Tags uit string halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 19:45:31
Quote Anchor link
Ok, hier komt het, ik ben bezig met een template parser, maar nou kan het ene template andere tags bevatten dan de andere.
Ik wil de template scannen op tags, en vervolgens de tags in een array opslaan.

Quote:
function GetBetween($content,$start,$end){
$r = explode($start, $content);
if (isset($r[1])){
$r = explode($end, $r[1]);
return $r[0];
}
return '';
}

$text = "Blahblah dit is {test1} maar er is meer {test2} want ook een {test3}...";

echo GetBetween($text,"{","}");


Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, maar ik probeer deze functie in een loop te krijgen, zodat ie door blijft zoeken, tot alle tags gevonden zijn, en in het voorbeeld hierboven het resultaat dus tot array("test1","test2","test3") te krijgen..

Iemand enig idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 11:56:13
 
Jaron T

Jaron T

07/12/2012 19:58:28
Quote Anchor link
kijk eens naar preg_match(_all) op php.net. Die zet het automatisch voor je in een array en daarbij is de validatie ook veel beter dan iets kloten met start en end
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 20:13:32
Quote Anchor link
Jaron T op 07/12/2012 19:58:28:
kijk eens naar preg_match(_all) op php.net. Die zet het automatisch voor je in een array en daarbij is de validatie ook veel beter dan iets kloten met start en end


Quote:
preg_match_all("/{(.*)}/", $text, $out, PREG_SET_ORDER);
var_dump($out);


Dit ziet er al beter uit, alleen ben niet zo goed met de replace patterns, en kan het ook niet zo vinden.
Gewijzigd op 07/12/2012 21:08:50 door Dennis WhoCares
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/12/2012 20:15:08
Quote Anchor link
Het kan zelfs ook met preg_replace:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$patterns
= array('^\{test1\}^','^\{test2\}^','^\{test3\}^');
$replacements = array('waarde1', 'waarde2', 'waarde3');
$iets = 'Dit is de waarde van test1: {test1}<br>
    Dit is de waarde van test2: {test2}<br>
    Dit is de waarde van test3: {test3}<br>'
;
echo preg_replace($patterns, $replacements, $iets);
?>
Gewijzigd op 07/12/2012 20:16:28 door Ger van Steenderen
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 20:21:09
Quote Anchor link
Beste Ger van Steenderen,
Dit gebruik ik al voor mijn hoofdzakelijke tags, o.a site titel, meta tags, pagina titel, pagina inhoud.
Na deze tags vervangen te hebben, blijven er nog buitenstaande tags over.

Ik wil deze tags die nog overblijven in een array stoppen. Zodat ik deze vanuit een functie met een switch case opnieuw kan defineren, zodat er geen onnodige classes worden aangeroepen, mochten de tags toch niet voorkomen.

Dus ik wil ze nog niet vervangen, maar eerst opslaan in een array
Gewijzigd op 07/12/2012 20:28:29 door Dennis WhoCares
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/12/2012 20:33:31
Quote Anchor link
Ik weet de gehele situatie niet, maar denk je dat je daar veel tijd mee wint?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 20:49:16
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 07/12/2012 20:33:31:
Ik weet de gehele situatie niet, maar denk je dat je daar veel tijd mee wint?


Stel: ik heb een reeks tags. Het zij in mijn geval, {guestbook},{news},{members}
Deze staan in een klein vakje in de content verwerkt.
Maar andere pagina's hoeven deze niet te bevatten. Maar op de manier dat ik nu gebruik, gaat het script wel de classes maken en de output genereren.
Dit wil ik dus niet. Ik wil alleen deze classes maken en output genereren wanneer deze in de pagina staan. Anders blijft het achterwege.

Ik kan het niet goed uitleggen, het gene wat ik precies wil staat in de bovenste post.
Een array of een string met de gevonden resultaten uit de $text. in dit geval {test1},{test2},{test3}

Misschien weet iemand hoe het werkt met de patterns, om na de eerste resultaat deze over te slaan, want momenteel met de preg_match_all, slaat hij de complete text op in de array. Ik heb alleen de gevonden tag nodig

Toevoeging op 07/12/2012 21:29:11:

eind resultaat:
Dank u, Jaron T

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
preg_match_all("'{(.*?)}'", $text, $out, PREG_PATTERN_ORDER);

foreach($out[0] as $tag)
{
    echo $tag . "<br>";
}
Gewijzigd op 07/12/2012 21:19:16 door Dennis WhoCares
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.