tijdsynchronisatie testcase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb naar aanleiding van dit topic even een testcase op gezet ivm het synchroniseren van de tijd tussen browser en webserver. En daarvoor heb ik jullie hulp even nodig, want bij mij is de tijd zoiezo al gesynchroniseerd (localhost).

De instructies en de test om te testen staan op deze pagina:
http://casteleyn.no-ip.info:8080/~Hipska/test/login.php

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 14:27:12

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 15:59:00
Quote Anchor link
Alsjeblieft, alvast 30x geklikt :-)

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:02:00
Quote Anchor link
alvast bedankt, ook met refreshes ertussen?

want meestal ga je niet 30 keer je ww verkeerd invullen he :p

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Jep, ook met refresh...

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Thanks,

Zijn er nog die even willen helpen met gegevens verzamelen?

Arend a

Arend a

09/01/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Is het niet gewoon handiger en betrouwbaarder om alleen het tijdsverschil op te slaan? Dan weet je gewoon het verschil en de volgende keer dat je het weer nodig hebt tel je het verschil er bij op.

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Lees in dit topic even waarover het gaat.

Op pagina 2 staan links naar wikipedia hoe Kerberos werkt.

Crispijn -

Crispijn -

09/01/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Ik heb ook even mijn best gedaan ;) Veel succes ermee

Robert Deiman

Robert Deiman

09/01/2008 17:34:00
Quote Anchor link
Ik heb ook mijn best gedaan, maar er klopt volgens mij ook iets niet in de weergave ofzo:

Ik krijg de hele tijd tussen de 4 en 7 (4 en 7 zelf ook) toen was het verschil gemiddeld 6. Na nog een keer sprong die ineens naar 12. Toen nog verder gegaan, en toen ik bij 10 kwam sprong die ineens weer naar 11. Heel vreemd.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/01/2008 17:50:00
Quote Anchor link
gedaan

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:29:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie medewerking!

Zijn er nog die mij even willen helpen?

Storeman storeman

storeman storeman

09/01/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Hey hipska, ik ben niet zo'n klikker, maar leuk initiatief.

Er zijn diverse script die de tijd kunnen synchroniseren, vooral voor javascript heb ik laatst het eea gevonden. Het probleem zit m natuurlijk in het moment dat javascript gaat draaien, zoiets als dit lijkt me nog wel werkbaar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<htm>
<head>
<script>var servertime=<? time(); ?>;
var localtime = time(); // geen idee of dit goed is

</script>
</head>
<body>
</body>
</html>

Gelijk na het laden van de eerste tekens (dus een byte of 30) wordt dit al gedraaid, dus de verbindingssnelheid zal hooguit een beetje vertragen. Via dit script kun je ook mbv dst dingen bepalen:
http://www.csgnetwork.com/timezoneproginfo.html

Beetje puzzelen, maar wellicht helpt het.

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Heb je naar mijn broncode al eens gekeken dan,
dat is precies wat ik doe als wat er in uw code staat, met uitzondering dat het van mij zou werken :p

Hipska BE

Hipska BE

12/01/2008 10:03:00
Quote Anchor link
subtiele bump

kan wel nog een paar meetwaarden gebruiken..

Wessel Johnson

Wessel Johnson

12/01/2008 11:25:00
Quote Anchor link
100x geklikt =)

Robert Deiman

Robert Deiman

12/01/2008 11:44:00
Quote Anchor link
@Hipska

Hoe zit dat eigenlijk als je in een andere tijdszone zit, dan waar jou script staat?

Jelmer -

Jelmer -

12/01/2008 12:58:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een leuk probleem voor je gevonden:
Wanneer je de website laadt in Safari 3 (Webkit Nighly build) vervolgens je computer laat sluimeren, dan weer aanzet en op Login drukt, heb je een behoorlijk tijdsverschil. Geen wonder, hij heeft setInterval niet uitgevoerd. Is het daarom niet handiger om via (new Date()).getTime() een soort deltaTime te gebruiken bij het rekenen? Want ik denk dat de computer klok betrouwbaarder is dan de interval van Javascript.

Roeltje M

Roeltje M

12/01/2008 13:03:00
Quote Anchor link
Ik had niets te doen dus heb ook maar 30x met refresh geklikt ;)

Storeman storeman

storeman storeman

15/01/2008 15:20:00
Quote Anchor link
*Even een schopje omhoog*

Hoe staat het ervoor Hipska? Ik ben benieuwd of je nog tot interessante inzichten bent gekomen of dat de code bruikbaar is geworden?

@Jelmer: Ik denk dat tussen de computertimer en de javascript timer een paar lagen zitten, maar om de JS timer onbetrouwbaar te noemen. Ik mag hopen dat hier geen miliseconden verschil in zit.

Robert Deiman

Robert Deiman

17/01/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Even een schopje en een herhaling van mijn vraag: Stel ik zit hier een uur (in tijdsverschil wel te verstaan) vandaan, werkt het dan nog?

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2008 22:45:00
Quote Anchor link
Jazeker Robert.

Kon je weten als je even de bron bekeek..

php doet echo van time(); in een variabele in javascript...
heeft dus niet met de tijdzone van de client te maken.

maar de manier zoals jelmer vertelt is ook wel interessant.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.