[opgelost][css] ie/ff probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »
Michael

michael

27/05/2008 15:37:00
Quote Anchor link
Hallo PHPers

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: Ik heb een achtergrond plaatje over mijn body van 1 pixel hoog die ik over de gehele body wil laden. Dit doet ie perfect in Firefox maar in Internet explorer is ie echter niet te zien. Ik hoop dat jullie me even snel kunnen helpen.

Hier mijn code gestript en wel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
html *,
body * {
  margin: 0px;
  padding: 0px;
}
body {
    background: #ffffff url(/images/page_bg.png) repeat-y 50%;    
}
#container {
    margin: 0 auto;
    width: 1000px;
    background: #ffffff;    
}
#header {
    height: 115px;
    padding-left: 122px;
    position: relative;
    background: url(/images/header.png) no-repeat;
}

#left_side {
    float:left;
    width:86px;
    padding-left: 50px;
        background-color:transparent;
}

#left_text{
    height:501px;
    width:86px;
}

[\code]

en hier mijn gestripte html file

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <%= stylesheet_link_tag 'test'%>
    </head>
    <body>
          <div id="container">
                  <div id="header"></div>
                  <div id="left_side">        
                          <div id="left_text"></div>            
                  </div>        
          </div>        
    </body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 17:37:38
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Een plaatje van 1 pixel hoog laten herhalen? Dan kun je net zo goed een achtergrondkleur voor je body opgeven. Of is hij breder? Dan gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
body    {background: url(plaatje.png) left top repeat-y;}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/05/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Niet per definitie jan.

Wat nou als er een gradient in zit :)?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Mijn edit was nog binnen de tijd ;-)
 
Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 27.05.2008 15:39:
Niet per definitie jan.

Wat nou als er een gradient in zit :)?


Met een bestand van 1 pixel?

Edit: Sorry niet goed gelezen, 1 pixel HOOG, ik dachty gewoon 1 pixel :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen
 
Michael

michael

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.05.2008 15:38:
Een plaatje van 1 pixel hoog laten herhalen? Dan kun je net zo goed een achtergrondkleur voor je body opgeven. Of is hij breder? Dan gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
body    {background: url(plaatje.png) left top repeat-y;}


het plaatje bevat een border met een effect daarop. (dus kan het niet opvangen met een css border)

edit: wat zijn jullie snel met reageren :| :D:D ik zal proberen even een printscreen ergens op internet te gooien
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:41:00
Quote Anchor link
@ brie: hij had het alleen over 1 pixel hoog
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/05/2008 15:45:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.05.2008 15:40:
Mijn edit was nog binnen de tijd ;-)


Het feit dat je een edit nodig had valt me al van je tegen :P
 
Michael

michael

27/05/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Het is een beetje moeilijk te zien, maar bij de eerste is er dus een border met een gradient aan de linker kant en aan de rechter kant. 1 pixel hoog en veel pixels breed. als ik de div id="left text" weg haal dan doet hij het perfect.

firefox:

Afbeelding

internet explorer

Afbeelding

alvast bedankt
 
Tyrone

Tyrone

27/05/2008 15:54:00
Quote Anchor link
Ja, het lijkt wel of IE geen CSS kan lezen
 
Michael

michael

27/05/2008 15:56:00
Quote Anchor link
Tyrone schreef op 27.05.2008 15:54:
Ja, het lijkt wel of IE geen CSS kan lezen


het andere css leest ie gewoon (wat ik er uit gestript heb)

en die script tag lijkt een beetje raar, maar dit is Rails ipv PHP. Dit is dus gewoon goed.

Dat wat Jan had gegeven gaf hetzelfde effect
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
background: url(/images/page_bg.png) left top repeat-y;


EDIT:
deze code houd het tegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#left_text{
    height:100px;
    width:86px;
}


Nu begint de achtergrond vanaf 100px.....

stomme kleine foutjes kosten altijd uren..... *huil*
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Mitchell

Mitchell

27/05/2008 16:02:00
Quote Anchor link
Vreemd dat je body hem niet helemaal recht naar beneden haalt.

Gebruik dit eens.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
body {
    background: #fff url(/images/page_bg.png) repeat-y top center;    
}


Edit: Waar staat je stylesheet trouwens? /stylesheet/ of /css/? Zo ja, dan moet je wel ../images/page_bg.png gebruiken.

Edit 2: html *, body * {} is niet nodig. * {} werkt ook.

Edit 3: Zie dat je het al hebt opgelost. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Michael

michael

27/05/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 27.05.2008 16:02:
Vreemd dat je body hem niet helemaal recht naar beneden haalt.

Gebruik dit eens.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
body {
    background: #fff url(/images/page_bg.png) repeat-y top center;    
}


Edit: Waar staat je stylesheet trouwens? /stylesheet/ of /css/? Zo ja, dan moet je wel ../images/page_bg.png gebruiken.

Edit 2: html *, body * {} is niet nodig. * {} werkt ook.


de stylesheet staat in een hele andere folder. een public rails folder. Dit hoort in bij een Rails applicatie. de header png include ie wel dus dat is het probleem niet.

thanks voor de 2de edit :)

edit: nee het is nog niet opgelost! :-) maar heb wel door dat dat divje het tegenhoud. als ik die height:100px maak dan begint de body achtergrond 100px te laat zeg maar

final edit: Mensen het is opgelost! Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik mocht kennelijk de container geen vaste breedte geven.... nu maar hopen dat ie het ook met een hoog resolutie goed doet.

bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Mitchell

Mitchell

27/05/2008 16:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij is je doctype strict hier de oorzaak van, misschien transitional gebruiken?

Nog een vraagje, waarom gebruik je vaste heights?

Edit: Linkje plaatsen? Werk op een notebook met een grote resolutie dus kan het voor je testen. ;]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Michael

michael

27/05/2008 16:26:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 27.05.2008 16:18:
Volgens mij is je doctype strict hier de oorzaak van, misschien transitional gebruiken?

Nog een vraagje, waarom gebruik je vaste heights?

Edit: Linkje plaatsen? Werk op een notebook met een grote resolutie dus kan het voor je testen. ;]


ik moet duidelijk een width hebben van 1000px.....

transitional werkt niet. Ik heb vaste heights omdat het achtergrond plaatjes zijn. Die heb ik er hier uitgestript omdat het niet van belang was en hij ook de fout zonder doet.

Ik heb zo even snel jammer genoeg geen ruimte ergens online.... Maar waarschijnlijk vanavond wel dus dan zet ik em vanavond online :)

edit: Ok hij is opgelost! En wat een domme fout zeg! heeft niks met internet explorer te maken. Alleen met mij :D

container was namelijk background: #ffffff dus dat overlapt em natuurlijk

Ok dit is een pak van mn hart. Namelijk al 3 uur mee bezig :D

Heel erg bedankt!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.