Query display werkt niet (gastenboek)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »
Henk Guuwis

Henk Guuwis

06/01/2013 16:34:14
Quote Anchor link
Beste community,

Ben begonnen aan mijn eerste gastenboek, maar ik loop tegen een probleem op. Het laten displayen van het gastenboek werkt niet. (de database heet gastenboek, en de query guestbook) Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord gebruik, aangezien het erinstoppen van de info wel werkt, maar de display niet. Ik laat het PhP scripje zien via een iframe.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

$db_server
= "localhost";
$port = "3351";
$login_user = "//user";
$login_password = "//pass";
$login_database = "gastenboek";

$sql = "SELECT name, message, date FROM guestbook ORDER BY id";

$result = mysql_query("guestbook");

while($row=mysql_fetch_array($result))
{

echo "<br><table style=\"border:#666666 1px solid;font-family:Georgia;font-size:14px\">" ;
  echo "<tr>";
  echo '<td bgcolor="#666666"><font color=black> written by '.$row[0].' on Now: '.date('d-m-y');
  echo '</font></td></tr>v';
  echo "<tr><td>Comments :<br> $row[2]</td></tr>";
  echo "</table><br>";
}

mysql_free_result($result);
mysql_close($link);  
?>

en ik krijg de volgende foutmeldingen:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'127.0.0.1' (using password: NO) in C:path.php on line 11

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in C:path.php on line 11

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\path.php on line 13

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\path.php on line 23

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:path.php on line 24

Ziet iemand wat ik fout doe of hoe het anders moet?

bij voorbaat dank

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 14:57:19

06/01/2013 16:37:47
Quote Anchor link
Je opent geen connectie.. Je geeft wel de gegevens op maar doet geen connect.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$con
= mysql_connect("localhost","peter","abc123");
if (!$con)
  {

die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

// some code
?>
Gewijzigd op 06/01/2013 16:38:31 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2013 16:38:54
Quote Anchor link
Waar is de connectie met je database?
Ik mis de mysql_connect() en mysql_select_db() functie.

Verder moet je in de mysql_query juist $sql plaatsen, want 'gastenboek' is namelijk geen query.

Nick van der heijden

nick van der heijden

06/01/2013 16:39:03
Quote Anchor link
Snap je wel wat je aan het doen bent? Misschien klinkt het vervelend maar zal eerst even wat tutorials opzoeken .

Henk Guuwis

Henk Guuwis

06/01/2013 16:50:57
Quote Anchor link
Wow daar heb ik dus totaal overheen gekeken, heb de code aangepast, nu werkt het!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

$db_server
= "localhost";
$port = "3351";
$login_user = "//user";
$login_password = "//pass";
$login_database = "gastenboek";

$db = mysql_connect ($db_server . ":" . $port, $login_user,
$login_password);
mysql_select_db("$login_database");

$sql = "SELECT name, message, date FROM guestbook ORDER BY id";

$result = mysql_query("$sql");

while($row=mysql_fetch_array($result))
{

echo "<br><table style=\"border:#666666 1px solid;font-family:Georgia;font-size:14px\">" ;
  echo "<tr>";
  echo '<td bgcolor="#666666"><font color=black> written by '.$row[0].' on Now: '.date('d-m-y');
  echo '</font></td></tr>v';
  echo "<tr><td>Comments :<br> $row[2]</td></tr>";
  echo "</table><br>";
}

mysql_free_result($result);
mysql_close($link);  
?>

krijg alleen nog:

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\domains\leiderschap-in-vertrouwen.nl\wwwroot\guestbookDisplayTest.php on line 28

P.S. Nick, ik doe dit juist omdat ik wil leren. Ik heb al tig tutorials bekeken en zo ben ik hierop gekomen. maar toch bedankt voor je advies ;)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2013 16:53:25
Quote Anchor link
Waar komt $link vandaan?

Ik zie ondanks het werkt toch een aantal onvolkomenheden in het script:
- Geen foutafhandeling
- Variabelen buiten quotes

Lees ook dit eens door:
http://www.phptuts.nl/view/41/

Nick van der heijden

nick van der heijden

06/01/2013 16:53:28
Quote Anchor link
Ooh oke dan snap ik het sorry ;) mysql_close($link); waar staat de variable $link ?

Henk Guuwis

Henk Guuwis

06/01/2013 17:09:54
Quote Anchor link
Oke, vanaf nu ga ik eerst beter kijken voor ik zo'n domme foutmelding post, dat was ik inderdaad vergeten, opgelost door: $link = mysql_connect($db_server . ":" . $port, $login_user, $login_password);

super bedankt nick en aar! vind dit echt een top forum.

06/01/2013 17:10:47
Quote Anchor link
@nick

$link staat nergens in je code gedefineerd, dit is de var $db want daar maak je je connectie in.

Dus $link vervangen met $db.
Toch idd wat theorie gaan leren hierover, tis niet iets moeilijks.
Je gaat namelijk een verbinding met MySQL sluiten.. waar open je die... in $db..

Suc6 :)

Nick van der heijden

nick van der heijden

06/01/2013 17:13:41
Quote Anchor link
@rick ? Huh ik snap het hoor xd ik vroeg aan de TS waar die $link vandaan komt xd zodat hij door heeft van hmm oohja ,

dusja mja het is opgelost .
Gewijzigd op 06/01/2013 17:14:32 door nick van der heijden

06/01/2013 17:15:54
Quote Anchor link
Nick van der heijden op 06/01/2013 17:13:41:
@rick ? Huh ik snap het hoor xd ik vroeg aan de TS waar die $link vandaan komt xd zodat hij door heeft van hmm oohja ,

dusja mja het is opgelost .

Sorry sorry ik las de verkeerde naam.. excuus!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.