XHTML 1.0 Strict

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 14:35:00
Quote Anchor link
Hey mensen, ik dacht laat ik eens gaan valideren met XHTML ipv van HTML... Paar dingen moeten aanpassen, geen probleem.
Maar heb nu wel een probleempje...

Ik heb een stukje JS (zie topic). Maar daar geeft de validator nog fouten, namelijk dat de < in de if-lus niet mag voorkomen, en moet verandert worden in &lt; Ik nog stom genoeg om te proberen ook, maar dan werkt me JS natuurlijk niet meer.
Heb met <link rel> de JS 'geinclude' maar dan werkt mijn JS ook niet...
Iemand een idee hoe ik het wel werkend krijg && XHTML 1.0 strict?
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 23:50:17
 

12/12/2005 14:47:00
Quote Anchor link
Kom op, je weet dat je JavaScript nooit met link rel moet includen. Dat is altijd zo:
<script type="text/javascript" src="http://website.nl/inc/javascript.js"></script>

Waarom ga je trouwens niet met xhtml 1.1 aan de slag?
 
Jelmer -

Jelmer -

12/12/2005 14:47:00
Quote Anchor link
<script blbla>
//<![CDATA[
if(blbla)
{
alert('<nagger!>');
}
// ]]>
</script>
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 15:09:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Waarom ga je trouwens niet met xhtml 1.1 aan de slag?


Heb er even naar gekeken, maar de enige fouten die hij gaf (op verkeerd doctype na) dat mijn classe van mijn menu leeg zijn... Dus is geen probleem om even om te zetten...

Edit: Nee, wist het niet :$ Werk maar zeer zelden met JS, en met HTML 4.0 gaf de validator geen errors als het gewoon in de head stond. Vandaar...
Gewijzigd op 12/12/2005 15:12:00 door Willem Jan Z
 
PHP erik

PHP erik

12/12/2005 15:11:00
Quote Anchor link
@Jelmer
Is CDATA niet alleen voor XML?

Je kunt gewoon zo doen:

<script blah>
<!--
if (blah) { }
-->
</script>
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 15:27:00
Quote Anchor link
Ik heb Sebastiaan zijn idee gebruikt, is ook wel overzichtelijk.

Yippii
 

12/12/2005 15:35:00
Quote Anchor link
@PHPerik: Nee. CDATA mag je ook voor html gebruiken.

@Willem-Jan: Goedzo ;) Heb je je site al in IE getest?
Mijn testsite op m'n localhost die onderhand al een serieus kunstwerk begint te worden, is ook in xhtml geschreven, en werk gelukkig wel in IE
 
Willem vp

Willem vp

12/12/2005 15:49:00
Quote Anchor link
Het lijkt me niet verstandig om XHTML 1.1 al te gebruiken. XHTML kan namelijk alleen naar de browser worden verstuurd als type text/xml en niet als text/html, zodat je daarmee je site ontoegankelijk maakt voor oudere browsers.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 15:56:00
Quote Anchor link
Getest in:
FF & IE & Opera
En werkt bij alle 3 perfect :D
 

12/12/2005 15:58:00
Quote Anchor link
@Willen vp: W3C zegt dat je het als application/xhtml+xml moet verzenden ja, maar doe je dat niet maken ze daar (nog) geen probleem van.
 
Willem vp

Willem vp

12/12/2005 16:02:00
Quote Anchor link
Het kan wel dat ze er geen probleem van maken, maar als je zoveel moeite doet om je code te laten conformeren aan de standaard, moet je niet opeens op het belangrijkste punt gaan afwijken ;-)
 
Frank -

Frank -

12/12/2005 16:02:00
Quote Anchor link
Tidy piept nog wel over een paar kleine dingetjes:
line 47 column 1 - Warning: content occurs after end of body
line 7 column 1 - Warning: <script> inserting "type" attribute
line 125 column 1 - Warning: <script> inserting "type" attribute

0 errors / 3 warnings

Ook die zijn volgens mij snel op te lossen.

Tip: Installeer de volgende extensie eens in FF, http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 16:16:00
Quote Anchor link
Leuke extensie...
Ik krijg alleen geen warnings/errors...
 
Jelmer -

Jelmer -

12/12/2005 17:37:00
Quote Anchor link
<script type="text/javascript"> wordt het dan. En bij alle plaatjes hoor je een alt-attribuut mee te geven. Deze mag je uiteraard wel lekker leeg laten :)

@PHPEric: Het hele idee van XHTML is toch dat HTML meer tot XML wordt omgevormd? Die methode die jij geeft is om oude browsers die geen javascript ondersteunen het script niet midden in de pagina te laten dumpen.

Quote:
W3C zegt dat je het als application/xhtml+xml moet verzenden ja, maar doe je dat niet maken ze daar (nog) geen probleem van.

Je zou kunnen kijken of in de array explode(',', $_SERVER['HTTP_ACCEPT']) ook 'application/xhtml+xml' voorkomt. Firefox stuurt de volgende accept-header standaard al mee:
text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
 

12/12/2005 17:43:00
Quote Anchor link
@Jelmer: Das nog niet eens eens zo'n slecht idee. Ga ik iig toepassen op me site.

@Frank: Is Tidy wel geschikt voor xhtml 1.1? Trouwens, w3c zorgt voor de webstandaarden, dus waarom zou je hun validator niet vertrouwen?

@Willem-Jan: Je hebt idd nog een paar alt attributen vergeten, en je hebt ook een non-SGML karakter in je html op lijn 128, teken 125.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 17:46:00
Quote Anchor link
Welke pagina?
Ik dacht ze allemaal getest te hebben, en aangepast...

Ookal bedenk ik me net: mijn laatste update: die collecte meter. Geen alt attribuut. En grote kans dat dat teken het euro teken is... &euro; van maken dus...
Gewijzigd op 12/12/2005 17:57:00 door Willem Jan Z
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 17:50:00
Quote Anchor link
Inderdaad :D
Hij is weer XHTML 1.1 valid
 

12/12/2005 17:50:00
Quote Anchor link
Willem-Jan:
Welke pagina?
Die Yippie link
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 17:57:00
Quote Anchor link
PHPhulp brengt het er trouwens niet zo goed vanaf :S
Tidy: 19 errors / 308 warnings...
W3 validator: 70 errors / 42 warnings+info's
 

12/12/2005 18:07:00
Quote Anchor link
Klopt. PHPhulp heeft ook slecht html.
Geen Doctype, <br /> terwijl dit feitelijk gewoon html 4.01 is, ...
 
Frank -

Frank -

12/12/2005 18:12:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
@Frank: Is Tidy wel geschikt voor xhtml 1.1? Trouwens, w3c zorgt voor de webstandaarden, dus waarom zou je hun validator niet vertrouwen?


Ik vertrouw volledig op de validator van w3c! Sterker nog, dat is altijd de controle die van doorslaggevend belang is. Dit is namelijk ook toegankelijk voor mensen zonder Tidy (veel klanten e.d.). Maar, het is wel zo handig dat Tidy iedere webpagina direct voor mij valideert zonder dat ik daar iets voor hoef te doen.

Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met de 1.1 ondersteuning. Ik heb het nog niet nodig gehad en heb me er dus ook niet verder in verdiept.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.