Totalen uitlezen en weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nanno

Nanno

20/02/2009 08:19:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een tabel met bestellingen die heet Kaarten.
Nu wil ik graag een overzicht weergeven waarbij ik alleen de Naam van de klant zie en daarachter het getal hoeveel keer hij/zij een bestelling heeft gedaan.
Ik kom er niet uit, wie wil mij helpen?

Groet,

Nanno
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 14:45:11
 
Frank -

Frank -

20/02/2009 08:26:00
Quote Anchor link
Geen idee hoe jouw database eruit ziet, dus ik doe een gokje om je de juiste richting op te helpen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
  naam,
  COUNT(*) AS aantal
FROM
  kaarten
GROUP BY
  naam

Wel vreemd dat je naam van de klant bij de bestellingen hebt staan, normaal staat dat in een aparte tabel die met een id is gekoppeld.

Mocht je de query aanpassen, let er dan heeeel goed op dat je wel correcte SQL blijft schrijven. MySQL accepteert namelijk ook foute SQL en gaat dan resultaten verzinnen... Alle kolommen die je in de SELECT benoemt en die niet in een aggregate functie staan (COUNT in dit geval), moeten in de GROUP BY staan. Doe je dat niet, krijg je een foutmelding (bij alle normale databases en soms bij MySQL) of klinklare onzin (9 van de 10 MySQL-databases).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Nanno

Nanno

20/02/2009 08:47:00
Quote Anchor link
Thanks!!!
Het werkt.
Ik zat al met num_rows te stoeien, maar dat werkt niet.

Op naar de volgende uitdaging. Gegevens combineren uit 2 tabellen en hetzelfde als resultaat gaan weergeven.

Ik gebruik geen login voor bestellingen. Vandaar dat de naam etc meerdere malen voorkomt omdat het enkel om het reserveren van kaarten gaat. Ik ben er ook wel achter gekomen dat hier nadelen aan kleven, maar dat is wat de klant wil.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Groet,

Nanno
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.