wanneer jQuery?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »
Jeroen VD

Jeroen VD

02/05/2012 22:03:49
Quote Anchor link
Een tijdje geleden ben ik jQuery beginnen te leren. Tot zover weet ik dat je er veel mee kan, maar dat zijn wel allemal effecten, echt grote stukken jQuery ben ik nog niet tegengekomen. Vaak kan dat ook met gewoon javascript (al weet ik daar nog minder van). Mijn vraag is dan: wanneer kun je het beste jQuery gebruiken (dus er komen 10000 regels code bij), of het gewoon bij javascript te houden (wat dan wel weer wat meer code kost)
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 10:06:18
 
Wouter J

Wouter J

02/05/2012 22:20:12
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf jQuery voor dingen die je niet echt makkelijk en snel kunt nabouwen in JS en voor de extreme hoeveelheid plugins die erachter zit.
En als ik toch eenmaal jQuery inlaad in mijn pagina, dan gebruik ik ook alles van jQuery en ga ik niet verder aan de slag met echte Raw JS.

Voorbeelden van niet makkelijk na te bouwen dingen: AJAX, jQuery.animate(), jQuery DOM (al gebruik ik daarvoor vaak MooTools)
Voorbeelden van plugins: jQuery UI (zeker een aanrader als je jQuery gebruikt), NivoSlider, jQuery Mobile (nog zo'n aanrader) en nog wat plugins die ik minder vaak gebruik

Van de rest probeer ik in OO Raw JS te scripten, het is uitdagend omdat JS eigenlijk helemaal niet object oriënted gebouwd is maar prototype-based, maar het is haalbaar. Vaak in combinatie met MooTools (de beste in OO JS) wordt het erg mooie code.

PS: Een goede tip om van jQuery naar Raw JS te gaan is om de broncode te lezen van bepaalde jQuery functies, leer je erg veel van. Een handige tool daarvoor is [url=http://james.padolsey.com/jquery/de jQuery Source Viewer[/url]. 2 geweldige video tutorials waarin Paul Irish (communicatieman van Chrome, jQuery en een geweldige uitlegger) je uitlegt hoe je nou goed de jQuery source code kan bekijken zijn: 10 Things I learned from jQuery Source Code en 11 More Things I learned from jQuery Source Code
Gewijzigd op 02/05/2012 22:22:29 door Wouter J
 
Jeroen VD

Jeroen VD

02/05/2012 22:31:15
Quote Anchor link
Ok thanks, ik zal me er eens in verdiepen. Wanneer ik jQuery gebruik, is dat vaak maar een beetje, vanddar dat ik me eea afvroeg. Ik zal me er eens in verdiepen.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

02/05/2012 23:16:29
Quote Anchor link
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk overal Jquery voor.

Voordelen is dat Jquery makkelijk en snel is (zolang je minimalized versies gebruikt). Scheelt een hoop programmeer werk.

Wat Wouter ook al aangeeft is dat javascript niet OO is en wat je vaak ziet dat er overal midden in broncodes van websites je stukken javascript tegenkomt, dat wil je niet want dat wordt onoverzichtelijk. Als ik al javascript gebruik documenteer ik het en zet ik het in een apart javascript bestand. Tegenwoordig is er voor bijna alle doorgaans javascriptjes ook wel een jquery functie (al dan niet combinatie) te vinden.

Het is wel handig om je een beetje verdiept te hebben in javascript want uiteindelijk is jquery ook gewoon javascript. Nog enkele tips bij jquery:

- Kies duidelijke naamgeving voor ID's en Classes.
- Gebruik slechts 1 versie van jquery (1.4.2 en 1.7.1 conflicteren bijvoorbeeld met elkaar waardoor sommige functies niet werken)
- Zet aparte modules in aparte javascript bestanden (in een JS map) die je aanroept in je head. Documenteer in de aparte bestanden waar het voor is. Anders lopen modules door elkaar of krijg je een hele lap met jquery in je broncode of pagina waardoor het onoverzichtelijk wordt.
- Let op dat mensen die javascript uit hebben staan ook gewoon de website nog normaal kunnen gebruiken.
- mocht je jquery scripts van internet halen, let even op of hier niet automatisch een andere versie van jquery bij zit waardoor andere functies in eens niet meer werken.
- Zelfde tip als wouter: Jquery UI
- De jquery documentatie natuurlijk, alle nodige info staat hier.
 
Henk PHP

Henk PHP

02/05/2012 23:43:33
Quote Anchor link
Het probleem met javascript is dat een heleboel browser daar anders mee omgaan en het kan een hel worden om het een beetje aan de praat te krijgen op alle browsers. Daarom gebruik ik zelf altijd mootools, dan weet ik tenminste dat wat ik doe ook werkt. JQuery is op dezelfde manier handig, het werkt gewoon cross-browser.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

02/05/2012 23:54:25
Quote Anchor link
Ok, bedankt voor de tips!
 
Jeroen VD

Jeroen VD

04/05/2012 15:55:59
Quote Anchor link
heeft iemand misschien tips om jQuery nog beter aan te leren? een site met oefeningen bijvoorbeeld? of andere dingen waar je veel van leert?
 
Reshad F

Reshad F

04/05/2012 16:05:02
Quote Anchor link
https://developer.mozilla.org/nl/learn/javascript hier heb je denk ik wel wat aan. :) veel uitleg over Javascript.

heb je Learn jQuery in 30 days al geprobeerd?
 
Wouter J

Wouter J

04/05/2012 16:07:23
Quote Anchor link
Misschien heb je hier wat aan: http://www.learningjquery.com/category/levels/advanced

En waar ik zelf ook veel van heb geleerd is het namaken van bestaande plugins. Bijv. NivoSlider, probeer ook een image slider te maken.

En ik weet niet hoe goed je in de engelse taal bent. Maar zelf zit ik sinds begin dit jaar op http://stackoverflow.com een geweldige Q&A (of 'vraagbak' zoals Pim het noemt) site. Daar wordt er veel over jQuery gevraagd en ook erg goede antwoorden gegeven van experts. Doormiddel van het StackOverflow systeem, waarbij je users en berichten +1 of -1 kan geven, kun je mooi zien welke antwoorden goed zijn en daar kun je vaak wat van leren.
Probeer ook zelf wat Questions te beantwoorden. Het is wel een andere manier van antwoorden daar dan hier, maar het went wel en dan heb je er veel aan (ik in elk geval wel).
 
Jeroen VD

Jeroen VD

04/05/2012 16:15:43
Quote Anchor link
@reshadd, daar heb ik jquery geleerd. alleen je krijgt daar een bons code over je heen, zonder echte opgaven.

@wouter, daar staan niet echt opgaven op, of wel? op het eerste gezicht lijkt het me wel een geweldige site.

en stackoverflow... tja, ik zal toch eens mijn engels goed moeten verbeteren, vooral het natuurlijk laten overkomen. so maybe i can practice my english there, don't you think? en natuurlijk leer je er daar veel van, dat weet ik zeker
 
Wouter J

Wouter J

04/05/2012 16:18:11
Quote Anchor link
Mijn engels is ook beroerd (kan het perfect verstaan en lezen maar zelf schrijven/spreken ho maar) maar ik doe toch mijn best. Als je een bericht plaatst kunnen mensen op stackoverflow met hele hoge reputaties jouw bericht aanpassen. Als ik dus ergens een grammar fout maak dan wordt het zo aangepast door iemand. Dus heel erg is het niet, alleen het moet natuurlijk wel een beetje goed overkomen (anders wordt je reputatie steeds lager).
 
Jeroen VD

Jeroen VD

04/05/2012 16:20:50
Quote Anchor link
ik heb hetzelfde... ik zal het eens gaan proberen.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

05/05/2012 21:02:53
Quote Anchor link
Heeft er iemand nog andere ideen om na te bouwen, naast nivoslider?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.