Session handler

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

23/12/2007 23:14:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

vandaag heb ik mijn eigen session handler geschreven (op basis van een bestaande, op de site te vinden). Een klein detailtje is echter dat hij niet doet wat ik wil dat hij doet. Hij doet namelijk niets, en hij zou de data in de database moeten opslaan.

Zo roep ik de handler op:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    session_set_save_handler('open','close','read', 'write', 'destroy', 'clean');
    session_start();
    $_SESSION['Do'] = 'Bloe';    //ff testen
    
    //dit onderstaande returnt user, dus dat is juist.

    echo ini_get('session.save_handler');
?>


Er komt niet in de database te staan.

Btw session_set_save_handler('open','close','read', 'write', 'destroy', 'clean'); geeft een true terug. en als ik if($_SESSION['Do'] = 'Bloe'){echo 'goed';} doe krijg ik goed op mijn scherm dus dat klopt ook.

Dan nu de handler itself:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
<?php
function open($sPath = '', $sName = '')
{

    $sGebruikersnaam = 'root';
    $sWachtwoord = '***********';
    $sHost = 'Localhost';
    $sDb = 'session_handler';

    if($iLink = mysql_connect($sHost, $sGebruikersnaam, $sWachtwoord))
    {

        return mysql_select_db($sDb, $iLink);
    }

    else
    {
        return false;
    }
}

function
close()
{

    return mysql_close();
}

function
read($iId)
{

    $qLeesSession = "SELECT waarde FROM sessions WHERE id = '".mysql_real_escape_string($iId)."';";
    $rLeesSession = mysql_query($qLeesSession);
    
    if($rLeesSession)
    {

        if(mysql_num_rows($rLeesSession) == 1)
        {

            $aLeesSession = mysql_fetch_row($rLeesSession);
            return $aLeesSession[0];
        }

        else
        {
            return false;
        }
    }

    else
    {
        return false;
    }
}

function
write($iId, $sData)
{

    $qSchijfSession = "INSERT INTO sessions (s_id, maak_datum, waarde) VALUES (".mysql_real_escape_string($iId).", NOW(), '".mysql_real_escape_string($sData)."');";
    $rSchijfSession = mysql_query($qSchijfSession);
    
    if($rSchijfSession)
    {

        if(mysql_affected_rows() == 1)
        {

            return true;
        }

        else
        {
            return false;
        }
    }

    else
    {
        return false;
    }
}

function
destroy($iId)
{

    $qVerwijderSession = "DELETE FROM sessions WHERE s_id = ".mysql_real_escape_string($iId).";";
    $rVerwijderSession = mysql_query($qVerwijderSession);
    
    if($rVerwijderSession)
    {

        if(mysql_affected_rows() == 1)
        {

            return true;
        }

        else
        {
            echo mysql_error();
        }
    }

    else
    {
        echo mysql_error();
    }
}

function
clean()
{

    $qOpschonen = "DELETE FROM sessions WHERE maak_datum < (NOW() - INTERVAL 15 MINUTE);";
    return mysql_query($qOpschonen) or die(mysql_error());
}

?>


Totslot nog de database dump:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE `sessions` (
  `s_id` char(26) NOT NULL,
  `maak_datum` datetime NOT NULL,
  `waarde` mediumblob NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`s_id`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;


Ik krijg geen foutmeldingen..

Wie help mij, alvast bedankt!

Groetjes Freek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 12:27:58
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

24/12/2007 12:34:00
Quote Anchor link
Ik ben er zelf al uit. De queries gingen fout. Dit :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
INSERT INTO sessions (s_id, maak_datum, waarde) VALUES (".mysql_real_escape_string($iId).", NOW(), '".mysql_real_escape_string($sData)."');";


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
INSERT INTO sessions (s_id, maak_datum, waarde) VALUES ('".mysql_real_escape_string($iId)."', NOW(), '".mysql_real_escape_string($sData)."');";


Want het id bestaat ook uit letters, en niet uitsluitend uit cijfers.

Wat ik wel raar vind is dat ik geen error krijg, want hij geef wel zeker een false terug. Ik wil gewoon graag een foutmelding krijgen als het niet lukt....
Hmm krijg idee, ga ff aan de slag met trigger_error() wie weet....

NB. Ik had een ideetje als ik in de database een rij met ip (van de gebruiker) erbij maak, dan sluit ik session hijacking toch uit. Want als je de cookie dan weet te veranderen in een geldig session_id dan match het ip adres ook niet. Dan zou je eventueel ook nog de browser kunnen opslaan. o.i.d. Klopt mijn theorie dat ik session hijacking dan uitsluit??
Graag jullie meningen.
 
Jan geen

Jan geen

24/12/2007 12:41:00
Quote Anchor link
Als je het ip ook opslaat kan alleen de persoon met dat ip de sessie opvragen, klopt dus.
 
Frank -

Frank -

24/12/2007 12:45:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat ik wel raar vind is dat ik geen error krijg, want hij geef wel zeker een false terug. Ik wil gewoon graag een foutmelding krijgen als het niet lukt....
Flikker MySQL dan weg, die geeft standaard slechts zelden een foutmelding. MySQL zal zijn uiterste best doen om jouw data naar de klote te helpen en pas wanneer dat niet lukt, geeft MySQL een foutmelding. Waarschijnlijk uit pure frustratie!

Maar alle gekheid op een stokje, MySQL geeft zelden een foutmelding, dat mag je eerst zelf instellen. Zie deze tutorial.

Het gebruik van een betere database is altijd aan te raden, denk bv. aan PostgreSQL een écht gratis opensource database (i.t.t. MySQL!) en wat mogelijkheiden betreft vergelijkbaar met Oracle.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

24/12/2007 12:49:00
Quote Anchor link
MySQL geeft keurig een foutmelding als ik de functie mysql_error gebruik. maar ik wil dat php een foutmelding geeft als het schrijven van bv de session niet lukt. Als de functie write dus false retourneerd, wat gebeurt bij een mislukte query, wil ik dat php gaat protesteren.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

25/12/2007 13:50:00
Quote Anchor link
bumbje
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/12/2007 13:58:00
Quote Anchor link
Dat kun je natuurlijk afvangen in je script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(write($iId, $sData) === false))
{

    echo 'Ik protesteer!';
}

?>

Er zijn natuurlijk vele andere manieren waarop je een foutmelding kunt geven (denk aan trigger_error en het gebruik van exceptions), maar dat is helemaal aan jou. Wellicht dat je deze tutorial over foutafhandeling er even op na wilt slaan...
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

25/12/2007 16:51:00
Quote Anchor link
Hmm, exceptions gaat niet lukken want php.net zegt:
Quote:
As of PHP 5.0.5 the write and close handlers are called after object destruction and therefore cannot use objects or throw exceptions. The object destructors can however use sessions.

Die oplossing die jij geeft kan ook niet, want ten eerste weet je het id niet (owjah toch wel session_id()) Maar dan wat moet er bij data komen te stan iets als NaamS:|waarde o.i.d

Ik wil gewoon dat als ik dit doe.
$_SESSION['iets'] = 'waarde';

en er gaat een query fout, dat php dan zegt, hé stop eens ff ik kreeg een false terug. Er ging iets mis!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/12/2007 18:44:00
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.