mee aan het prutsen ben en het wil maar niet lukken.

Ik word helemaal gek.

Ik heb een script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
// codeblok mooimaken
function codeblok($text) {
$output = "<div id='codeblok'>".str_replace("a","b",$text)."</div>";
return $output;
}

// Ubbclass
$tekst = preg_replace(array('#<\?php(.*?)\?>#sei'), array('highlight_string(stripslashes("<?php $1 ?>"),true)'), $tekst);
$tekst = preg_replace("#\[code\](.*?)\[/code\]#is",codeblok("$1"),$tekst);
?>



Nu maak ik een stukje tekst:
[.code.]aaaaaaaaa[/.code.] En laat ik parsen door mijn [.code.] parser
en nu is het de bedoeling dat er bbbbbbbb komt te staan maar er staat gewoon aaaaaaaa

Wat mijn bedoeling is:
Net zoals hier alles wat in de code tag staat te highliten en < ?php ook gewoon higtlighten in het zelfde divje.

Dus ik dacht:
Ik pak alles wat tussen de code tags staat en dat laat ik parsen door een functie.
alleen die functie negeert alles.

Ik zit ook met enters want die worden dan opeens weer meegehihlight en dat moet ook niet.

Nu mijn vraag.
Doe ik wat verkeert? Is mijn aanpak verkeert?
Hoe zouden jullie het doen of hebben jullie liggen wat makkelijk is?

Bvd Han
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Han eev
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 07:16:28
 
Han eev

Han eev

17/04/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Toch ff *bumpen*
 
Han eev

Han eev

17/04/2006 15:56:00
Quote Anchor link
*Bump again* ???
 
Eris -

Eris -

17/04/2006 16:13:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
 $text
= preg_replace('/\[code\](.*?)\[\/code\]/esiU', "showsource('$1')",$text);
?>

Zo doe ik het ...
 
Han eev

Han eev

17/04/2006 16:51:00
Quote Anchor link
Bedankt :)
Want ik heb het nu...
Ik weet niet echt wat ik fout heb gedaan maarjah...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.