online users weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robin bon

robin bon

10/10/2012 17:09:24
Quote Anchor link
hey,

ik heb een website met loginsysteem gemaakt. (php en mysql)
probleem is ik wil alle online users uit mijn database weergeven.
Wat werkt is als iemand inlogd er een veld in de database (online) op 1 springt en als hij uitlogt op 0 springt.
Maar hoe geef ik deze gebruikers weer op mijn website:

code:functions.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function online(){
$data = array();
$data = mysql_query("SELECT `username` FROM `users` WHERE `online` = 1");
return $data;
}

?>

code:onlineusers.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
include 'functions.php';
online();
echo $data;
?>




Maar er komt niks op mijn pagina.
Wat doe ik fout, ik sta open voor ieders mening.

Mvg Robin

Toevoeging op 10/10/2012 17:11:18:

ps: in de code hieronder is users mijn database naam

"SELECT `username` FROM `users` WHERE `online` = 1"
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 08:06:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 17:15:39
Quote Anchor link
Even een opmerking over je systeem. En wat nou als hij inlogt, even surft en je site verlaat, maar niet uitlogt? Dan blijft hij volgens jouw nog online?
Gewijzigd op 10/10/2012 17:16:25 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 18:25:58
Quote Anchor link
Daar heb ik al aan gedacht door een popup te geven wanneer hij de site probeert te verlaten. Wanneer hij kiest om dan toch de site te verlaten wordt hij automatisch offline gezet
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/10/2012 18:41:36
Quote Anchor link
En wat als er een pop-up blocker aanwezig is?
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 18:43:17
Quote Anchor link
Daar heb je helemaal gelijk.
Wat zou jij doen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 19:16:58
Quote Anchor link
kijken naar de tijd, wanneer de persoon voor het laatst actief is. Bij elke view op de site update je deze. Is zijn activiteit langer dan 5 minuten geleden, dan verwijder je zijn record uit de online_leden tabel.

Hiervoor is een aparte tabel veel handiger, dan het gebruik van de leden tabel. Zo kan je ook gasten apart in de gaten houden....
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 19:48:56
Quote Anchor link
oké bedankt en weet iemand dan een oplossing op mijn oorspronkelijke vraag?

Alvast bedankt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:03:25
Quote Anchor link
Je kan geen query's echo'en, deze zul je eerst moeten fetchen voordat je er data uit kan halen. Kijk eens naar mysql_fetch_assoc() bijv.

Kijk ook zeker eens naar mijn idee met een aparte tabel.
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 20:14:55
Quote Anchor link
zou je een link naar jouw idee over een aparte tabel kunnen geven. Heb eventjes gezocht maar kan het toch niet vinden


ps:@ - Aar- : ik wil je nu al eens bedanken voor de interessante ideën. Het is mijn eerste dag hier op phphulp en moet zeggen dat dit een zeer actief forum is. Niet zoals alle andere forumen waarop je 10 dagen moet wachten op een antwoord.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:20:11
Quote Anchor link
De opbouw van zo'n tabel is als volgt:

- userID (0 voor een gast, of het userID van een gebruiker)
- location (plek waar zijn laatste bezoek is, bijv. forum/topic/1337)
- lastVisit (laatste bezoek in DATETIME)
- IPaddress (ipadres, handig voor herkenning als gast, een uniekeID in een cookie kan ook)

PS: Welkom op PHPhulp.. ;-)
Gewijzigd op 10/10/2012 20:20:43 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 20:26:14
Quote Anchor link
oké zeer bedankt. juist nog 1 vraagje hoe bereken je het verschil in tijd?

Voor de rest nog maal bedankt voor het idee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:30:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DELETE FROM onlineUsers WHERE lastVisit < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)
Gewijzigd op 10/10/2012 20:30:38 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

11/10/2012 19:17:16
Quote Anchor link
DELETE FROM onlineUsers WHERE lastVisit < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)


Moet ik deze code via een cronjob laten uitvoeren? Of zijn er andere manieren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2012 21:08:57
Quote Anchor link
Gewoon bij elke visit op de website?
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 07:18:56
Quote Anchor link
Nu ik er eigenlijk over heb nagedacht is het een domme vraag. :s

@- Aar - : ik heb jouw laatste code is gebruikt maar ze werkt niet. Kan het zijn dat er een fout in staat.
Ik de code tussen: mysql_query(" hier de code");

Heb ik iets fout gedaan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 11:58:12
Quote Anchor link
Ik zou als ik jouw was in ieder geval goede foutafhandeling met mysql_error() toevoegen.
Gewijzigd op 12/10/2012 12:00:53 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 18:19:43
Quote Anchor link
mysql_query("DELETE FROM `onlineusers` WHERE `lastvisit` < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)");

dit is de code die ik gebruik.
Ziet iemand de fout. Alle namen in de database zijn juist.

ps: de database word aangeroepen moest iemand het zich afvragen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 18:24:54
Quote Anchor link
voer het eens uit in phpMyAdmin. En lees ook dit artikel eens over foutafhandeling.
Gewijzigd op 12/10/2012 18:25:44 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 18:38:04
Quote Anchor link
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'MINUTES)' at line 1

ik krijg deze error wanneer ik de query rechtstreeks in phpmyadmin ingeef
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 18:47:21
Quote Anchor link
gebruik anders MINUTE
 
Remco van Akker

Remco van Akker

12/10/2012 18:48:55
Quote Anchor link
Ik verander zijn online status pas naar 0 als hij is uitgelogd.
Dus als je dat ook wilt zet je dit in je uitlog file:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$offline
= mysql_query('UPDATE users SET status = "0" WHERE username = "'.$_SESSION['username'].'" ') or trigger_error(mysql_error());
?>


EDIT:
En als die inlogt doe je dezelfde query maar dan voer je bij status "1" in:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$offline
= mysql_query('UPDATE users SET status = "1" WHERE username = "'.$_SESSION['username'].'" ') or trigger_error(mysql_error());
?>
Gewijzigd op 12/10/2012 18:49:54 door Remco van Akker
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.