Priemgetallen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »
Cimah Potte

Cimah Potte

08/06/2010 14:46:22
Quote Anchor link
Ik heb een php script geschreven om zo veel mogelijk priemgetallen als output te krijgen. (Het aantal is aan geven met $getal)

Bij elk getal controleer ik of er een heel getal(integer, vandaar is_int) uit komt als je de wortel er van trekt, dat heb ik met $wortel_pg gedaan en met !is_int($wortel_pg).
Dus als de wortel een heel getal is dan doet hij de else, maar het gekke is dat hij dat nooit doet want als ik aan het einde echo $tel doe dan blijkt dat $tel nog steeds 4 is! Maar hij output 121 en 121 is eerst langs de controle geweest en als je daar de wortel van trekt dan krijg je 11, dus een heel getal(integer).
Maar tel++; wordt niet gedaan en echo "Beware!!!"; ook niet.

Kan iemand mij zeggen wat ik fout heb gedaan?

Het deel van het script waar het omgaat(Ik heb een deel er niet bij gezet omdat ik eigenlijk niet wil dat het gekopieerd wordt):

$pg = 1;
$tel = 4;

while($getal<10000)
{
$pg += 6;
$wortel_pg = sqrt($pg);
if (!is_int($wortel_pg))
{
$getal++;
En nog andere geheime dingen!!!
}
else
{
echo "Beware!!!";
$tel++;
}
}
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 12:42:10
 
Jelmer -

Jelmer -

08/06/2010 14:55:43
Quote Anchor link
sqrt geeft altijd een float terug.

Ik ken geen standaard functie in PHP die kijkt of het een geheel getal is, maar je kan gemakkelijk iets zelf verzinnen a la
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
is_geheel_getal($n) {
    return (int) $n == $n;
}

?>
 
- SanThe -

- SanThe -

08/06/2010 14:57:43
Quote Anchor link
Een wortel zal geen integer zijn.
 
- Mark -

- Mark -

08/06/2010 14:58:55
Quote Anchor link
Wat zit je eigenlijk raar te doen met " En nog andere geheime dingen!!! " het is niet zo dat dit zo speciaal is. er zijn vele varianten op het internet te vinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeef_van_Eratosthenes zie het php voorbeeld.
 
Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 15:04:09
Quote Anchor link
Het probleem is dat sqrt een float returned en geen integer.
Met de volgende aanpassing zal je script werken:
if (!is_int($wortel_pg)) -> if ( fmod( $wortel_pg , 1 ) != 0 )
 
Cimah Potte

Cimah Potte

08/06/2010 15:05:21
Quote Anchor link
Jelmer rrrr - Bedankt, daar was ik zelf echt niet achter gekomen. Maar ik snap echt héél weinig van functions af, hele simpele snap ik wel, maar zelfs dit is voor mij al te moelijk :p
Dus zou je mij (stap voor stap) uit kunnen leggen hoe deze function werkt?

Mark Coenen - Dat weet ik, maar ik ben gewoon voorzichtig en ik hou er niet van om mijn manier prijs te geven (ik doe het namelijk op een andere manier)
 
Cimah Potte

Cimah Potte

08/06/2010 15:09:31
Quote Anchor link
Peter Dorn - Bedankt, deze manier is ietsjes sneller (en ik snap hem beter) dan die vanJelmer rrrr, bedankt voor de oplossing!
 
Kurt Cobain

Kurt Cobain

08/06/2010 19:08:20
Quote Anchor link
Wat is er zo speciaal aan een scriptje dat priemen uitrekent? Kan ieder jongetje van 12 maken..
 
Com puter

com puter

09/06/2010 10:56:39
Quote Anchor link
Ik ken hem, hij is een jongetje van 12
 
Cimah Potte

Cimah Potte

09/06/2010 10:58:10
Quote Anchor link
Ik ben 13!!!
 

09/06/2010 11:17:02
Quote Anchor link
Wat is het nut ervan om priemgetallen uit te rekenen?
Als het voor 'wetenschappelijke' redenen is, dan zou ik geen php gebruiken. Php is daar veel traag voor en gebruikt ook te veel geheugen. Iets als lisp ofzo zou veel beter zijn lijkt mij.
 
Afra ca

Afra ca

09/06/2010 12:36:24
Quote Anchor link
Rustig aan heren. Het creeëren van een script dat priemgetallen uitrekent kan een prima oefening voor jezelf zijn om wat complexer te programmeren dan een gastenboek bijvoorbeeld ;) En met een beetje slechte implementatie maak je gelijk kennis met de limitaties van php.

Karl heeft enigszins gelijk, php is niet een ideale taal ervoor, maar het gaat om het doel en de context, dus je kan het niet gelijk afkraken ;) En ga je voor speed, kies dan voor Haskell, een taal echt ideaal hiervoor, al het is best pittig.

Ochja, en de zeef van Eratosthenes is wel een erg leuke uitdaging om zelf even te maken :)
 

09/06/2010 13:08:52
Quote Anchor link
Afra ca op 09/06/2010 12:36:24:
Karl heeft enigszins gelijk, php is niet een ideale taal ervoor, maar het gaat om het doel en de context, dus je kan het niet gelijk afkraken ;) En ga je voor speed, kies dan voor Haskell, een taal echt ideaal hiervoor, al het is best pittig.

Misschien moet je even lezen? Ik vraag hem ook waarom hij dat wilt maken.
Alleen als hij het dus voor ingewikkeldere dingen, wetenschappelijke dingen, dan raad ik het hem af.
Ik kraak niemand af. Je moet eens naar jezelf kijken.
 
Afra ca

Afra ca

09/06/2010 17:33:48
Quote Anchor link
Hoewel we beetje offtopic gaan zo, wil ik dit nog even rechtzetten.

Karl, mijn excuses voor het niet goed lezen van je post, geen idee waarom ik dat over het hoofd zag. En ik refereerde met m'n eerste zin niet naar jou Karl, maar naar Kurt, computer en Cimah die beetje kinderachtig aan het doen waren. En als je mijn post goed leest zie je dat ik ook niemand afkraak, óf wij hebben een totaal andere definitie van afkraken...
 
Niek s

niek s

09/06/2010 17:38:09
Quote Anchor link
hahahahahahahha :D

"Ik ben 13!!!":)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.