Vriendelijke URL's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:00:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik verdiep me de laatste tijd een beetje in de Vriendelijke URL's. Ik heb op een gratis webhost dit geprobeerd en dat lukte. Alleen... als ik een anchor maak met een href zoals hieronder, dan krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct linken naar een vriendelijke url zonder een url in te typen als 'http://www.mijndomein.nl/index/id1/cat2/'?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="index/id1/cat2">Klik</a>
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 17:10:44
 
Young Roger

Young Roger

18/10/2012 13:03:24
Quote Anchor link
Dat kan je doen met mod_rewrite van Apache.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

18/10/2012 13:04:30
Quote Anchor link
Htaccess
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:08:11
Quote Anchor link
ja dat weet ik ondertussen al. ik heb het volgende:


# Do not remove this line, otherwise mod_rewrite rules will stop working
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?id=$1&cat=$2
 
Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 13:20:36
Quote Anchor link
Ik zie dit principe graag. Zie tutorial
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/url-vriendelijkheid-seo/691/

Het principe daar is: geen gezever, alles wordt teruggebracht naar 1 $_GET variabele ( bv. $_GET['p'] )
Heb je meer variabelen nodig, regel je de rest met explode.

bv. mijn_website.be/fotos/25/67
=>
$_GET['p'] = 'fotos/25/67'
=>
$vars = explode("/", $_GET['p']);
=>
$vars[0] = 'fotos'; // de foto pagina
$vars[1] = 25; // album 25
$vars[2] = 67; // foto 67 van het album


...
En dan is het dus aan jou om logica te steken in je url's.
Gewijzigd op 18/10/2012 13:27:44 door Kris Peeters
 
Joey Drieling

Joey Drieling

18/10/2012 13:32:14
Quote Anchor link
je kan ook je GET/POST variable met htaccess door stuuren maar niet zichtbaar in de adresbar, ik weet ff uit me hoofd niet meer hoe.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2012 14:23:07
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Kris.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 15:49:19
Quote Anchor link
oke dus wat dat doet is 1 $_GET var aanmaken waarvan de waarde verdeeld is in '/' en die ontleden in verschillende variabelen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 15:58:55
Quote Anchor link
Ja. Exact.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 16:00:03
Quote Anchor link
Maar ik hoopte eigenlijk ergens anders antwoord op te krijgen, zie eerste bericht

Toevoeging op 18/10/2012 16:14:56:

Ik heb het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

echo '<a href="index/1/1/">index/1/1</a>';

echo '<a href="index/1/">index/1</a>';

echo '<a href="index/">index</a>';
?>


Als ik 1 van de bovenstaande links aanklik krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct hiermee linken?

Toevoeging op 18/10/2012 16:31:35:

update: nu krijg ik een pagina te zien waar helemaal niks op staat.

m'n .htaccess ziet er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php
RewriteRule ^index index.php



en zo zien mijn links eruit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="/index/pagina1/subpagina1/">


Toevoeging op 18/10/2012 20:03:39:

Ik heb het opgelost hoor. Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 12:58:38
Quote Anchor link
Albert de Wit op 18/10/2012 16:00:03:
... Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.


Zoals die tutorial ook toont:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
# Bestaande bestanden of mappen uitsluiten
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
 
Roel -

Roel -

19/10/2012 14:15:41
Quote Anchor link
Dat is een interessante opmerking van je Kris (je eerste in dit topic).
Kun je dan beter maar één regel rewriten en de rest met PHP afhandelen?
 
Victor -

Victor -

19/10/2012 15:27:07
Quote Anchor link
dit is overbodig:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php
RewriteRule ^index index.php


je kan het beter zo doen, het is namelijk sneller:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/? index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/? index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/? index.php
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

19/10/2012 20:32:02
Quote Anchor link
Man wat omslachtig...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
Options -Indexes
</IfModule>


Nu wordt alles omgeleid naar je index.php
Door de url uit te lezen kun je nu doen wat je wilt.

Bron: Wordpress
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.