Elke user speciaal, nummer meegeven
Na het topic van mijn loginsysteem made by jan koehoorn, heb ik dus ook user's en ik wil dat elke user nu een uur krijgt.
Het gaat eigenlijk zo.
Elke klant komt een dag op bezoek, en op een bepaald uur,
Nu de user's bestaan al, maar hoe kan ik het aanpassen dat alle user's een Dag, en uur krijgen (handmatig invullen.)
Weet iemand dit ?
mvg
systeem : http://wouter.php-design.be/nieuwelogin/index.php
Met die twee gegevens is alles vastgelegd...
Kan je dat soms even bouwen in het script ofzw want van dat ken ik persoonlijk heel weinig
Wat wil je precies bereiken met 'het toekennen van een uur' aan een klant? Dat moet je je eerst afvragen voordat je iets nuttigs aan je database of script kunt veranderen.
een veld is voldoende, php kan het uur verschillen wel uitrekenen. Tijd mee selecteren in je query en dan een extra if opnemen. Kan misschien ook wel in een query maar ik weet ff zosnel niet hoe...
Bedoel je een veld in sql maken en uitlezen van DB
Quote:
Het lijkt mij dat het hier gaat om afspraken? Je kunt ervoor kiezen om alleen de begintijd van een afspraak op te slaan als datumtijd-stempel in een DATETIME veld. Van die datumtijd-stempel kun je met HOUR() heel eenvoudig het uur bepalen...Elke klant komt een dag op bezoek, en op een bepaald uur,
Maar wellicht dat het ook handig is om een eindtijd op te slaan. Op die manier weet je ook direct wanneer je je volgende afspraak kunt plannen...
ik bedoel een kolom (niet een veld, dat is een waarde) maken in de mysql tabel die gebruikt voor je users, en die waarde lees je uit met je query en die kun je dan controleren met een if/else statement.
Dus het is niet druk druk agenda
bart van der veen schreef op 13.12.2007 13:46:
Als het inderdaad afspraken betreffen is het niet verstandig om deze gegevens in de users tabel op te slaan.ik bedoel een kolom (niet een veld, dat is een waarde) maken in de mysql tabel die gebruikt voor je users, en die waarde lees je uit met je query en die kun je dan controleren met een if/else statement.
Gebruik dan gewoon een aparte tabel waarin je alle afspraken vastlegt. Op die manier is het ook mogelijk om meerdere afspraken met dezelfde klant te maken etc...
dat klanten inloggen (geen verplichting)
en dat we dan zo de klant herhinneren aan zijn afspraak,
de klant kiest of hij meewerkt aan dit alles of niet,..
Maar voordat je een klant kunt herinneren aan een afspraak, zul je die afspraak toch eerst opgeslagen moeten hebben...
Ja, maar dit kan ik zelf niet maken :(
Dus nogmaals:
- Voor jezelf formuleren wat je precies wilt
- Je database naar die wensen aanpassen
- Je PHP scripts schrijven...
Ik denk wel dat ik ong wat en hoe,
formuleren wat ik wil
- Elke klant krijgt een dag en uur wanneer hij op afspraak komt.
- Klant ziet dit op de inlogpagina als hij inlogd.
Het structuur DB
Ik lees elke user met het 'ID' uit en maak een extra tabel onder
- ID
- username
- password
- afspraakuur
- afspraakdag
Het script
RUW GESCHETST !
<php
// maak connectie met database
// check wie het is die inlogt
// uitlezen database
// show
//afsluiten
?>
en dan dus mijn loginpagina,
Klopt dit ong, ?
gebruikers
-------
id
username
password
afspraken
------------
id
gebruiker_id
tijdstip
Waarbij tijdstip een DATETIME kolom is. Je slaat dus geen uur en dag apart op, maar je slaat gewoon een datumtijd-stempel van het begin van de afspraak op in de kolom tijdstip.
Wat betreft het php script: je weet wie er ingelogd is via de sessievariabele die je tijdens het inloggen aanmaakt. Vervolgens kun je de gegevens van de afspraak uit de database uitlezen.
nu hoe check ik het id ?
stel
1. jos vermeulen
afspraak
1. 11-02-2008 14.00
Dus eerst zien wie het is, kan ik via username he, in een var en dan zien via
$_POST['username'] maar nu hoe haal ik het ID uit het username of hoe doe ik dat via een sql
SELECT FROM afspraken ID
dat zou ik nog , en dan eerst de naam checken dat is wat ik niet kan of weet hoe
Dus de sql maken en de gegevens uitlezen,
Mocht je dit willen doen voor mij ?
dit kan me mss helpen
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
session_start();
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//onderstaand bestandje zorgt voor de verbinding met de database.
require_once 'connect.php';
$sql_ansi = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI'";
if(!mysql_query($sql_ansi)){
echo 'werkt niet in ANSI modus';
}
//query voor bekijken of er al iemand met dit ip eerder op de dag online is geweest
$getsql = "
SELECT
id
FROM
visitors
WHERE
ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'
AND
DATE(online) = CURDATE()";
?>
session_start();
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//onderstaand bestandje zorgt voor de verbinding met de database.
require_once 'connect.php';
$sql_ansi = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI'";
if(!mysql_query($sql_ansi)){
echo 'werkt niet in ANSI modus';
}
//query voor bekijken of er al iemand met dit ip eerder op de dag online is geweest
$getsql = "
SELECT
id
FROM
visitors
WHERE
ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'
AND
DATE(online) = CURDATE()";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
Quote:
Nee, het aantal tabellen blijft gelijk. Enkel als een nieuwe klant zich registreert, maak je ook een nieuw record aan in de tabel met afspraken waarin de afspraak gegevens voor die klant staan.ah dus op toevoeging van het script komt er een extra tabel bij
Verder, bij het inloggen wordt aan de hand van de ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord het id van de gebruiker uit de database gehaald. Enkel als het inloggen lukt, wordt dit id opgeslagen in $_SESSION['id'].
Na het inloggen weet je dus wie er ingelogd is aan de hand van deze sessievariabele. Deze kun je dan vervolgens ook weer gebruiken om de afspraak gegevens uit de database te halen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql = "
SELECT DATE_FORMAT(tijdstip, '%d-%m-%Y %H:%i') AS formatted_date
FROM afspraken
WHERE gebruiker_id = ".$_SESSION['id'];
// Query uitvoeren en resultaat fetchen...
?>
$sql = "
SELECT DATE_FORMAT(tijdstip, '%d-%m-%Y %H:%i') AS formatted_date
FROM afspraken
WHERE gebruiker_id = ".$_SESSION['id'];
// Query uitvoeren en resultaat fetchen...
?>
Nu komt het tijdstip van de afspraak van de ingelogde gebruiker uit de database rollen in het formaat dd-mm-yyyy hh:mm.
Natuurlijk is dit maar een voorbeeld en zul je het zelf compleet naar je eigen wensen aan moeten passen...
Hoe is het dan ?
$id = $_POST['naam'] == $_POST['id']
of weet ik veel wat heb dit nog nooit gedaan blanche, en veel wijzer word ik niet(wel). Ik snap nog steeds niet dat je in de tabel members geen nieuwe tabel mag maken afspraken..
myndb
-----------
members
afspraken
zo is het toch ?,
Ik zal al zeker eens kijken, ga er iemand bij roepen,.
mvg
Een database bevat tabellen en tabellen bevatten kolommen:
database
======
table
----------
column1
column2
table2
----------
column3
Je hebt dus uit eindelijk 2 tabellen. In die tabellen staan allerlei records. In de gebruikers tabel staan allemaal staat er voor elke gebruiker 1 record etc...
Heb iemand gevonden die me altijd kan helpen op msn, strx of morgen begin ik eraan,
mvg
dit wordt dan wrs de sql
$sql = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE naam="'.$gebruiker_naam."'");
$row = mysql_fetch_array($sql);
mysql_query("UPDATE members SET registratie_uur='".$row['afspraak_uur']."'");