sIFR en Thickbox probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marnix

Marnix

21/02/2008 12:17:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe site gemaakt voor mijn domein, alleen heb ik nog één bug te fixen en ik krijg het niet voor elkaar. Wat is nu het probleem?

Ik gebruik sIFR 2.0.5 voor het vervangen van de headers voor Flash. Ook gebruik ik Thickbox voor mijn fotoalbum. So far, so good. Maar in IE7 (en lager geloof ik ook) als je dan op een foto klikt in het fotoalbum komt de Thickbox niet over de flashheaders heen! In FF gaat dit wel goed.

Wat heb ik geprobeerd? Ik heb in het sIFR javascript bestand zitten rommelen met opague en transparent, wat niets uithaalde. Ook heb ik gevonden dat je in een Thickbox css bestand display:none; weg moest halen, had ook geen uitwerking.

Nu zit ik dus met mijn handen in het haar, en volgende week dinsdag wil ik graag de site in de lucht zonder deze vervelende bug. Hopelijk heeft één van jullie verstand van JS en Flash, want ik ben er een leek in.

De URL van de nieuwe site is: http://www.marnixsmit.nl/wordpress
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 13:55:03
 
Lode

Lode

21/02/2008 12:34:00
Quote Anchor link
flash heeft standaard z-index: 100; geloof ik... zoek daar eens op...
wat is er verder mis met swfobject ?
 
Marnix

Marnix

21/02/2008 13:04:00
Quote Anchor link
Ik heb in het css-bestand van Thickbox alle z-index waarden naar 1000sten gezet, maar het heeft geen effect. Blijf hetzelfde probleem houden.

Ik ken geen swfobject? Het zal wel iets met Flash te maken hebben, maar sIFR werkt prima verder.

Nog andere ideeën?
 
Lode

Lode

21/02/2008 13:11:00
Quote Anchor link
flash heeft standaard z-index: 100... dwz boven-op alles... gezien z-index: 100 de maximale waarde is!

Je kan zelfs 2 .swf's over elkaar plakken... weet alleen niet meer precies hoe.
Maar heb zo'n vermoeden dat het dus met z-index te maken heeft iig...
 
Marnix

Marnix

21/02/2008 13:16:00
Quote Anchor link
Thickbox zelf gebruikt anders z-index 102 en 103, waardes boven de 100 dus.. Maar ik heb ook al geprobeerd om in de sIFR css de z-index op -1 te zetten. Had ook geen resultaat. :(
 
Lode

Lode

21/02/2008 13:31:00
Quote Anchor link
100 is de max... http://www.justfuckinggoogleit.com/

ik zie het probleem in IE trouwens... Maar sorry niet echt zin om CSS/JS/xHTML te tweaken nu...

Zoek eens... zijn ogetwijfeld mensen met soortgelijke problemen geweest...

OFFTOPIC:
ik heb 2 x 23' 4ms TFT @ AMD64 5200 @ 1 x 10k RPM SATAII C:/ 64 gig @ 2x 7.6k SATAII 500gig met SLi 2x 7900 Gtx...
Als armoedig game-pc'tje...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.