Spatie als variabele leeg is

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nanno

Nanno

12/07/2009 17:55:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb ooit eens de code gezien om een lege variabele om te zetten naar een spatie in een Combobox op een formulier. Nu weet ik het niet meer.

Ik heb in mijn database (mysql) een ledenlijst.
Voornaam, Tussenvoegsel en Achternaam.

Nu is het Tussenvoegsel niet altijd gevuld en wil ik dus vervangen door een spatie. Ik lees namelijk de Voornaam, Tussenvoegsel en Achternaam uit in een Combobox.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<option value="'.$row2['Voornaam'] . $row2['Tussenvoegsel'] . $row2['Achternaam'].'">'.$row2['Voornaam'] . $row2['Tussenvoegsel'] . $row2['Achternaam'].'</option>


In de bovenstaande code wordt alles aan elkaar geplakt en is dus niet de bedoeling.
Wie kan me helpen om een spatie toe te voegen in de code en als de variabele Tussenvoegsel leeg is, dat er dan 1 spatie tussen Voor- en Achternaam over blijft.

Bedankt voor de moeite.

Nanno
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 19:53:31
 
Mr.Ark

Mr.Ark

12/07/2009 18:29:00
Quote Anchor link
Simpele oplossing

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?PHP

/* Kijken of tussenvoegsel leeg is */
if($row2['Tussenvoegsel'] != '')
{

     /* Tussenvoegsel bevat een waarde */
     $optie = '<option value="'.$row2['Voornaam'] . $row2['Tussenvoegsel'] . $row2['Achternaam'].'">'.$row2['Voornaam'] . $row2['Tussenvoegsel'] . $row2['Achternaam'].'';
}

else
{
     /* Tussenvoegsel bevat GEEN waarde */
     $optie = '<option value="'.$row2['Voornaam'] . ' ' .$row2['Achternaam'].'">'.$row2['Voornaam'] . ' ' .$row2['Achternaam'].'';
}


?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark
 
Nanno

Nanno

12/07/2009 18:48:00
Quote Anchor link
Ark, Dank voor je reactie.

Deze oplossing had ik ook al bedacht, maar wordt lastig om in mijn ontwerp toe te passen aangezien ik met hardcode werk in mijn software programma.

En daarnaast komt er een hele lijst met namen in de combobox.

Ik weet dat het mogelijk is om tussen de variabele een commando te plaatsen die de lege variabele weg laat en dus een spatie plaatst. Ik heb hem zelfs ooit gebruikt, maar weet niet meer waar. Het vragen om hulp is sneller en makkelijker dan 250 pagina's te doorzoeken.

Is er iemand die weet over welk commando ik het heb?

Nanno
 
Afra ca

Afra ca

12/07/2009 20:18:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo (empty($var)? ' ' : $var
?>


?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.