Views tellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »
Henk PHP

Henk PHP

25/09/2008 17:01:00
Quote Anchor link
Hey

Ik wil graag het aantal views van bepaalde pagina's/artikelen gaan bijhouden en probeer een beetje te bedenken hoe je dat het beste kan doen.

Je zou natuurlijk kunnen denken gewoon +1 in een views kolom maar dan kan iemand views gaan lopen krikken door telkens de pagina te vernieuwen.
Hoe kan ik beste het aantal views bijhouden?

Ideeën, tips, eigen evaringen?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 12:16:03
 
Eddy E

Eddy E

25/09/2008 17:21:00
Quote Anchor link
In een sessie bijhouden of de view al is geset?
Beetje dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(!isset($_SESSION['views']][$pagina]))
 {

 mysql_query("UPDATE tabel ... .etc"); // Met foutafhandeling...
 $_SESSION['views'][$pagina] = true;
 }

?>


Kan je dus gewoon in je header downloaden.
Voor iedere pagina ($pagina) kan je dus apart de views bijhouden.
En ja: een gebruiker kan inderdaad de browser afsluiten en daarna terugkomen voor NOG een bezoek. Dat is niet/nauwelijks tegen te gaan.
Maar F5-en werkt niet.
 
Ivo K

Ivo K

25/09/2008 17:39:00
Quote Anchor link
kan je voor dat probleem van die afsluitende bezoeker niet tegen gaan door

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

$ip
= $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$sql = mysql_query('SELECT * FROM tabel');
while($res = mysql_fetch_array($sql))
{

     if($ip == $res['ip'])
     {

           $al_eerder_geweest = true;
      }

     else
     {
           $al_eerder_geweest = false;
      }
}


if($al_eerder_geweest == true)
{

mysql_query('UPDATE tabel SET timevisited = timevisited + 1');
}

else
{
mysql_query('INSERT INTO tabel(ip) VALUES("'.$ip.'")');
}



?>


of niet ?

Edit:

script aangepast
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ivo K
 
Jelmer -

Jelmer -

25/09/2008 17:57:00
Quote Anchor link
Deels. Op die manier kan je inderdaad tellen hoeveel ip-adressen een pagina hebben bekeken (je tabel-structuur is nog niet helemaal geschikt voor meerdere pagina's, maar dat komt zo)

Nadeel (ja, die zijn er ook) is dat veel mensen 1 ip-adres delen. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven en scholen. Met een beetje geluk deelt een hele scholengemeenschap één enkel ip-adres. Dus wanneer er 500 studenten zijn die individueel lekker met hun schoolcomputer of laptop op school jouw pagina aanroepen, zie jij het als slechts 1 view.

En dan zijn er nog de mensen die wisselen van IP. Bij die mensen verandert het ip-adres soms wanneer ze de router opnieuw starten, dus met een beetje geluk valt het aantal veranderingen mee. En daarnaast zou dit slechts 2 of 3 extra views van slechts enkele personen opleveren. Ik denk niet dat je je hier zorgen over hoeft te maken.

Nu terugkomend op die database-structuur; persoonlijk zou ik een tabel (bijv. "visitors") bijhouden met alle ip-adressen en welke pagina ze hebben opgevraagd, en geen UPDATE-query loslaten op de tabel met je pagina's. Via een query met COUNT() erin kan je dan het aantal bezoeken van een artikel ophalen door te tellen hoeveel ip-adressen in de tabel "visitors" de pagina op hebben gehaald. Je kan daarnaast ook meteen kijken hoeveel pagina's 1 ip-adres heeft opgevraagd :) En later, wanneer je site succesvol is, kan je het relatief gemakkelijk optimaliseren door te werken met truucjes waarbij je ervan profiteert dat een INSERT-query meestal lichter is dan een UPDATE-query. Én je kan misbruik terugdraaien door gewoon wat regels uit je visitors-tabel te gooien :)
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

25/09/2008 18:04:00
Quote Anchor link
Ja, ik zou het ook in een aparte tabel doen.
Later kan je alle statistieken maken die je wil. Meeste view per maand, ingelogden, ...
 
Eddy E

Eddy E

25/09/2008 18:15:00
Quote Anchor link
Je kan ook 2 regels javascript neerplakken... dat geeft Google-analystics ;).
Ps een paar views extra is geen probleem: immers, als 1 persoon de pagina 2x bekijkt, dan zijn dat toch ook 2 views?

Wat jij wilt is bezoekers tellen... en dat is wat anders dan views ;).
 
Henk PHP

Henk PHP

25/09/2008 18:19:00
Quote Anchor link
Nou eigenlijk views, maar iemand die 100 x op F5 drukt heeft niet 100 x iets bekeken.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

25/09/2008 18:22:00
Quote Anchor link
Hou bij:
id, tijd, IP, pagina

Dan kan je later nog query's maken die rekening houden met wat je net zei.

Je hebt gelijk hoor. Ik hoorde ooit iemand zeggen:
Hits is de afkorting voor "How Idiots Translate Succes".
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Henk PHP

Henk PHP

25/09/2008 18:32:00
Quote Anchor link
Voor alle leden word het niet zo moeilijk om te zorgen dat ze niet F5'en, daar kan ik gewoon een userid meesturen en dan kijken hoelang geleden de laatste view was bijvoorbeeld en dan kan zou je bijvoorbeeld 1 view per dag kunnen stellen als maximum. Daar kan ik wel mee leven.

Voor de anonieme bezoekers weet ik niet of ik beter het ip-adres kan gebruiken - dat is immers niet echt uniek zoals jelmer zegt - of gewoon een sessie starten die ook 24 uren duurt en het sessionid gebruiken om te kijken hoe lang geleden de laatste view was. Dit valt wel weer te omzeilen door je cookie's te wissen maar het is iniedergeval omslachtiger voor de neppert dan om op F5 te drukken.
 
Eddy E

Eddy E

25/09/2008 18:43:00
Quote Anchor link
In je laatste alinea maak je een fout.
SESSIES zijn NIET hetzelfde als COOKIES!

Ik vind het nogal ver gaan om een hele grote tabel (denk aan: 1000 bezoekers per dag, gemiddeld 10 pagina's per persoon... is 10.000 records per dag erbij.... na een jaar... vat u hem?).
Gewoon 1 teller met 1 kolom met 1 record (of meerdere als je per pagina/artikel wil bijhouden).
Met SESSIES (en eventueel cookies, maar dat is alweer zo veel trager voor een bezoekersteller) werken moet voldoende zijn.

En zeg nou eens eerlijk: wie er zo stom om 100x zijn browser af te sluiten en weer op te starten om een pagina-view met 100 te vermeerderen?
En waarom zou ik niet 5x op een dag eendezelfde pagina (nieuwspagina van nu.nl oid?) kunnen bekijken?

Voor een teller als dit zou ik echt niet te moeilijk gaan doen.
Of gebruik GoogleAnalystics (vind ik erg goed!) OF hou het zelf bij met een simpel tellertje.
Maar om alle gebruikers te loggen.... dat vind ik totaal niet nodig.
 
Henk PHP

Henk PHP

25/09/2008 22:50:00
Quote Anchor link
Ik zeg nergens dat sessies hetzelfde zijn als cookies, dus doe niet net alsof ik achterlijk ben.
Als ik een sessie start dan word een cookie met PHPSESSID aangemaakt en je sessionid. Als die verwijdert wordt dan is je sessie weg.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
 
Loran DP

Loran DP

25/09/2008 22:59:00
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf het script van Robert Deiman:


http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/1198/

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Loran DP
 
Robert Deiman

Robert Deiman

25/09/2008 23:06:00
Quote Anchor link
Deze heb ik inderdaad wel geschreven, maar deze voldoet ook zeker niet aan jou eisen.. Dit script telt het totaal aantal bezoekers en niet het aantal views per pagina.
 
Henk PHP

Henk PHP

25/09/2008 23:06:00
Quote Anchor link
Ik vraag me ook af, als die tabel na een tijdje propvol zit, wordt het dan niet enorm traag om alles op de tellen en te selecteren? Is een rij per view niet nogal veel?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
 
Jelmer -

Jelmer -

26/09/2008 00:00:00
Quote Anchor link
mwa, zou mee moeten vallen. Wanneer je een index op het juiste plekje hebt is het tellen geen probleem. Echter worden de INSERTS dan behoorlijk veel duurder, en voor een tabel die veel verandert (relatief veel inserts tov reads) is dat niet wat je wilt.

Het ligt er een beetje aan: Wil je dat het tellertje exact is, of mag hij ook een paar views achterlopen? Als hij niet heel precies hoeft te zijn kan je een soort van cache gebruiken die eens in de zoveel minuten wordt ververst waardoor het tellen relatief heel weinig gebeurt.

Maar dat soort optimalisaties zou ik pas uitvoeren wanneer er tekens zijn dat je server er moeite mee krijgt. Op dit moment is je site nog klein, neem ik aan, en hoeft de database amper moeite te doen. Het is wel handig om er nu vast rekening mee te houden maar zolang je je code een beetje netjes en je jezelf niet te veel herhaalt (en dus gebruik maakt van functies?) zou zo'n aanpassing later geen moeite moeten zijn.

Hamvraag is: wil je wat met de data, later of nu?
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

26/09/2008 09:20:00
Quote Anchor link
Je kan trouwens af en toe een backup nemen en de tabel legen vanaf een bepaalde tijd.
 
Frank -

Frank -

26/09/2008 09:35:00
Quote Anchor link
Henk schreef op 25.09.2008 23:06:
Ik vraag me ook af, als die tabel na een tijdje propvol zit, wordt het dan niet enorm traag om alles op de tellen en te selecteren? Is een rij per view niet nogal veel?
Wanneer je alles op bierviltjes wilt gaan bijhouden, dan is het wat veel. Wanneer je de boel in een database gaat bijhouden, stelt het niets null noppes nada voor. Hoeveel miljard records wil je gaan opslaan? 25 miljard? Geen probleem. Gebruik een BIGINT om de id's in op te slaan en je kunt bijna tot in eeuwigheid doorgaan.

Snelheid ligt meer aan de door jou gekozen indexen en de door jou opgestelde queries, dan die paar records die jij wilt opslaan. Gebrek aan snelheid duidt dan ook vaak op een gebrek aan SQL kennnis. Dat zijn dan ook de momenten om weer even in de handleidingen te duiken!

Emmanuel Delay schreef op 25.09.2008 18:22:
Hits is de afkorting voor "How Idiots Translate Succes".
Da's een fraaie!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.