PHP techniek bijhorend voor SEO

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Niels

Niels

28/08/2008 11:20:00
Quote Anchor link
De vraag naar SEO is deze tijd groter en groter. Iedere website dewelke ik maar wordt gedaan volgens het principe:

www.mijnwebsite.be/index.php?p=dit_is_een_pagina

in plaats van

www.mijnwebsite.be/dit_is_een_pagina.php


Maar nu is het kleine probleem, wanneer de pagina "dit_is_een_pagina.php" wordt geoptimaliseerd met SEO technieken, dan wordt deze ook zo in Google opgenomen. Mensen krijgen dan in Google een link naar "dit_is_een_pagina.php" en valt de opmaak weg...

Welk stuk code moet ik op "dit_is_een_pagina.php" plaatsen zodat wanneer men "www.mijnwebsite.be/dit_is_een_pagina.php" intypt, automatisch de opmaak erbij krijgt, met andere worden deze link te zien krijgt: "www.mijnwebsite.be/index.php?p=dit_is_een_pagina" ?


Het is een beetje een rare uitleg, maar ik hoop dat jullie er aan uit kunnen en mij met dit probleem kunnen helpen.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 13:34:19
 
Ee jee

Ee jee

28/08/2008 11:23:00
Quote Anchor link
Idd, een betere uitleg zou wel handig zijn!
 
Niels

Niels

28/08/2008 11:31:00
Quote Anchor link
Wanneer er wordt geoptimaliseerd op het woord "PHP hulp" en je typt dit woord in bij Google, dan geeft Google de beste resultaten bovenaan.

Wanneer ik de pagina "dit_is_een_pagina.php" voorzie van SEO technieken voor woorden zoals "PHP hulp" en dergelijke komt deze dan bovenaan bij de resultaten te staan.

Aangezien "dit_is_een_pagina.php" voorzien is van die technieken gaat google een link voorzien naar deze pagina, maar niet naar de index.php waar de opmaak staat.

Gaan mensen op deze link klikken krijgen ze enkel de nodige pagina te zien, maar is dit enkel tekst op een onoverzichtelijke manier aangezien de opmaak op de index.php staat.

Daarom dat ik een code zoek, waardoor mensen automatisch ook de index te zien krijgen wanneer ze een pagina van deze site willen bezoeken.

Dus: wanneer mensen intypen www.mijnwebsite.be/dit_is_een_pagina.php zouden ze niet enkel deze pagina te zien mogen krijgen, maar ineens met de opmaak erbij: www.mijnwebsite.be/index.php?p=dit_is_een_pagina

Hopelijk is dit iets duidelijker...
 
- -

- -

28/08/2008 11:35:00
Quote Anchor link
Je moet een htacces bestandje maken die doorstuurt als *.php word aangeroepen naar index.php?p=*

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
RewriteBase HIER DE MAP WAAR HET IN STAAT

RewriteCond $1 !^(index)
RewriteRule ^(.*?).php/?$ index.php?p=$1

zoiets moet werken...

Suc6!
 
Niels

Niels

28/08/2008 12:39:00
Quote Anchor link
Wat wannneer de bestanden niet in een map staan? Deze staan gewoon op een server, niet bepaald in een map...

Alvast bedankt
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

28/08/2008 13:18:00
Quote Anchor link
Dan laat je "RewriteBase" weg.
 
Niels

Niels

28/08/2008 13:29:00
Quote Anchor link
Het werkt niet...

Ik heb het bestand redirect.htaccess op mijn server geplaatst en wanneer ik een pagina intyp zonder de index.php?p= ... krijg ik deze nog gewoon te zien.

redirect.htaccess ziet er als volgt uit:

RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks

RewriteCond $1 !^(index)
RewriteRule ^(.*?).php/?$ index.php?p=$1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels
 
- -

- -

28/08/2008 13:34:00
Quote Anchor link
RewriteBase /

Dat er even bij zetten ;)

En de .php extensie (bij je rewrite rule, de eerste .php die je tegenkomt) vervangen door .html zodat je pagina's jouwpagina.html worden. Dit is SEO gezien weer iets beter ;)
 
Niels

Niels

28/08/2008 13:44:00
Quote Anchor link
De pagina's veranderen in .html kan ik onmogelijk gaan doen. Het is een website dewelke meerdere keren gebruikt zal worden, alleen de eigenaars ervan worden anders.

De website wordt dan gewoon gekopieerd en in de database worden de gegevens van de eigenaar veranderd zodat deze overal op de website wijzigen. Geen nood, de eigenaars weten ook dat de site meerdere keren gebruikt worden dus niet dat we mensen in het zak zetten en het ons makkelijk maken ;-)

de file redirect.htaccess ziet er als volgt uit momenteel:

RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
RewriteBase /

RewriteCond $1 !^(index)
RewriteRule ^(.*?).html/?$ index.php?p=$1


en nog steeds kan ik gewoon naar de pagina surfen zonder dat de index erbij komt te staan. Om het eenvoudiger te maken geef ik de echte url door.

Ik kan de pagina zo bezichtigen: http://www.sport-producten.be/shake_recepten.php

maar het zou moeten zijn: http://www.sport-producten.be/index.php?p=shake_recepten
 
Ik ben weg

ik ben weg

28/08/2008 14:47:00
Quote Anchor link
@Niels, volgens mij moet het bestand niet redirect.htaccess heten maar gewoon:

.htaccess

;)
 
Niels

Niels

28/08/2008 14:50:00
Quote Anchor link
Dan heb ik een groter probleem, dan krijg ik een internal server error ;-)

Misschien zit er een foutje in de code? Ontbreekt er iets of dergelijke? Ik heb absoluut geen verstand van .htaccess....
 
Ik ben weg

ik ben weg

28/08/2008 14:52:00
Quote Anchor link
dat ligt aan je code, want het moet .htaccess zijn en nu herkent de server het dus als .htaccess en voert hij het dus echt uit, maar de code is dus fout en hij geeft een error ;)

PS: ik weet niet wat er fout is aan je code
 
- -

- -

28/08/2008 15:01:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
ReqriteRule ^(.+).html$ index.php?p=$1


Dit zou moeten werken :)

Wat je zegt, Jesse, klopt niet helemaal. Je herschrijft de url naar een .html, maar in feite roep je dit aan: index.php?p=mooie_pagina en je krijgt dit in de browser: mooie_pagina.html

Niet vergeten om het bestand direct op je server op te slaan als .htaccess! (En gebruik nou de code die ik heb gegeven hierboven ;))
 
Niels

Niels

28/08/2008 15:10:00
Quote Anchor link
@ iChris.nl

Ik heb de code gebruikt dewelke je hierboven hebt geschreven:

RewriteEngine On
RewriteBase /
ReqriteRule ^(.+).html$ index.php?p=$1

...en opnieuw met een 500 Internal Server Error.

Het bestand staat rechstreeks op de server als .htaccess

Eerst heb ik jouw code gebruikt, zonder resultaat. Nu heb ik de .html veranderd in .php

RewriteEngine On
RewriteBase /
ReqriteRule ^(.+).php$ index.php?p=$1

....aangezien al mijn pagina's extensie .php hebben (en moeten behouden) maar opnieuw geen resultaat...

Aan wat kan dit liggen??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels
 
Douwe

Douwe

28/08/2008 15:18:00
Quote Anchor link
Weet je wel zeker dat je server mod_rewrite ondersteunt?
 
Eddy E

Eddy E

28/08/2008 15:24:00
Quote Anchor link
Wat ik gisteren ook had (voor het eerst...)... lege spaties/regels aan het begin en het eind moeten verwijderen.

Normaal is dat geen probleem, maar gisteren kregen ik op localhost (Wamp2) ook een 500-fout op lege regels aan het eind van mijn htaccess-bestand.
Wellicht dat je daar ook naar kan kijken. Ik heb me ook rot gezocht voordat ik het had.
 
Niels

Niels

28/08/2008 15:28:00
Quote Anchor link
@ Douwe M: de site is gehost bij one.com waar ze mij via de live hulp hebben verteld dat hun server de .htaccess ondersteunt

@ Eddy: Ik heb de lege ruimtes voor en na alles verwijderd, opnieuw zonder resultaat, nog steeds de 500-fout
 
- -

- -

28/08/2008 21:42:00
Quote Anchor link
Luister nou Niels, al zou je je pagina's rewriten naar .blaatzorschoptkont, dat maakt niets uit! Zolang je dat maar in je .htaccess zet ;)

Het zijn feitelijk "neppe" pagina's, je "rewrite" (herschrijft) je links naar mooiere links. Dan maakt het niet uit of je ASP, JS of PHP gebruikt!
 
Douwe

Douwe

28/08/2008 21:46:00
Quote Anchor link
En Niels,
.htaccess ondersteunen is iets anders dan mod_rewrite ondersteunen. Ik zou het nog even navragen / nazoeken in phpinfo().
 
Lode

Lode

28/08/2008 22:03:00
Quote Anchor link
Nou Chris, mag je voor mij toch eens onderbouwen wat de meerwaarde van .html is voor SEO...

en modules van apache kan je gewoon ophalen met php natuurlijk...
http://www.php.net/manual/en/function.apache-get-modules.php
 
Niels

Niels

29/08/2008 12:53:00
Quote Anchor link
Er zat een klein schrijffoutje in de code ;-)

nu bestaat mijn .htaccess uit volgende code:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^(.+).php$ index.php?p=$1


Nu krijg ik geen 500-fout maar wanneer ik dan gewoon naar de index ga (het domein simpelweg intyp) krijg ik een oneindige lus.

Suggesties?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.