userklasse in sessie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cunces v

cunces v

27/12/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

omdat het de eerste keer is dat ik een website m.b.v sessies maak vraag ik me af of ik iets belangrijk over het hoofd heb gekeken.

Ik steek nu dus in de sessie een userobject (variabelen: gebruikersnaam, permissies(admin/poweruser). Als ik andere informatie nodig heb dan gebruik ik wel een query denk ik zo. Maar mss denken jullie er anders over? welke informatie kan je beste in userobject stoppen & welke informatie via query opvragen?
& welke variabelen zou ik nog in m'n userobject kunnen stoppen?
(een wel zeer onnauwkeurige vraag denkt u, maar ik bedoel in het algemeen dan hé. & voor degene die het specifiek willen weten waar de site over gaat: webshop / community)


Ook vraag ik me af of het niet sneller is om (bij de login) handmatig gebruikersnaam/permissies in sessievariabelen te steken dan een userobject aan te maken & altijd die userklasse aan te spreken.

Hopelijk snappen jullie wat van wat ik wil te weten komen!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 11:15:38
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 19:57:00
Quote Anchor link
zet in sessions geen gevoelige informatie, dus geen wachtwoorden en zo haal die maar op vanuit een query.
 
Cunces v

cunces v

27/12/2008 19:58:00
Quote Anchor link
sessions zijn toch serversided? kan je toch niet aankomen?
veilig toch ^^?
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 20:00:00
Quote Anchor link
Ja meestal wel, maar geloof me, doe dit niet. En waar zou het nodig voor zijn? Eeen query duurt meestal maar 0.001 sec of zo, dus sneller is het niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.