PHP script -> Python script -> Usb relais -> Ventilator aan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dirk Eecen

Dirk Eecen

03/03/2017 14:14:38
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met een PHP/HTML script een Python script te laten activeren(alles op een localhost, geen website).
Vervolgens activeert dit Python script een USB relais, dat vervolgens een ventilator aanzet.
Echter, wil ik geen Linux gebruiken, en geen raspberry Pi gebruiken om dit project te maken, maar gewoon windows op een normale desktop pc.

Mijn vraag is dan ook: is dit mogelijk?

Nog een voorbeeld: Met je locale web-browser de sprinkler-systemen aanzetten in de tuin.

(Ik weet dat dit ook kan met C/C++ of assembly met een PLC. Maar ik wil niet de tijd investeren om 1 van deze talen te leren.)

Met vriendelijke groet,

Dirk,
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 00:20:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/03/2017 14:26:07
Quote Anchor link
Als je script uitvoerbare rechten heeft, dan kan je met system() deze aanroepen in PHP.
 
Bart V B

Bart V B

03/03/2017 15:19:36
Quote Anchor link
Vraag is meer, hoe ga je de usb relais benaderen?
Ik neem aan dat je iets met IO moet doen, dus hoe kan je die benaderen?
Iets met serial misschien?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

04/03/2017 00:09:01
Quote Anchor link
Er zijn verschillende USB relais te krijgen die je inderdaad serieel kunt benaderen, en daarmee dus via elke gewenste taal. De mogelijkheden zijn er dus inderdaad wel, maar automatisering is meestal iets dat daadwerkelijk automatiseert. Denk aan de sprinklers: je kan hier naar de conductivity van de grond kijken om te zien of de sprinkler aan moet. Hier zou dus geen webpagina aan te pas komen. Hetzelfde geldt voor je ventilator, maar hier is meer de vraag: wat is de meerwaarde van een klik op een webpagina tov het aanzetten van je ventilator, evt met een goedkope relais afstandsbediening?

Dit topic en het vorige topic doen een beetje aan als "ik ben op zoek naar een projectje om met relais/steppermotors te doen". Leuk, maar dan zou ik voor een realistisch project gaan, waar de meerwaarde aanwezig is.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/03/2017 00:27:35
Quote Anchor link
>> Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met een PHP/HTML script een Python script te laten activeren. Vervolgens activeert dit Python script een USB relais, dat vervolgens een ventilator aanzet.

Klinkt een beetje als een pieletje dat een palletje in beweging brengt waardoor blah blah

Onthoudt dat de zwakste schakel in een ketting zal breken. (dit is het standaard spreekwoord) Maar onthoudt ook dat een kortere ketting minder kans heeft op zwakke schakels (parodie op).

Om hardware aan te sturen gebruik je doorgaans een low-level taal als Assembly of C. Aangezien C ook prima in staat is om het tcp/ip protocol te gebruiken lijkt mij dit een uitstekende keuze.

Hierbij plaats ook ik de kanttekening dat je een "complete website" en een "interface voor een schakelaar" los van elkaar moet zien.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

04/03/2017 00:31:24
Quote Anchor link
Dat klopt uiteraard helemaal, technisch gezien kun je gewoon een executable op je webserver aanroepen, zolang je deze voldoende rechten geeft, en wanneer je opties wilt opvangen dit ook integreert in je C code, of welke taal je ook zou kiezen.

EDIT: ik heb hier zelf ook wel eens mee gespeeld, maar meer als test of ik een website in C zou kunnen schrijven. Dit kwam neer op ExecCGI aanslingeren in Apache, waarna ik willekeurige executables kon oproepen in de browser.
Gewijzigd op 04/03/2017 02:24:31 door Ben van Velzen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.