phpMyAdmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

16/04/2022 08:16:36
Quote Anchor link
Hi

Gesteld dat op meerdere computers dezelfde versie van maria draait kan ik dan de map data gewoon kopieren?
Onder mijn wamp staat de map C:\wamp64\bin\mariadb\mariadb10.7.3\data\ met daarin 1 map per database.

Normaal gezien importeer ik een sql bestand met alle records maar dit lijkt me sneller :)

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 19:10:25
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/04/2022 08:29:07
Quote Anchor link
Dikke no-go, omdat deze niet compatibel zijn met andere versies of configuratie instellingen.

De enige snelste beste oplossing is met mysqldump via de commandline. Uit ervaring is 70 MB al in luttele seconden gedaan.
Gewijzigd op 16/04/2022 08:31:07 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

16/04/2022 11:46:22
Quote Anchor link
Daarom dat ik ook vermelde "dezelfde versie" :)
Voor zover ik weet heb ik geen commandline in mijn productie. (one.com)
Ik gebruik dus een eigen systeem gebaseerd op een script dat ik ergens gevonden heb.

Mijn uitvoer is dan een gewoon sql bestand zoals
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DROP TABLE IF EXISTS provincies;

CREATE TABLE provincies (
  id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  provincie varchar(20) CHARACTER SET utf8 NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id)
) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=12 DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci;

INSERT INTO provincies VALUES("1", "Antwerpen");
INSERT INTO provincies VALUES("2", "Brussel");
INSERT INTO provincies VALUES("3", "Henegouwen");
INSERT INTO provincies VALUES("4", "Limburg");
INSERT INTO provincies VALUES("5", "Luik");
INSERT INTO provincies VALUES("6", "Luxemburg");
INSERT INTO provincies VALUES("7", "Namen");
INSERT INTO provincies VALUES("8", "Oost-Vlaanderen ");
INSERT INTO provincies VALUES("9", "Vlaams-Brabant");
INSERT INTO provincies VALUES("10", "Waals-Brabant");
INSERT INTO provincies VALUES("11", "West-Vlaanderen");


Maar dan veel meer tabellen en records :)
± 12 Mib / 40K records in 111 tabellen

Jan
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 00:59:59
Quote Anchor link
Eh? Je wilt bestanden kopiëren maar hebt geen CLI? Wat is dat voor onhandige constructie... toch niet zoiets met een webinterface met daarin een file manager? Hoe moet je dan ooit een back-up dump (mysqldump, phpMyAdmin of eigen script) weer inlezen dan? Wil je die opsturen met een webformulier?, dat gaan niet lukken met middelgrote databases van een paar GB?
 
Jan R

Jan R

17/04/2022 07:41:36
Quote Anchor link
Ikzelf heb lokaal wel cli. one.com echter niet of toch niet dat ik weet. Hun oplossing is om het handmatig te doen via phpMyAdmin. Dat deel lukt dus. echter omslachtig. Ik werk dus met een eigen oplossing zoals al geschreven welke eveneens een goed sql bestand levert. Dat kan ik via cli of mijn eigen oplossing inlezen.

Het kopieren is/was bedoeld om tussen de meerdere lokale computer over te zetten. Gewoon over windows netwerk met een xcopy commando.

Ik zoek ook nog hoe ik het betere kan doen op een synology nas. Ook daar is er geen commandprompt, maar misschien lukt het me wel met een script.

Jan
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

17/04/2022 09:14:27
Quote Anchor link
Met telnet/ssh/putty kan je inloggen op de NAS :

https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/msg134190/#msg134190

En dan een database restore :

https://mariadb.com/kb/en/restoring-data-from-dump-files/


Toevoeging op 17/04/2022 10:00:28:

Aanvullend .

Login met SSH als root op de syno.
je bent nu in de thuismap : /var/services/homes/admin/

voor een dump :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysqldump -p -u root dvd > dvd.sql

dvd.sql staat nu in je thuismap

voor een import:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysql -p -u root dvd < dvd.sql


Om de tabellen te zien :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysqlshow -p -u root dvd
 
Jan R

Jan R

17/04/2022 10:39:36
Quote Anchor link
Je bent me voor adoptive solution :)
Mijn script is klaar was eigenlijk eenvoudig en draait als een taak.
Mijn uitvoer is direct en overschrijft niet. Bestandsnaam met tijd. db_20220417_103205.sql Voor restore kijk ik wat ik kan met wat hierboven staat. Ik zou een deels automatisch oplossing willen waarbij ik enkel moet selecteren welke bestand en klaar is Jan.

script
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/volume5/@appstore/MariaDB10/usr/local/mariadb10/bin/mysqldump -uroot -p*** db > /volume5/web2/db/httpd.private/sql/db_$(date +%Y%m%d_%H%M%S).sql
Waarbij db de juistenaam van de database is natuurlijk
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 13:43:07
Quote Anchor link
Een Synology NAS gebruik ik zelf ook. Prima dingetje, heeft ook gewoon SSH.

Off-topic: voor mij is wel erg jammer dat-ie geen PostgreSQL ondersteunt (niet voor gebruikers).
Aangezien ik binnenkort een nieuwe NAS moet heb ik zitten kijken naar QNAP, die kan iets met Docker, dus dan zou ik een officiële Postgres container kunnen gebruiken: https://hub.docker.com/_/postgres
Docker schijnt ook te werken op nieuwere modellen van Synology dan die ik heb: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/Docker
Gewijzigd op 17/04/2022 13:45:31 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2022 15:39:37
Quote Anchor link
Als je geen CLI mogelijkheden voor mysqldump hebt, dan kan je ook altijd kijken naar BigDump.
https://www.ozerov.de/bigdump/

Zelf ben ik wel een beetje klaar met phpMyAdmin. BigDump doet het importeren in stacks, dus je hebt geen last van time-outs bij grote databases.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 20:08:46
Quote Anchor link
Ik wist niet van het bestaan van bigdump, en als het werkt is het wel een optie. Maar het is geen standaard tool, en SSH is dat wel. Wat het beste werkt is de dump eerst kopiëren naar je server met het commando scp of WinSCP (voor wie geen Linux heeft), en dan inlezen met het commando mysql op de server zelf.
Het voordeel is dat je het kopiëren nog even kan controleren met een checksum, anders kan het soms gebeuren dat je data niet klopt zonder dat je het in de gaten hebt..
Gewijzigd op 17/04/2022 20:10:31 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2022 20:19:48
Quote Anchor link
BigDump is ideaal voor wie geen toegang tot SSH oftewel de CLI heeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.