recordsets op SSI

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DeZond

DeZond

09/08/2007 19:51:00
Quote Anchor link
Beste,
Ik heb in m'n websites gebruik gemaakt van SSI, aangevraagd via require_once. Nu heb ik op een stukje SSI een form staan met een keuzelijst waarbij ik de verschillende keuzes uitlees uit een MySQL database.

Dit blijkt dus niet te gaan, wat -vermoed ik- normaal is omdat de RecordSet niet is gespecifieerd op de pagina die de SSI inleest.

Maar hoe kan ik dit nu het beste aanpakken; moet ik dezelfde recordset ook aanmaken op de inleespagina ?
Ik vermoed dat het nog op een betere manier kan; maar weet dus niet hoe ?
Ben PHP-starter!

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 17:02:23
 
PHP erik

PHP erik

09/08/2007 19:54:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies met recordset? Een SSI is in alle opzichten hetzelfde als dezelfde code plaatsen binnen de pagina zelf. Je moet er alleen apart php-tags omheen plaats en er is een mogelijkheid een waarde te returnen.
 
DeZond

DeZond

09/08/2007 20:44:00
Quote Anchor link
<div class="right_articles3">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php require_once('ssi/zoekeenconcert.php'); ?>

</div>

Ja, dat klopt. Ik lees de SSI in en deze pagina (zoekeenconcert.php) komt ook in de hoofdpagina. Dat werkt als de SSI een statische pagina is.

Maar als ik de SSI-pagina (zoekeenconcert.php) dynamisch maak door er -via een recordset- gegevens vanuit een database op te plaatsen, dan geeft de hoofdpagina een foutboodschap:
Warning: require_once(../Connections/mscc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/myspacec/public_html/ssi/right_home.php on line 1.

Kan men via SSI dynamische pagina's inlezen ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.