[Pg]installatie etc.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »
Vincent

Vincent

30/01/2008 15:29:00
Quote Anchor link
Yoo,

Ik wil samen met henk Postgresql gaan uitproberen.
Hier had k ff paar vraagjes over..
- Is er een soort pakket like w(l)amp ?
- Ik wil het op windows OF op linux installeren.. maakt niet uit op welke maar heb t liefst op linux.. hoe moet ik dat gaan fixen =) ?
- Welke admin kan ik t best gebruik phppgadmin? Want gebruik maken van foreign keys is iets wat wij graag willen en dus graag via de admin zouden willen doen..

Groeten Vincent

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2024 10:03:02

Frank -

Frank -

30/01/2008 15:38:00
Quote Anchor link
- Nee, pgSQL heeft niks met wamp o.i.d. te maken, een databaseserver is een apart onderdeel die je apart kunt installeren. Niks bijzonders
- RTFM. Download bv. een RPM en in notime heb je pgSQL draaien. Zie de handleiding
- pgAdmin3 is dé tool om pgSQL-databases te beheren. Ga niet met php-scriptjes klooien (PhpPgAdmin == php), dat werkt niet goed.

FK's kun je gewoon met een stukje SQL aanmaken, leer je meer van dan een drag-and_drop.

Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CREATE TABLE schemanaam.orders (
  id serial,
  id_product integer,
  aantal integer,
    CONSTRAINT pk_orders PRIMARY KEY (id),
    CONSTRAINT c_aantal CHECK (aantal > 0),
    CONSTRAINT fk_orders_product FOREIGN KEY (id_product)
      REFERENCES products (id)
        ON DELETE RESTRICT
        ON UPDATE RESTRICT
);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Vincent

Vincent

30/01/2008 15:42:00
Quote Anchor link
Ok tnx =)
Is pgadmin3 een programma dat je moet installeren op een andere computer als je in de database van een andere computer wilt ?
Wat is trouwens serial precies? al gevonden
Is soort primary key ofzo?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent

Frank -

Frank -

30/01/2008 15:50:00
Quote Anchor link
Een PK is een PK, een serial is een integer met een sequence, een nummergenerator. Zeg maar de auto_increment van pgSQL, maar dan beter dan de auto_increment die je kent van MySQL.

pgAdmin3 is een lokaal programma om pgSQL-databases te beheren. Die installeer je op je eigen pc. Of je daarmee ook de database op de server kunt beheren, ligt aan de instellingen van de server. Via ssh of evt. PhpPgAdmin kun je uiteraard altijd pgSQL beheren.

Vincent

Vincent

30/01/2008 15:54:00
Quote Anchor link
Oke dankje frank!
Ik zou mn linux bak is gaan opstarten en gaan proberen!

Vincent

Vincent

01/02/2008 14:28:00
Quote Anchor link
T lukt me niet om php en pg te installeren.. al genoeg gegoogled maar kan maar niet duidelijke/makkelijk tut vinden, heeft iemand misschien een duidelijk tut voor mij?

Frank -

Frank -

01/02/2008 14:31:00
Quote Anchor link
Je geeft erg weinig informatie. Wat probeer je allemaal te installeren op welk platform? En wat gaat er fout? Welke foutmeldingen krijg je, etc. etc.

Vincent

Vincent

01/02/2008 14:45:00
Quote Anchor link
Ik maak voor apache en php gebruik van deze tut :
http://www.htmlwijzer.nl/artikel/linserver.php
er staat: Nu is het tijd om PHP te gaan installeren. Op dezelfde manier installeer je de volgende pakketten: php4-cgi, php4-mysql, php5-cgi en php5-mysql.

dus dan selecteer ik die pakketten in synaptic en krijg ik een error:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
W: Kan http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/m/mysql-dfsg-5.0/mysql-common_5.0.38-0ubuntu1.1_all.deb niet ophalen
  404 Not Found

W: Kan http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/m/mysql-dfsg-5.0/libmysqlclient15off_5.0.38-0ubuntu1.1_i386.deb niet ophalen
  404 Not Found

W: Kan http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/p/php5/php5-common_5.2.1-0ubuntu1.4_i386.deb niet ophalen
  404 Not Found

W: Kan http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/p/php5/php5-cgi_5.2.1-0ubuntu1.4_i386.deb niet ophalen
  404 Not Found

W: Kan http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/p/php5/php5-mysql_5.2.1-0ubuntu1.4_i386.deb niet ophalen
  404 Not Found

Je kan natuurlijk de php-bestanden zelf wel halen ergens vandaan, maar waar moeten ze dan staan enzo

Mvg Vincent

Frank -

Frank -

01/02/2008 14:50:00
Quote Anchor link
tja, die url's zijn niet goed, daar krijg je inderdaad een 404 op.

Maar wat heeft dit met PostgreSQL te maken? Daar krijg je geen enkel error op! Probeer je die eigenlijk wel te installeren of is die installatie al klaar?

Vincent

Vincent

01/02/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Ik heb nog geen php op mijn server.. kijk wat ik wil is:
- apache (die staat erop)
- php
- postgresql
- mysql (minder belangrijk)
Maar wat heb ik aan postgresql zonder php (als je een site wilt maken) daarom =)

Frank -

Frank -

01/02/2008 14:58:00
Quote Anchor link
PostgreSQL-package voor Ubuntu

En hier een tut voor en LAMP-installatie op ubuntu. Let er wel op dat je de pgSQL-paramters opgeeft bij de installatie van PHP, anders gaat dat niet werken!

Ps. Vergeet PDO e.d. niet! Kijk dus vooraf even hoe jouw PHP-installatie eruit moet komen te zien. Kan je een hoop dubbel werk schelen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Vincent

Vincent

01/02/2008 15:21:00
Quote Anchor link
Ohja PDO, ik ben nu bezig met postgresql dus php komt nog =)
Trouwens.. ik gebruik deze nu: http://bioinformaticsonline.co.uk/2007/02/26/postgresql_on_ubuntu_linux_how_to want vond die erg duidelijk.
Alleen toch 1 vraagje over er staat:
add in your subnet mask (i.e. 255.255.255.0) and the IP address of the machine that you would like to access your server (i.e. 138.250.192.115).

mijn subnet mask is dacht ik 255.255.255.0 dus die voer ik wel in.. maar met ip bedoelen ze dan locale ip of ip van bijv. http://www.mijnip.nl ?

Laat maar! heb postgresql nu werkend ! :D met pgAdmin III ernaast! nu php nog =)

Ik heb nu via tasksel gedaan wat jij had gestuurd.. maar nu is ie in 1x geinstalleerd ? zonder vragen.... nu weet ik niks over installatie van PDO etc.. ik zal wel ff testen of het erop zit..
en voila
Code (php)
1
2
3
4
5
Array
(
    [0] => mysql
    [1] => pgsql
)

Dit zegt mij: goed nieuws! =)

2 vraagje die ik toch even wil stellen:
- Is een schema zoiets als een tabel?
- Is PDO de enige manier om postgresql te benaderen (gewoon interesse)

Frank -

Frank -

02/02/2008 18:00:00
Quote Anchor link
1) Nee, een SCHEMA is geen tabel, tabellen staan namelijk in een SCHEMA, samen met andere objecten. Dankzij het gebruik van SCHEMA's kun je al een beetje OO in de database toepassen: users met al hun tabellen en andere objecten in het SCHEMA users en topics met al hun tabellen en andere objecten in het SCHEMA topics. Ook zou je een SCHEMA api kunnen aanmaken waarmee je de database voor de buitenwereld openstelt. Alle andere SCHEMA's sluit je af.
2) Nee, je kunt ook met pg_connect() een verbinding opzetten en de rest van de pgSQL-specifieke PHP-functies gebruiken. Denk aan pg_query() om een queyr uit te voeren. Ik ben lui en gebruik dus PDO, hoef ik nergens meer over na te denken.

Vincent

Vincent

05/02/2008 14:09:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik schema's ga gebruiken, als ik het zou gaan gebruiken doe ik dat bij een hele grote database.

Tussen PDO en de echte Pg_connect stuff, zit daar veel verschil in dan met namelijk functies die je echt gaat missen zoals bijvoorbeeld bij mysql -> mysql_num_rows of zijn daar allemaal weer andere oplossingen voor?

En om nog even terug te komen op:

pgFrank schreef op 30.01.2008 15:38:
FK's kun je gewoon met een stukje SQL aanmaken, leer je meer van dan een drag-and_drop.

Ik ga dat waarschijnlijk ook in meeste gevallen doen maar toch zou ik graag weten hoe je dat in pgAdmin III doet. =)

Edit:

btw, biertje erbij =) ? 't begint redelijk lang topic tussen ons 2e te worden :P

Frank -

Frank -

05/02/2008 14:23:00
Quote Anchor link
Vincent schreef op 05.02.2008 14:09:
Ik weet niet of ik schema's ga gebruiken, als ik het zou gaan gebruiken doe ik dat bij een hele grote database.
En hoe denk jij pgSQL te gaan gebruiken zonder SCHEMA's? Ja, ook 'public' is een SCHEMA. En deze gooi je weg, gooi hem weg uit de database template1. Dan wordt deze ook niet meer aangemaakt in nieuwe databases, die zijn namelijk gebaseerd op de database template1.

Quote:
Tussen PDO en de echte Pg_connect stuff, zit daar veel verschil in dan met namelijk functies die je echt gaat missen zoals bijvoorbeeld bij mysql -> mysql_num_rows of zijn daar allemaal weer andere oplossingen voor?
Zoals reeds is gezegd, ik ben lui en gebruik alleen PDO. Kan dus niet echt wat zinnigs zeggen over de pg_stuff-functies. Ik weet dat ze vergelijkbaar zijn met de mysql_stuff-functies, maar daar houdt het mee op.

Quote:
Ik ga dat waarschijnlijk ook in meeste gevallen doen maar toch zou ik graag weten hoe je dat in pgAdmin III doet. =)
Zie de secundaire sleutel, dat is de nederlandse vertaling voor foreign key. Wanneer je een tabel aanmaakt, kun je bij het tabblad constraints ook secundaire sleutels aanmaken.

Quote:
btw, biertje erbij =) ? 't begint redelijk lang topic tussen ons 2e te worden :P
Iets na 11 uur 's morgens aan het bier? Dat is mij nog iets te vroeg, zeker tijdens de carnaval. Ik moet eerst de consumptie van gisteravond verwerken... Foto's voor de liefhebbers van Samba. Zondagavond zijn wij ook naar Sambódromo geweest, een aanrader!

Vincent

Vincent

05/02/2008 14:28:00
Quote Anchor link
Oke hartelijk dank!
Ik ga meteen aan de slag =)
Hier is t btw al 14:27 en was al heel vroeg op vandaag vandaar =)
Zozo, sexy foto's daar hoor, ziet er gezellig/leuk uit!

Edit:

Je moet idd altijd minimaal 1 schema gebruiken, zat tijdens het typen van die regel al te bedenken om het te verbeteren maar toch niet gedaan =) maakt opzich ook niet veel uit =)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.