correcte coding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

28/09/2010 23:04:22
Quote Anchor link
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:01:32:
(...)

Karl Karl op 28/09/2010 23:01:01:
Radio Dancemania op 28/09/2010 22:57:31:
Karl Karl op 28/09/2010 22:56:19:
Ga normaliseren.

geef misschien antwoorden waar iemand wat aan heeft of zeg gewoon niks;)

Je datadase model klopt niet.
Je hebt nu vijf tabellen zeg je.
Met daarin foto's
Tabel foto1, tabel foto2, enzovoort.
Dat klopt niet. Dat zorgt voor fouten. Dat is niet een genormaliseerd model.
Wat nu als je wilt dat er meerdere foto's kunnen toegevoegd worden?
En als je iets niet weet, dan moet je maar eens gaan googelen.

nee ik heb geen tabel foto's ik heb een tabel met bijv artiesten:
naam, blabla,foto1,foto2,foto3,foto4 enz verder..

Dat klopt dus ook niet. Zelfde probleem als ik hierboven uitleg.
Gewijzigd op 28/09/2010 23:06:31 door

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 17:49:55

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:05:22
Quote Anchor link
het probleem van meer foto's krijg ik niet op deze pagina omdat ik maximaal 5 foto's toelaat per artiest.. meer is niet nodig daar hebben ze hun eigen website voor.

28/09/2010 23:07:29
Quote Anchor link
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:05:22:
het probleem van meer foto's krijg ik niet op deze pagina omdat ik maximaal 5 foto's toelaat per artiest.. meer is niet nodig daar hebben ze hun eigen website voor.

Dat is niet het hoofd probleem. Het hoofdprobleem is dat je die vage code van dat vorige en dit topic moest schrijven. Als je gewoon een standaard 1:n relatie had gedaan (of misschien zelfs wel een n:m relatie voor artiesten die samenwerken en dus samen op een foto staan) had je deze problemen niet gehad. Dan had je gewoon een net lijstje met foto's gehad.
En wat als je in de toekomst het wilt veranderen?
En wat als iemand maar één foto heeft?

- SanThe -

- SanThe -

28/09/2010 23:08:44
Quote Anchor link
als je hem zonder if doet pakt ie dus alle 5 de fotos in het geval van martijn dus 4 foto's terwijl ik check of die foto's wel ingevoerd zijn?

Beter kijken. Ik heb ook de eerste weggelaten. Om met een if() te kijken is totaal zinloos omdat de foreach() alle records uit het array() afloopt en niet meer. Dus die waarde bestaat altijd.

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:09:46
Quote Anchor link
Karl Karl op 28/09/2010 23:07:29:

Dat is niet het hoofd probleem. Het hoofdprobleem is dat je die vage code van dat vorige en dit topic moest schrijven. Als je gewoon een standaard 1:n relatie had gedaan (of misschien zelfs wel een n:m relatie voor artiesten die samenwerken en dus samen op een foto staan) had je deze problemen niet gehad. Dan had je gewoon een net lijstje met foto's gehad.

Quote:

check de code nogmaals;)

28/09/2010 23:10:21
Quote Anchor link
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:09:46:
Karl Karl op 28/09/2010 23:07:29:

Quote:

check de code nogmaals;)

Je gaat van de code uit. De code moet dus jou fouten in de database opvangen?

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:10:49
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 28/09/2010 23:08:44:
als je hem zonder if doet pakt ie dus alle 5 de fotos in het geval van martijn dus 4 foto's terwijl ik check of die foto's wel ingevoerd zijn?

Beter kijken. Ik heb ook de eerste weggelaten. Om met een if() te kijken is totaal zinloos omdat de foreach() alle records uit het array() afloopt en niet meer. Dus die waarde bestaat altijd.

Het gaat mij erom.. dat als bijv $artiest->foto3 en $artiest->foto4 e.d. leeg zijn, niet getoond worden en ik dus ook geen lightbox krijg met alleen het plaatje loading(omdat die foto er gewoonweg niet is)
Gewijzigd op 28/09/2010 23:12:09 door Radio Dancemania

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 23:12:11
Quote Anchor link
Ja en dat doet die if dus.

deze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        $dbfoto
= array($artiest->foto2,$artiest->foto3,$artiest->foto4,$artiest->foto5);
        foreach($dbfoto as $foto)
        {

if ( $foto )
             {

}
        }

?>
Gewijzigd op 28/09/2010 23:13:30 door Martijn B

28/09/2010 23:15:04
Quote Anchor link
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:10:49:
SanThe Nvt op 28/09/2010 23:08:44:

Het gaat mij erom.. dat als bijv $artiest->foto3 en $artiest->foto4 e.d. leeg zijn, niet getoond worden en ik dus ook geen lightbox krijg met alleen het plaatje loading(omdat die foto er gewoonweg niet is)

Zie je nou zelf niet dat deze database je allerlei problemen oplevert? Je zit zelf nu ook dus met dat probleem als er maar één foto is dat er niet meer moeten worden getoond.

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:15:19
Quote Anchor link
Martijn B op 28/09/2010 23:12:11:
Ja en dat doet die if dus.

deze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        $dbfoto
= array($artiest->foto2,$artiest->foto3,$artiest->foto4,$artiest->foto5);
        foreach($dbfoto as $foto)
        {

if ( $foto )
             {

}
        }

?>

juist ja.. zoals ik hem ook nu heb staan.. als ik die if weglaat krijg ik dus 4 extra foto's die niet bestaan daarom dus die if;)

- SanThe -

- SanThe -

28/09/2010 23:15:21
Quote Anchor link
Ik ben het met Karl eens: Ga normaliseren.
Deze manier van scripten is waardeloos.
Ik stop mijn support aan dit topic.

Hipska BE

Hipska BE

28/09/2010 23:15:42
Quote Anchor link
En wat anderen al de hele tijd proberen te zeggen is dat je die foto3, foto4 en foto5 helemaal niet moet controlleren moest je een goed datamodel hebben.

Bij zo'n goed datamodel zou je meteen een array van foto's van een artiest kunnen krijgen uit de DB. En dan hoefde je je hoofd niet meer te breken over dit soort brakke en onlogische code met dubbel werk.

28/09/2010 23:16:27
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 28/09/2010 23:15:21:

Hipska BE op 28/09/2010 23:15:42:
En wat anderen al de hele tijd proberen te zeggen is dat je die foto3, foto4 en foto5 helemaal niet moet controlleren moest je een goed datamodel hebben.

Bij zo'n goed datamodel zou je meteen een array van foto's van een artiest kunnen krijgen uit de DB. En dan hoefde je je hoofd niet meer te breken over dit soort brakke en onlogische code met dubbel werk.

AMEN!

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:17:18
Quote Anchor link
en hoe zien jullie zo'n extra DBveld ??

Toevoeging op 28/09/2010 23:18:11:

SanThe Nvt op 28/09/2010 23:15:21:

je hebt ook nog geen nuttig antwoord gegeven dus maakt verder weinig uit.. ik kom hier alleen om hulp maar ik merk al dat hier 2 uit de hoogte geblazen figuren zitten die het altijd beter weten en maar al te goed over willen komen.

erg jammer niet iedereen is zo goed als jullie;)
Gewijzigd op 28/09/2010 23:18:31 door Radio Dancemania

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 23:25:08
Quote Anchor link
Dit zou een betere database structuur zijn.

Tabellen:

- artiesten (id, naam, omschrijving, ...)

- artiest_fotos (id, artiest_id, bestandsnaam, ...)

- artiest_liedjes (id, artiest_id, naam, ...)

1 artiest meerdere foto's
1 artiest meerdere liedjes

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:26:21
Quote Anchor link
Martijn B op 28/09/2010 23:25:08:
Dit zou een betere database structuur zijn.

Tabellen:

- artiesten (id, naam, omschrijving, ...)

- artiest_fotos (id, artiest_id, bestandsnaam, ...)

- artiest_liedjes (id, artiest_id, naam, ...)

1 artiest meerdere foto's
1 artiest meerdere liedjes

en dit dus controleren door artiest_id te controleren met id van artiesten ?

Martijn B

Martijn B

28/09/2010 23:28:02
Quote Anchor link
Ja, de kolom artiest_id wordt ook wel vreemde sleutel genoemd. (foreign key)

Deze verwijst naar een id in een andere tabel.

Edit:

Meestal zet je ook een index op een vreemde sleutel. Hierdoor voorkom je dat MySQL de hele tabel moet doorzoeken naar een bepaalde artiest.
Gewijzigd op 28/09/2010 23:29:56 door Martijn B

Synaps Framework

Synaps Framework

28/09/2010 23:28:25
Quote Anchor link
Nee. Hij geeft je juist nuttige antwoorden. Jij hebt alleen een blok voor je kop en negeert het goede antwoord. Jij zit te wachten totdat iemand je verteld hoe je dit het beste kunt oplossen met een verkeerde database structuur.

Zoals Hipska al aangeeft. Stop je energie nou gewoon in het normaliseren van je database structuur. Is je probleem meteen verholpen.

Radio Dancemania

Radio Dancemania

28/09/2010 23:29:33
Quote Anchor link
Synaps Framework op 28/09/2010 23:28:25:
Nee. Hij geeft je juist nuttige antwoorden. Jij hebt alleen een blok voor je kop en negeert het goede antwoord. Jij zit te wachten totdat iemand je verteld hoe je dit het beste kunt oplossen met een verkeerde database structuur.

Zoals Hipska al aangeeft. Stop je energie nou gewoon in het normaliseren van je database structuur. Is je probleem meteen verholpen.

hier wil ik ook aan beginnen maar zoals ik aangeef.. niet iedereen is zo slim als de rest hier.. ik zit hier met een reden om hulp te vragen. En als alle "pro" scripters hier dan met dingen aankomen die niet duidelijk zijn dan is de naam PHPhulp toch echt verkeerd genomen.

- SanThe -

- SanThe -

28/09/2010 23:35:11
Quote Anchor link
Omdat het jou blijkbaar te veel moeite kost om het zelf te vinden. Normaliseren.

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.