SPC Calculator

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »
Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 20:45:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben de laatste tijd met een klein projectje bezig geweest, namelijk een rekenmachine met PHP en JS. Ik zocht een beetje uitdaging voor mezelf en het doel was een rekenmachientje in je browser die gebruikersvriendelijk was en fatsoenlijk werkt. Ik heb em door gebrek aan inspiratie simpelweg Simple PHP Calculator genoemd.

Ik heb nu net versie 1.01 af en ik wou graag wat feedback erop hebben. Erg ingewikkelde dingen kun je nog niet doen maar wat er in zit werkt (volgens mij) allemaal naar behoren. Het is wel de bedoeling het nog te gaan uitbreiden met machten en worteltrekken ect. in volgende versies.
Maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst weten wat jullie er tot nu toe van vinden, eventuele op- en aanmerkingen en bugs zou ik er ook graag allemaal uit hebben.

Je kunt de eerste versie hier vinden:
http://www.whiteley.nl/project/spc/1.01/

ik heb het uiteraard zoveel mogelijk getest op bugs en ben nu wel tevreden maar anderen lijken altijd sneller fouten op te merken dan ik :P

Anyway, ik hoor graag wat jullie er van vinden en report those bugs :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 09:25:42
 
PH-MJS

PH-MJS

01/07/2008 20:50:00
Quote Anchor link
7X9 =

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /usr/local/psa/home/vhosts/whiteley.nl/httpdocs/project/spc/1.01/calculations.php(9) : runtime-created function on line 1

Fatal error: Call to undefined function: () in /usr/local/psa/home/vhosts/whiteley.nl/httpdocs/project/spc/1.01/calculations.php on line 11
 
Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 20:54:00
Quote Anchor link
Ow geweldig :P natuurlijk weer vergeten t in IE te bekijken :P wtf...
 
Crispijn -

Crispijn -

01/07/2008 20:59:00
Quote Anchor link
eerste puntje: jammer dat hij nog niet met het numpad werkt. Ik vind klikken nl heel irritant, ik typ liever blind wat getallen.

Verder een grappige tool alleen hij is nogal basis. De pi functie, het machten en wortels moeten ook te doen zijn.

Geinig, leerzaam voor je maar het voegt niet echt heel erg veel toe...
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

01/07/2008 20:59:00
Quote Anchor link
Paar dingen die ik zelf graag nog zou willen zien:
- Gebruik van numpad mogelijk.
Na een uitkomst het gebruik van * - / + enzo mogelijk maken, en dan automatisch "ans" ervoor zetten.
Ik weet niet welk niveau school je hebt gedaan / doet, maar kijk anders eens naar je grafische rekenmachine,, zat leuke functies om uit te proberen :P
 
Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 21:02:00
Quote Anchor link
Ik moet eerst ff kijken waarom IE weer moeilijk doet, iemand tips?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2008 21:27:00
 
Riemer

Riemer

01/07/2008 21:58:00
Quote Anchor link
Ik vind hem wel mooi, kun je ook haakjes toevoegen? ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar zo'n calculator die meerdere expressies achterelkaar kan hebben (zoals die wiskundige calculators voor school).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Riemer
 
Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 23:07:00
Quote Anchor link
Ok, het werkt nu met IE. Shit, waarom kunnen ze nooit een keer lief zijn bij IE.

Stabiele versie 1.10:
http://www.whiteley.nl/project/spc/1.10/

@Crispijn: numpad werkt nog niet inderdaad, misschien iets voor de toekomst, het is lastig maar wel te doen volgens mij.
En als je mijn bericht gelezen had had je wellicht gelezen dat er meer functies voor zouden komen :)

@Nico: dat moet wel te doen zijn denk ik

@TJVB: ik zal er een keertje naar kijken :P

@Riemer: ik zal het in mijn achterhoofd houden voor toekomstige versies
 
- -

- -

02/07/2008 09:34:00
Quote Anchor link
@Henk: Numpad en/of de gewone numerieke toetsen moet te doen zijn. Je maakt namelijk een textbox van 25x25px die op autofocus staat, en met JavaSCript verwerk je de tekens die ingetypt worden. Als je wilt probeer ik het wel even te fixen.
 
Henk PHP

Henk PHP

02/07/2008 10:14:00
Quote Anchor link
Als je zou willen, dan wordt het zeer gewaardeerd. Het is echter wel zo dat ik graag zelf controle heb over wat er getypt mag en kan worden en dat wordt toch wel lastig zo met een textbox, maar dat begrijpt een gebruiker vast ook wel. Als jij een voorbeeldje of iets kleins kan maken, dan zal ik er eens goed naar kijken.

Kleine update:
http://www.whiteley.nl/project/spc/1.11/
haakjes toegevoegd, meteen ans erbij na * - / +

Fouten hoor ik nog steeds graag :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
 
Robert Deiman

Robert Deiman

02/07/2008 10:18:00
Quote Anchor link
@Henk

Je kan toch een array maken (ook in JS bijvoorbeeld) die de toegestane invoeren bevat? Bepaalde tekens mogen er wel in, anderen niet... Controleren bij input dus...

Of je doet het op de MySQL manier... Wel rare tekens in laten voeren, maar bij berekenen -> Allemaal eruit halen en met wat overblijft gaan rekenen.
 
Douwe

Douwe

02/07/2008 10:21:00
Quote Anchor link
Wel leuk :) Wat meer schoolcalculator-functies en het wordt echt handig.
Bugje:
Doe eerst '(9) =' en dan komt er 9 te staan, maar op de volgende regel kun je dan de . niet meer gebruiken ;)
 
Henk PHP

Henk PHP

02/07/2008 11:29:00
Quote Anchor link
@Robert: dat eerste wat je zegt, ik had dat wel een keer gezien hier op phphulp, maar ik weet zo niet hoe ik dat moet maken..
Kan je misschien een klein voorbeeldje maken waarmee ik verder kan gaan?

@Douwe, thanks, die haal ik er uit.


Nu effe wat meer functies gaan maken.. :P
 
Douwe

Douwe

02/07/2008 11:39:00
Quote Anchor link
Nog een bugje:
eerst:
3 x 3 = -> 9
dan:
(6 + ans = -> Parse error
 
Henk PHP

Henk PHP

02/07/2008 11:40:00
Quote Anchor link
Dankjewel, dat soort dingen moet ik weten :) Hij blokt na ans de = knop niet.

Ga zo door Douwe :P

Edit:
Die twee bugs zijn er inmiddels uit, zul je wel merken in toekomstige versies ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
 
Douwe

Douwe

02/07/2008 13:10:00
Quote Anchor link
En nog twee bugjes:
.(6) = -> Parse error
(6 en dan wordt de ans-knop beschikbaar, maar er is nog geen eerder antwoord.
 
Rees B

Rees B

02/07/2008 13:28:00
Quote Anchor link
Delen door 0 (nul) niet afgevangen !!
 
Douwe

Douwe

02/07/2008 14:33:00
Quote Anchor link
@R;
klopt half, als je een getal typt, en daarna : is de 0-toets geblokkeerd, maar zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3 - 3 = -> 0
1 : ans = -> Division by zero

of zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
1 : (3 - 3) = -> Division by zero


En nog een bug:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
(3 x 3))

-> del (dan staat er dus (3 x 3) ) -> = doet het niet...

En nog een bug:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
(3 + 3)

-> del (dan staat er dus (3 + 3 ) -> getallen doen het niet...

En nog een bug:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
(3 + 3)

-> del (dan staat er dus (3 + 3 ) -> = doet het wel dus -> Parse error

Samenvatting van de laatste drie bugs: De del-toets werkt voor geen meter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
6 x 6

-> del -> = -> Parse error.
En dit is eigenlijk bij alles wat je kunt bedenken zo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.