Wijzigingen opslaan aan teksten op een pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 13:55:17
Quote Anchor link
Ik heb zelf een druk bezochte nieuwswebsite die ik elke dag actualiseer, en op een gegeven moment ben je toch wel eens benieuwd naar wat ik (of een andere redacteur) eerder heeft aangepast aan een nieuwsbericht.

Nu weet ik dat Linux mooie 'diff' en 'patch' binairies kent om wijzigingen tussen teksten terug te bekijken in een handig tekstueel formaat. Nu ben ik benieuwd hoe ik dit in de database kan opslaan.

Ik zit te denken om de de 'patches' op te slaan in een aparte tabel, waarbij ik per artikel de patches opsla per edit. Is dit handig? Of brengt dit nadelen met zich mee?
Ik bedoel dit dit met een patch:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
@@ -16,21 +16,29 @@
 see
-yonder
+the
  cloud
+over there
 that
@@ -47,18 +47,19 @@
  almost
-in
+the
  shape o
@@ -86,24 +86,18 @@
  By
-the mass, and 't
+golly, it
 is l
@@ -129,21 +129,23 @@


Ook zou ik alle artikelen dubbel kunnen opslaan zodat je de wijzigingen terug kan zien.

Kortom: Hoe zouden jullie het aanpakken, om elke wijziging terug te bekijken?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 10:39:47
 
Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

01/01/2015 12:27:53
Quote Anchor link
Ik zou de artikelen & de patches opslaan in verschillende tabellen. De reden hiervan is de door jou genoemde programmatuur op een zelfde basis werkt. Het nadeel van alles in 1 tabel opslaan is dat het geheel onoverzichtelijk wordt. Dit kan eventueel met een bash script maar het is absoluut geen aanrader.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 13:09:50
Quote Anchor link
Yoop Overmaat op 01/01/2015 12:27:53:
Ik zou de artikelen & de patches opslaan in verschillende tabellen. De reden hiervan is de door jou genoemde programmatuur op een zelfde basis werkt. Het nadeel van alles in 1 tabel opslaan is dat het geheel onoverzichtelijk wordt. Dit kan eventueel met een bash script maar het is absoluut geen aanrader.

Een tabel voor de actuele nieuwsberichten + metadata, en één aparte tabel voor alle patches die gekoppeld zijn per nieuwsberichtID en een datum kennen.
Dat bedoel je dus?

Maar om die patches te kunnen gebruiken zul je bij een update dan altijd het eerste bericht dubbel moeten bewaren?
Gewijzigd op 01/01/2015 13:10:55 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.