Query display werkt niet (gastenboek)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »
Henk Guuwis

Henk Guuwis

06/01/2013 16:34:14
Quote Anchor link
Beste community,

Ben begonnen aan mijn eerste gastenboek, maar ik loop tegen een probleem op. Het laten displayen van het gastenboek werkt niet. (de database heet gastenboek, en de query guestbook) Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord gebruik, aangezien het erinstoppen van de info wel werkt, maar de display niet. Ik laat het PhP scripje zien via een iframe.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

$db_server
= "localhost";
$port = "3351";
$login_user = "//user";
$login_password = "//pass";
$login_database = "gastenboek";

$sql = "SELECT name, message, date FROM guestbook ORDER BY id";

$result = mysql_query("guestbook");

while($row=mysql_fetch_array($result))
{

  echo "<br><table style=\"border:#666666 1px solid;font-family:Georgia;font-size:14px\">" ;
  echo "<tr>";
  echo '<td bgcolor="#666666"><font color=black> written by '.$row[0].' on Now: '.date('d-m-y');
  echo '</font></td></tr>v';
  echo "<tr><td>Comments :<br> $row[2]</td></tr>";
  echo "</table><br>";
}


mysql_free_result($result);
mysql_close($link);  
?>


en ik krijg de volgende foutmeldingen:


Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'127.0.0.1' (using password: NO) in C:path.php on line 11

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in C:path.php on line 11

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\path.php on line 13

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\path.php on line 23

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:path.php on line 24

Ziet iemand wat ik fout doe of hoe het anders moet?

bij voorbaat dank
 
PHP hulp

PHP hulp

03/06/2024 04:30:56
 

06/01/2013 16:37:47
Quote Anchor link
Je opent geen connectie.. Je geeft wel de gegevens op maar doet geen connect.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$con
= mysql_connect("localhost","peter","abc123");
if (!$con)
  {

  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }


// some code
?>
Gewijzigd op 06/01/2013 16:38:31 door
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2013 16:38:54
Quote Anchor link
Waar is de connectie met je database?
Ik mis de mysql_connect() en mysql_select_db() functie.

Verder moet je in de mysql_query juist $sql plaatsen, want 'gastenboek' is namelijk geen query.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

06/01/2013 16:39:03
Quote Anchor link
Snap je wel wat je aan het doen bent? Misschien klinkt het vervelend maar zal eerst even wat tutorials opzoeken .
 
Henk Guuwis

Henk Guuwis

06/01/2013 16:50:57
Quote Anchor link
Wow daar heb ik dus totaal overheen gekeken, heb de code aangepast, nu werkt het!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

$db_server
= "localhost";
$port = "3351";
$login_user = "//user";
$login_password = "//pass";
$login_database = "gastenboek";

$db = mysql_connect ($db_server . ":" . $port, $login_user,
$login_password);
mysql_select_db("$login_database");

$sql = "SELECT name, message, date FROM guestbook ORDER BY id";

$result = mysql_query("$sql");

while($row=mysql_fetch_array($result))
{

  echo "<br><table style=\"border:#666666 1px solid;font-family:Georgia;font-size:14px\">" ;
  echo "<tr>";
  echo '<td bgcolor="#666666"><font color=black> written by '.$row[0].' on Now: '.date('d-m-y');
  echo '</font></td></tr>v';
  echo "<tr><td>Comments :<br> $row[2]</td></tr>";
  echo "</table><br>";
}


mysql_free_result($result);
mysql_close($link);  
?>


krijg alleen nog:

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\domains\leiderschap-in-vertrouwen.nl\wwwroot\guestbookDisplayTest.php on line 28

P.S. Nick, ik doe dit juist omdat ik wil leren. Ik heb al tig tutorials bekeken en zo ben ik hierop gekomen. maar toch bedankt voor je advies ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2013 16:53:25
Quote Anchor link
Waar komt $link vandaan?

Ik zie ondanks het werkt toch een aantal onvolkomenheden in het script:
- Geen foutafhandeling
- Variabelen buiten quotes

Lees ook dit eens door:
http://www.phptuts.nl/view/41/
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

06/01/2013 16:53:28
Quote Anchor link
Ooh oke dan snap ik het sorry ;) mysql_close($link); waar staat de variable $link ?
 
Henk Guuwis

Henk Guuwis

06/01/2013 17:09:54
Quote Anchor link
Oke, vanaf nu ga ik eerst beter kijken voor ik zo'n domme foutmelding post, dat was ik inderdaad vergeten, opgelost door: $link = mysql_connect($db_server . ":" . $port, $login_user, $login_password);

super bedankt nick en aar! vind dit echt een top forum.
 

06/01/2013 17:10:47
Quote Anchor link
@nick

$link staat nergens in je code gedefineerd, dit is de var $db want daar maak je je connectie in.

Dus $link vervangen met $db.
Toch idd wat theorie gaan leren hierover, tis niet iets moeilijks.
Je gaat namelijk een verbinding met MySQL sluiten.. waar open je die... in $db..

Suc6 :)
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

06/01/2013 17:13:41
Quote Anchor link
@rick ? Huh ik snap het hoor xd ik vroeg aan de TS waar die $link vandaan komt xd zodat hij door heeft van hmm oohja ,

dusja mja het is opgelost .
Gewijzigd op 06/01/2013 17:14:32 door nick van der heijden
 

06/01/2013 17:15:54
Quote Anchor link
Nick van der heijden op 06/01/2013 17:13:41:
@rick ? Huh ik snap het hoor xd ik vroeg aan de TS waar die $link vandaan komt xd zodat hij door heeft van hmm oohja ,

dusja mja het is opgelost .


Sorry sorry ik las de verkeerde naam.. excuus!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.