tijdsynchronisatie testcase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb naar aanleiding van dit topic even een testcase op gezet ivm het synchroniseren van de tijd tussen browser en webserver. En daarvoor heb ik jullie hulp even nodig, want bij mij is de tijd zoiezo al gesynchroniseerd (localhost).

De instructies en de test om te testen staan op deze pagina:
http://casteleyn.no-ip.info:8080/~Hipska/test/login.php
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 11:37:12
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 15:59:00
Quote Anchor link
Alsjeblieft, alvast 30x geklikt :-)
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:02:00
Quote Anchor link
alvast bedankt, ook met refreshes ertussen?

want meestal ga je niet 30 keer je ww verkeerd invullen he :p
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Jep, ook met refresh...
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Thanks,

Zijn er nog die even willen helpen met gegevens verzamelen?
 
Arend a

Arend a

09/01/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Is het niet gewoon handiger en betrouwbaarder om alleen het tijdsverschil op te slaan? Dan weet je gewoon het verschil en de volgende keer dat je het weer nodig hebt tel je het verschil er bij op.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Lees in dit topic even waarover het gaat.

Op pagina 2 staan links naar wikipedia hoe Kerberos werkt.
 
Crispijn -

Crispijn -

09/01/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Ik heb ook even mijn best gedaan ;) Veel succes ermee
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/01/2008 17:34:00
Quote Anchor link
Ik heb ook mijn best gedaan, maar er klopt volgens mij ook iets niet in de weergave ofzo:

Ik krijg de hele tijd tussen de 4 en 7 (4 en 7 zelf ook) toen was het verschil gemiddeld 6. Na nog een keer sprong die ineens naar 12. Toen nog verder gegaan, en toen ik bij 10 kwam sprong die ineens weer naar 11. Heel vreemd.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/01/2008 17:50:00
Quote Anchor link
gedaan
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:29:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie medewerking!

Zijn er nog die mij even willen helpen?
 
Storeman storeman

storeman storeman

09/01/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Hey hipska, ik ben niet zo'n klikker, maar leuk initiatief.

Er zijn diverse script die de tijd kunnen synchroniseren, vooral voor javascript heb ik laatst het eea gevonden. Het probleem zit m natuurlijk in het moment dat javascript gaat draaien, zoiets als dit lijkt me nog wel werkbaar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<htm>
<head>
<script>var servertime=<? time(); ?>;
var localtime = time(); // geen idee of dit goed is

</script>
</head>
<body>
</body>
</html>


Gelijk na het laden van de eerste tekens (dus een byte of 30) wordt dit al gedraaid, dus de verbindingssnelheid zal hooguit een beetje vertragen. Via dit script kun je ook mbv dst dingen bepalen:
http://www.csgnetwork.com/timezoneproginfo.html

Beetje puzzelen, maar wellicht helpt het.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Heb je naar mijn broncode al eens gekeken dan,
dat is precies wat ik doe als wat er in uw code staat, met uitzondering dat het van mij zou werken :p
 
Hipska BE

Hipska BE

12/01/2008 10:03:00
Quote Anchor link
subtiele bump

kan wel nog een paar meetwaarden gebruiken..
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

12/01/2008 11:25:00
Quote Anchor link
100x geklikt =)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

12/01/2008 11:44:00
Quote Anchor link
@Hipska

Hoe zit dat eigenlijk als je in een andere tijdszone zit, dan waar jou script staat?
 
Jelmer -

Jelmer -

12/01/2008 12:58:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een leuk probleem voor je gevonden:
Wanneer je de website laadt in Safari 3 (Webkit Nighly build) vervolgens je computer laat sluimeren, dan weer aanzet en op Login drukt, heb je een behoorlijk tijdsverschil. Geen wonder, hij heeft setInterval niet uitgevoerd. Is het daarom niet handiger om via (new Date()).getTime() een soort deltaTime te gebruiken bij het rekenen? Want ik denk dat de computer klok betrouwbaarder is dan de interval van Javascript.
 
Roeltje M

Roeltje M

12/01/2008 13:03:00
Quote Anchor link
Ik had niets te doen dus heb ook maar 30x met refresh geklikt ;)
 
Storeman storeman

storeman storeman

15/01/2008 15:20:00
Quote Anchor link
*Even een schopje omhoog*

Hoe staat het ervoor Hipska? Ik ben benieuwd of je nog tot interessante inzichten bent gekomen of dat de code bruikbaar is geworden?

@Jelmer: Ik denk dat tussen de computertimer en de javascript timer een paar lagen zitten, maar om de JS timer onbetrouwbaar te noemen. Ik mag hopen dat hier geen miliseconden verschil in zit.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

17/01/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Even een schopje en een herhaling van mijn vraag: Stel ik zit hier een uur (in tijdsverschil wel te verstaan) vandaan, werkt het dan nog?
 
Hipska BE

Hipska BE

17/01/2008 22:45:00
Quote Anchor link
Jazeker Robert.

Kon je weten als je even de bron bekeek..

php doet echo van time(); in een variabele in javascript...
heeft dus niet met de tijdzone van de client te maken.

maar de manier zoals jelmer vertelt is ook wel interessant.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.