Elke user speciaal, nummer meegeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wouter K

Wouter K

13/12/2007 13:22:00
Quote Anchor link
Hey,


Na het topic van mijn loginsysteem made by jan koehoorn, heb ik dus ook user's en ik wil dat elke user nu een uur krijgt.
Het gaat eigenlijk zo.
Elke klant komt een dag op bezoek, en op een bepaald uur,

Nu de user's bestaan al, maar hoe kan ik het aanpassen dat alle user's een Dag, en uur krijgen (handmatig invullen.)


Weet iemand dit ?

mvg
systeem : http://wouter.php-design.be/nieuwelogin/index.php
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 16:52:26
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 13:25:00
Quote Anchor link
Dan zou ik de klant een begin en eindtijd geven. Dus twee DATETIME kolommen met respectievelijk 'begin' en 'eind'.

Met die twee gegevens is alles vastgelegd...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 13:27:00
Quote Anchor link
Kan je dat soms even bouwen in het script ofzw want van dat ken ik persoonlijk heel weinig
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Wat wil je precies bereiken met 'het toekennen van een uur' aan een klant? Dat moet je je eerst afvragen voordat je iets nuttigs aan je database of script kunt veranderen.
 
Bart van der veen

bart van der veen

13/12/2007 13:31:00
Quote Anchor link
een veld is voldoende, php kan het uur verschillen wel uitrekenen. Tijd mee selecteren in je query en dan een extra if opnemen. Kan misschien ook wel in een query maar ik weet ff zosnel niet hoe...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 13:42:00
Quote Anchor link
Bedoel je een veld in sql maken en uitlezen van DB
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 13:45:00
Quote Anchor link
Quote:
Elke klant komt een dag op bezoek, en op een bepaald uur,
Het lijkt mij dat het hier gaat om afspraken? Je kunt ervoor kiezen om alleen de begintijd van een afspraak op te slaan als datumtijd-stempel in een DATETIME veld. Van die datumtijd-stempel kun je met HOUR() heel eenvoudig het uur bepalen...

Maar wellicht dat het ook handig is om een eindtijd op te slaan. Op die manier weet je ook direct wanneer je je volgende afspraak kunt plannen...
 
Bart van der veen

bart van der veen

13/12/2007 13:46:00
Quote Anchor link
ja in princiepe wel

ik bedoel een kolom (niet een veld, dat is een waarde) maken in de mysql tabel die gebruikt voor je users, en die waarde lees je uit met je query en die kun je dan controleren met een if/else statement.
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 13:51:00
Quote Anchor link
Neen, want er zijn nooit nooit doorlopende afspraken en op donderdag nemen ze de telefoon zelfs niet op...


Dus het is niet druk druk agenda
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 13:52:00
Quote Anchor link
bart van der veen schreef op 13.12.2007 13:46:
ik bedoel een kolom (niet een veld, dat is een waarde) maken in de mysql tabel die gebruikt voor je users, en die waarde lees je uit met je query en die kun je dan controleren met een if/else statement.
Als het inderdaad afspraken betreffen is het niet verstandig om deze gegevens in de users tabel op te slaan.

Gebruik dan gewoon een aparte tabel waarin je alle afspraken vastlegt. Op die manier is het ook mogelijk om meerdere afspraken met dezelfde klant te maken etc...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 14:15:00
Quote Anchor link
Eigenlijk is het systeem zo

dat klanten inloggen (geen verplichting)

en dat we dan zo de klant herhinneren aan zijn afspraak,

de klant kiest of hij meewerkt aan dit alles of niet,..
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 14:20:00
Quote Anchor link
Maar voordat je een klant kunt herinneren aan een afspraak, zul je die afspraak toch eerst opgeslagen moeten hebben...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 18:23:00
Quote Anchor link
Ja, maar dit kan ik zelf niet maken :(
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 18:26:00
Quote Anchor link
Hoezo niet? De eerste stappen zijn je in dit topic al gegeven lijkt me...

Dus nogmaals:
- Voor jezelf formuleren wat je precies wilt
- Je database naar die wensen aanpassen
- Je PHP scripts schrijven...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 18:45:00
Quote Anchor link
Met het laatste zal het dus fout gaan

Ik denk wel dat ik ong wat en hoe,
formuleren wat ik wil
- Elke klant krijgt een dag en uur wanneer hij op afspraak komt.
- Klant ziet dit op de inlogpagina als hij inlogd.

Het structuur DB
Ik lees elke user met het 'ID' uit en maak een extra tabel onder

- ID
- username
- password
- afspraakuur
- afspraakdag

Het script
RUW GESCHETST !
<php

// maak connectie met database
// check wie het is die inlogt
// uitlezen database
// show

//afsluiten
?>

en dan dus mijn loginpagina,


Klopt dit ong, ?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 19:02:00
Quote Anchor link
Database structuur klopt niet. Dat zou er zo uit horen te zien:

gebruikers
-------
id
username
password

afspraken
------------
id
gebruiker_id
tijdstip

Waarbij tijdstip een DATETIME kolom is. Je slaat dus geen uur en dag apart op, maar je slaat gewoon een datumtijd-stempel van het begin van de afspraak op in de kolom tijdstip.

Wat betreft het php script: je weet wie er ingelogd is via de sessievariabele die je tijdens het inloggen aanmaakt. Vervolgens kun je de gegevens van de afspraak uit de database uitlezen.
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 19:06:00
Quote Anchor link
ah dus op toevoeging van het script komt er een extra tabel bij ,

nu hoe check ik het id ?

stel

1. jos vermeulen

afspraak

1. 11-02-2008 14.00


Dus eerst zien wie het is, kan ik via username he, in een var en dan zien via
$_POST['username'] maar nu hoe haal ik het ID uit het username of hoe doe ik dat via een sql


SELECT FROM afspraken ID

dat zou ik nog , en dan eerst de naam checken dat is wat ik niet kan of weet hoe

Dus de sql maken en de gegevens uitlezen,


Mocht je dit willen doen voor mij ?


dit kan me mss helpen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
session_start();
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

//onderstaand bestandje zorgt voor de verbinding met de database.
require_once 'connect.php';
$sql_ansi = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI'";
if(!mysql_query($sql_ansi)){
    echo 'werkt niet in ANSI modus';
    }

//query voor bekijken of er al iemand met dit ip eerder op de dag online is geweest
$getsql = "
    SELECT
        id
    FROM
        visitors
    WHERE
        ip = '"
.$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'
    AND
        DATE(online) = CURDATE()"
;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 19:27:00
Quote Anchor link
Quote:
ah dus op toevoeging van het script komt er een extra tabel bij
Nee, het aantal tabellen blijft gelijk. Enkel als een nieuwe klant zich registreert, maak je ook een nieuw record aan in de tabel met afspraken waarin de afspraak gegevens voor die klant staan.

Verder, bij het inloggen wordt aan de hand van de ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord het id van de gebruiker uit de database gehaald. Enkel als het inloggen lukt, wordt dit id opgeslagen in $_SESSION['id'].

Na het inloggen weet je dus wie er ingelogd is aan de hand van deze sessievariabele. Deze kun je dan vervolgens ook weer gebruiken om de afspraak gegevens uit de database te halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql
= "
    SELECT DATE_FORMAT(tijdstip, '%d-%m-%Y %H:%i') AS formatted_date
    FROM afspraken
    WHERE gebruiker_id = "
.$_SESSION['id'];

// Query uitvoeren en resultaat fetchen...
?>

Nu komt het tijdstip van de afspraak van de ingelogde gebruiker uit de database rollen in het formaat dd-mm-yyyy hh:mm.

Natuurlijk is dit maar een voorbeeld en zul je het zelf compleet naar je eigen wensen aan moeten passen...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 19:42:00
Quote Anchor link
mysql fetchen goh zal ik wel nog wat moeten leren ,

Hoe is het dan ?

$id = $_POST['naam'] == $_POST['id']

of weet ik veel wat heb dit nog nooit gedaan blanche, en veel wijzer word ik niet(wel). Ik snap nog steeds niet dat je in de tabel members geen nieuwe tabel mag maken afspraken..


myndb
-----------
members
afspraken

zo is het toch ?,

Ik zal al zeker eens kijken, ga er iemand bij roepen,.

mvg
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/12/2007 19:49:00
Quote Anchor link
Maak voor jezelf eerst eens het onderscheid tussen database, tabel en kolom.

Een database bevat tabellen en tabellen bevatten kolommen:

database
======

table
----------
column1
column2

table2
----------
column3

Je hebt dus uit eindelijk 2 tabellen. In die tabellen staan allerlei records. In de gebruikers tabel staan allemaal staat er voor elke gebruiker 1 record etc...
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 20:03:00
Quote Anchor link
Ok, dat bedoelde ik ook,

Heb iemand gevonden die me altijd kan helpen op msn, strx of morgen begin ik eraan,

mvg

dit wordt dan wrs de sql

$sql = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE naam="'.$gebruiker_naam."'");
$row = mysql_fetch_array($sql);

mysql_query("UPDATE members SET registratie_uur='".$row['afspraak_uur']."'");
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.