Resultaten filteren met if isset

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

28/06/2011 14:20:36
Quote Anchor link
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag betreft het filteren ( selecteren van andere query) met behulp van if statement.

Onder staande code gebruik ik nu, alleen ik krijg alleen de resultaten terug uit de eerste if statement.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
if (isset ($_POST['categorie'])){
        $query = "SELECT img_thumb FROM collectie WHERE categorie = '".$_POST['categorie']."' ";
    }

    
    elseif (isset ($_POST['prijs'])){
        $query = "SELECT img_thumb FROM collectie WHERE prijs = '".$_POST['prijs']."' ";
    }

    
    elseif (isset ($_POST['opstelling'])){
        $query = "SELECT img_thumb FROM collectie WHERE prijs = '".$_POST['opstelling']."' ";
    }

    
    else
    $query = "SELECT img_thumb FROM collectie";
?>


Ik heb een pagina gemaakt, waarin ik een collectie producten wil laten zien. De bezoeker kan deze collectie filteren zodat hij of zij alleen de gewenste collectie ziet. Ik heb 3 dropdown menu's gemaakt waarin zij kunnen kiezen)

Kan iemand mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 11:04:58
 
- Mark -

- Mark -

28/06/2011 14:30:18
Quote Anchor link
Deze dropdowns staan natuurlijk allemaal in 1 form of niet? ze worden dan alle drie verstuurd "geset". Je komt dus nooit verder dan de eerste if.
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

28/06/2011 14:37:32
Quote Anchor link
- Mark - op 28/06/2011 14:30:18:
Deze dropdowns staan natuurlijk allemaal in 1 form of niet? ze worden dan alle drie verstuurd "geset". Je komt dus nooit verder dan de eerste if.


Dit is zeker niet eenvoudig op te lossen door elke selectbox in een aparte form te zetten?
 
- Mark -

- Mark -

28/06/2011 14:40:20
Quote Anchor link
Als ik je goed begrijp wel. Maar ik vindt je systeem nogal krom. Je kunt nu maar op 1 ding filteren en niet op meerdere.
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

28/06/2011 14:44:50
Quote Anchor link
- Mark - op 28/06/2011 14:40:20:
Als ik je goed begrijp wel. Maar ik vindt je systeem nogal krom. Je kunt nu maar op 1 ding filteren en niet op meerdere.


Klopt, ik ben nog niet zo ver met php, dus ik wilde eerste dit werkend krijgen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ze in category 1 ook nog op prijs kunnen filteren.. Maar hoe ik dit moet aanpakken is voor mij nu nog een raadsel...:$
 
- Mark -

- Mark -

28/06/2011 14:55:25
Quote Anchor link
Kijk anders eens op phptuts daar staan een aantal mooie tutorials. Ik zie ook niets dat sql injection tegen gaat.
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

28/06/2011 14:57:43
Quote Anchor link
- Mark - op 28/06/2011 14:55:25:
Kijk anders eens op phptuts daar staan een aantal mooie tutorials. Ik zie ook niets dat sql injection tegen gaat.


Zal eens kijken, bedankt alvast!
 
Lina  S

Lina S

28/05/2012 19:05:16
Quote Anchor link
Op welk onderwerp/tutorial moet dan worden gezocht?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.