rtrim werkt niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

16/03/2015 20:57:53
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb een loop die script namen bevat plus comma's.
Nu wil ik de laatste comma van de loop weghalen door middel van rtrim.

Helaas werkt niet, wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Hier de code :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<script type="text/javascript">
    FLEX.autoLoader({
        <?php
            if(is_array($inc)):
                foreach($inc as $file) {
                    $str .= " \"{$file}\", ";
                }
            endif;

            echo $str; //Origineel :  "Pagelist",  "Editor",  "woot",
            echo "///"; //  : ///
            echo rtrim($str, ","); // Haalt de comma niet weg.  : "Pagelist",  "Editor",  "woot",
        ?>

    });
</script>
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 19:40:19
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/03/2015 21:01:17
Quote Anchor link
Je laatste teken is ook geen komma, maar een spatie. Try this:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo substr($str, 0, -2);
?>
 
Eddy E

Eddy E

16/03/2015 21:04:23
Quote Anchor link
Of beter, regel 4 tm 7:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(is_array($inc))
    {

    $str = implode(", ", $inc);
    }

?>


Wat je wilt met die quotes er om heen, is mij onduidelijk.
Gewijzigd op 16/03/2015 21:25:56 door Eddy E
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/03/2015 21:07:19
Quote Anchor link
je kunt beter gebruik maken van implode()

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript">
    FLEX.autoLoader({
        <?php
            if(is_array($inc)) }
        $arr = array();
                foreach($inc as $file) {
                    $arr[] = " \"{$file}\", ";
                }
            }

            echo implode(',', $arr);
        ?>

    });
</script>
Gewijzigd op 16/03/2015 21:08:03 door Frank Nietbelangrijk
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

16/03/2015 21:15:26
Quote Anchor link
@Frank, Dankjewel dit werkt helemaal goed.

Was helemaal vergeten wat implode deed.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/03/2015 21:18:54
Quote Anchor link
top!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/03/2015 22:24:37
Quote Anchor link
Wut?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$arr
= array();
foreach($inc as $file) {
    $arr[] = " \"{$file}\", ";
}

echo implode(',', $arr);
?>

Voegt dit niet teveel komma's toe?

Ik zou eerder zoiets verwachten?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$arr
= array();
foreach($inc as $file) {
    $arr[] = '"'.$file.'"'; // of enkele quotes, als je dat leuk vindt
}
echo implode(',', $arr);
?>

?
 
Willem vp

Willem vp

17/03/2015 00:38:38
Quote Anchor link
Brr... een array $arr aanmaken alleen maar om een paar quotes toe te voegen? Dan zou ik het zo doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$str
= '"' . join('", "', $inc) . '"';
?>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/03/2015 01:20:22
Quote Anchor link
En dan een controle of $inc een niet-leeg array is (anders krijg je een leeg element) en het gebruik van implode (join is een alias van implode) en hij is perfect :).

Zoiets dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if (is_array($inc) && count($inc) > 0) {
    echo '"'.implode('", "', $inc).'"';
}

?>


De variant van Frank levert trouwens teveel komma's op.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/03/2015 09:57:44
Quote Anchor link
idd willem zijn oplossing is netter.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/03/2015 12:44:56
Quote Anchor link
Not quite, om bovengenoemde redenen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/03/2015 13:08:22
Quote Anchor link
Thomas,

Als de array leeg is dan zou je inderdaad '""' overhouden. Als dat een probleem kan zijn dan moet je dat uiteraard op één of andere wijze weer afvangen.
 
Willem vp

Willem vp

17/03/2015 13:18:21
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 17/03/2015 01:20:22:
En dan [...] het gebruik van implode (join is een alias van implode) en hij is perfect :).

Hier suggereer je dat je beter implode() kunt gebruiken dan join() omdat join() een alias is. Dat vind ik wat kort door de bocht. Een alias wordt nooit zonder reden aangemaakt. Waarschijnlijk is join() in dit geval zelfs aangemaakt omdat de makers van PHP zelf ook niet helemaal overtuigd waren van de kwaliteit van een functienaam als implode(). ;-)

Explode() en implode() vind ik het schoolvoorbeeld van functies die een verkeerde naam hebben. Regel 1 bij het bedenken van een functienaam is dat de naam moet beschrijven wat de functie doet. En dat is hier niet het geval. Explode en implode associeer ik met compressie/decompressie en niet met het ophakken in stukjes of het samenvoegen daarvan. Sterker nog: de naam 'implode' suggereert dat je je data kleiner maakt, maar op het moment dat je een separator toevoegt (zeker als die langer is dan 1 of 2 tekens) wordt je output zelfs groter dan je input. En op die manier kan met explode() je data dus ook kleiner worden, in tegenstelling tot wat de naam suggereert. Ik vind de namen dus verre van intuïtief en zelfs ondanks dat ik al meer dan 15 jaar met PHP werk (waarvan het eerste jaar in PHP3, die nog geen explode/implode had) moet ik nog elke keer dat ik die functies tegenkom, beredeneren welke functie wat doet. Ik vind het dan ook veel duidelijker om gebruik te maken van join(). Helaas is de tegenhanger split() in de laatste PHP-versies deprecated (overigens ten faveure van preg_split()).

In elke willekeurige taal die ik kan bedenken (Perl, Python, C#, JavaScript, VBScript, Ruby, om er eens een paar te noemen) worden de functies join() en split() gebruikt voor het opdelen van een string dan wel het samenvoegen van een array. Waarom moet PHP dan ineens zo exotisch doen met explode() en implode()? De enige reden die ik daarvoor kan bedenken, is omdat ze dan consequent inconsequent zijn met de functienamen die gebruikt worden (want de makers van PHP hebben er echt een bende van gemaakt).

Maar goed, ik wil dus eigenlijk vooral zeggen dat je niet simpelweg kunt stellen dat er één universele waarheid is die bepaalt dat implode() beter is dan join() of andersom. Ze zijn allebei even goed, en het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur welke je gebruikt. Het moge duidelijk zijn waar mijn voorkeur ligt. ;-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/03/2015 13:29:23
Quote Anchor link
Whoa, calm your tits.

"Beter" in die zin dat als er twee functies zijn die hetzelfde doen, het doorgaans de alias is die eerst sneuvelt. explode() is een "verstandigere" keuze in die zin dat deze functie binnenkort waarschijnlijk niet (als eerste) uitgerangeerd wordt. Ik heb het helemaal niet over performance of handige naamgeving.

Quote:
Als dat een probleem kan zijn dan moet je dat uiteraard op één of andere wijze weer afvangen.

Volgens mij is dat precies wat ik doe in mijn laatste codefragment?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

17/03/2015 15:23:06
Quote Anchor link
In mijn geval levert dit niet teveel quotes op.
Nogmaals bedankt !
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.