vragen over PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Floris

floris

23/05/2006 17:47:00
Quote Anchor link
Heren,

Ik weet werkelijke niets van php maar wil toch een site bouwen.
Iemand tips en scripts ?

alvast dank
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 08:15:27
 
Mark D

Mark D

23/05/2006 17:50:00
Quote Anchor link
Leer html/css op http://www.w3schools.com
 
Frank -

Frank -

23/05/2006 17:52:00
Quote Anchor link
Of koop een boek, bv. PHP voor het World Wide Web van Larry Ullman.

Je moet wel kennis hebben van html, anders wordt het niets.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Floris

floris

23/05/2006 17:54:00
Quote Anchor link
ok dank..
Een klasgenoot en ik moeten een website maken voor een klant.
We zijn bezig met een project en het moet gemaakt worden in php.
we hebben de complete webschets al gemaakt.
Vervolgens is het geknipt en wel.
Wat is de volgende stap ?
hoe schrijf ik de code dat alles goed gaat werken ?
Heeft er misschien iemand een script van een goed werkende site die ik gebruiken en aanpassen kan ?
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

23/05/2006 17:58:00
Quote Anchor link
lol

Een site is niet een script ofzo.
Een site bestaat uit verschillende scripts, het hangt er dus helemaal van af wat je wil, wat de eisen zijn.
 
Kalle P

Kalle P

23/05/2006 17:58:00
Quote Anchor link
Hier in de lib, of hotscripts.com
 
Frank -

Frank -

23/05/2006 18:00:00
Quote Anchor link
Hoeveel scripts wil je hebben? Een paar miljoen? Begin dan maar met downloaden! Volgens mij is Google vandaag ook gewoon online, dat zal het probleem dus niet zijn.

Wat wél jouw probleem is, is dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent. 'even' een website programeren is meer dan een scriptje downloaden en installeren. Wanneer jij een bestaand script als uitgangspunt had gekozen, dan was er een kans dat je met een layout klaar bent. Het is dan alleen de vraag of het script aan de eisen van de klant (een klant???) voldoet.

Ik vind dit overigens wel een hele vage aanpak. Iets beloven aan een klant en zelf geen flauw benul hebben van programeren. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
 
Floris

floris

23/05/2006 18:04:00
Quote Anchor link
geloof het of niet maar ben de hele dag al een het kijken naar scripts etc.
Het punt is.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Het ligt allemaal voor het oprapen alleen ik heb geen strategie.

quote:
Ik vind dit overigens wel een hele vage aanpak. Iets beloven aan een klant en zelf geen flauw benul hebben van programeren. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

het moest van de leraar en van de klant
 
Frank -

Frank -

23/05/2006 18:09:00
Quote Anchor link
Quote:
het moest van de leraar en van de klant
Dus als die zeggen 'spring van het dak', dan spring jij van het dak? Zelf nadenken is nog steeds niet verboden. En wanneer jij geen flauw idee hebt hoe je een opdracht van je leraar moet aanpakken, vraag hem dan om raad. Daar wordt hij voor betaald.

En begin bij het begin, vergeet dus even die website en leer eerst eens een stukje van php. Dan komt die website in de loop van de tijd (weken?) wel.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/05/2006 18:20:00
Quote Anchor link
Als een klant mij vraagt om iets te maken wat ik niet kan weiger ik. Als school mij vraagt om iets te maken zonder dat ik het kan (eg, heb er geen les in gehad) dan weiger ik ook.

Verder, voor een website is PHP niet echt nodig. Leer eerst maar HTML & CSS.
 
Floris

floris

23/05/2006 18:26:00
Quote Anchor link
goed ...

we zijn met een project bezig.
Het wordt een gemeente website.
De klant wil een Cms systeem en contact formulier enz enz.
De leraar wil dat wij de site in php maken om het te leren.
Zelf is het een prutser en weet hij er zelf ook weinig van af.
Ik snap jullie frustratie maar bekijk het ook vanuit mijn kant.
Ik krijg een cijfer voor de opdracht en niet voor wat ik niet wil maken.
 
Leo

Leo

23/05/2006 18:26:00
Quote Anchor link
Leer eerst alle basis, dus html en css.
Daarna ga je pas met php aan de gang, want wat jij nu wilt doen is onzin, een website is niet in een maand af, een website is NOOIT af, je zult hem altijd moeten updaten, support moeten verlenen, bugs verhelpen, communtie opbouwen, scripts vernieuwen, layout vernieuwen etc.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/05/2006 18:27:00
Quote Anchor link
Simpel vraagje, wat is de scope en wat is het tijdsbestek dat je ervoor hebt?
 
Floris

floris

23/05/2006 18:45:00
Quote Anchor link
3 trieste weken.
we hadden er 6 maar mijn klasgenoot was geopereerd.
Helaas is de klant nog steeds bezig met het beoordelen van de webschets.
Zoals alle ambtenaren is ook deze ambtenaar sloom.
 
Floris

floris

23/05/2006 18:47:00
Quote Anchor link
Leo:
Leer een website is NOOIT af, je zult hem altijd moeten updaten, support moeten verlenen, bugs verhelpen, communtie opbouwen, scripts vernieuwen, layout vernieuwen etc.

daarom wil de klant een cms syteem.
De leraar snapt gewoon niet dat het voor ons niet te doen is in 3 weken.
Hij denkt steeds dat het makkelijk kan.
Html en css snap ik wel.
Heb laatst nog een site gemaakt met flash html,xml,css.
 
Floris

floris

23/05/2006 18:47:00
Quote Anchor link
Leo:
Leer een website is NOOIT af, je zult hem altijd moeten updaten, support moeten verlenen, bugs verhelpen, communtie opbouwen, scripts vernieuwen, layout vernieuwen etc.

daarom wil de klant een cms syteem.
De leraar snapt gewoon niet dat het voor ons niet te doen is in 3 weken.
Hij denkt steeds dat het makkelijk kan.
Html en css snap ik wel.
Heb laatst nog een site gemaakt met flash html,xml,css.
 
Eduard

Eduard

23/05/2006 18:47:00
Quote Anchor link
Als je een compleet script wil hebben , dat moet je opzoek gaan naar websites die hun script blootstellen .
maar ja .. denk is na die mensen hebben hun scripts zelf geschreven .. en om nou de jonge te gaan uihangen die een website in php te maken .. dat kan je dus niet.
Ooi wel eens van google gehoord www.google.nl .
maak een website .. in html breid hem uit met een mooielayout en gooi en wat dynamische snufjes in..

leer eerst html en dan helpen wij je verder
 
Floris

floris

23/05/2006 18:50:00
Quote Anchor link
nogmaals.
Html snap ik wel.
 
Frank -

Frank -

23/05/2006 18:55:00
Quote Anchor link
6 weken voor een cms en je hebt nog nooit een letter php geprogrammeerd? Ik weet niet wat de eisen allemaal zijn, maar dit lijkt mij een redelijk kansloos verhaal. Wanneer het echt de bedoeling is dat jullie zelf een cms schrijven, dan zou ik de opdracht teruggeven. Het is voor jullie onmogelijk om deze opdracht te maken. Zelfs een professional zou er zijn handen aan vol hebben wanneer hij geen kant en klare onderdelen op de plank heeft liggen.

Wanneer je een bestaande cms mag gebruiken, kijk dan eens naar Joomla, Mambo, etc. Dan hoef je alleen maar een layout te maken en uit te vinden hoe e.e.a. werkt. Dat kun je misschien in de 3 resterende weken voor elkaar krijgen.

Overigens is het geen excuus dat je klasgenoot ziek was. Je huiswerk moet gewoon af zijn. En 3 weken geleden wist je ook dat je niets van php af weet...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/05/2006 18:55:00
Quote Anchor link
floris:
3 trieste weken.
we hadden er 6 maar mijn klasgenoot was geopereerd.
Helaas is de klant nog steeds bezig met het beoordelen van de webschets.
Zoals alle ambtenaren is ook deze ambtenaar sloom.


Niet om je af te kraken maar laten we mijn ervaringen even gebruiken.

3 weken om zelf een CMS te bouwen lukt enkel de ervaren PHPérs met moeite. CMSén zijn enorm complex, maar als je het simpel houd (eg, pagina toevoegen, verwijderen en wijzigen, en dan alleen tekst, niks fotos uploaden) dan is het mogelijk in een 2 dagen. Iets geavanceerders (gebruikers, rechten, afbeeldingen uploaden) is in een weekje wel haalbaar.

Echter... omdat je dus aangeeft geen kennis te hebben kan je het eigenlijk wel vergeten. Die 3 weken heb je nodig om een basiskennis HTML en CSS te leren en zelfs dat is kort af.

En ja er zijn kant-en-klare oplossingen. Maar die zijn vaak enorm complex & uitgebreid dat je daar je opdrachtgever niet blij mee gaat maken. Gevalletje door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Verder heb je niet de kennis om die systemen aan te passen.

Er zijn ook simpele systemen, zoals bijvoorbeeld mijn nieuwssysteem. Die zou je met een beetje aanpaswerk wel om moeten kunnen zetten in een 'soort' van CMS. Alleen dan supersimpel. Op dit moment doe ik dat hier, dat hele menutje zijn paginas die dynamisch uit de database worden gehaald.

Als je de opdracht een beetje simpel houd is 3 weken te doen, echter niet als je geen kennis hebt. Als zelfs de basis HTML en CSS ontbreekt kan je het eigenlijk wel vergeten. Punt is dat je al geen website kunt maken, dus het intergreren van een systeem daarin word helemaal moeilijk.

Je zult dus volledig aangewezen zijn op de mensen die je willen helpen... Maar dat heeft ook zijn grenzen want niemand gaat jou huiswerk maken.

Als je er echt voor wilt gaan kan je je alvast voorbereiden op 3 weken van 16 uur per dag.
 
Floris

floris

23/05/2006 19:03:00
Quote Anchor link
Natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk, en is dit een kansloze operatie.
Vertel dat de klant EN leraar maar eens.
We hebben vanaf dag 1 aangegeven dat het niet te doen is.
We hebben ook aso lang moeten wachten welke webschets het geworden is.
Morgen heb ik de klant op bezoek en leg ik de feiten boven tafel.
Ik zit al heel lang dingen bij elkaar te sprokkelen, alleen merk ik allang dat veeeeeeeeeel meer is dat alleen gegevens bij elkaar sprokkelen.
Ik zal het moeten doen met de tips en hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Morgen ga ik er stevig tegenaan.
want zelf ben ik zeer gebrand dat de deadline gehaald moet worden.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.