Elke user speciaal, nummer meegeven
En waar is die tweede tabel met afspraken gebleven? Die zie ik ook nergens terug?
Op phphulp zie je wanneer iemand zijn account heeft gemaakt,
dit doe ik dan ook, maar ipv de registratie datum komt het uur en dag dat je moet komen .
mvg
(zoek nog steeds iemand die dat kan inbouwen voor mij ..of hulp via msn)
En hoe ga je bepalen wanneer iemand langs moet komen, heb je daar al over nagedacht? Wil je dat automatisch laten gebeuren of ga je dat handmatig in de database invoeren?
ps. Hulp via msn ben ik geen voorstander van, anderen met wellicht hetzelfde probleem hebben er dan niets meer aan. Ik wil het daarnaast best voor je inbouwen, maar dan is mijn vraag: hoeveel heb je ervoor over?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
ik bepaal juist niks dat doe de baas door mij te contacteren, (familie)
Misschien als ik beter ben dat ik het met een systeem doe, dat zou makkelijker zijn voor hem.
mvg
Quote:
Je bent met het bouwen van een applicatie terwijl je nog niet eens weet hoe die applicatie precies moet gaan werken? Lekker logisch...ik bepaal juist niks dat doe de baas door mij te contacteren,
Volgens mij moet je weer terug naar stap 1: formuleer voor jezelf hoe je wilt dat het eruit komt te zien.
En dan bedoel ik ook echt alle aspecten van de applicatie! Dus niet eerst een halve applicatie bouwen en vervolgens erachter komen dat het toch eigenlijk anders had gemoeten...
Ik beheer de db maar de baas vult de gegevens in via een formulier ,
Hij selecteerd een naam , uit de optie, en vult een uur , en datum in.
Uur en datum zijn standaard via een selectie,
Het concept kan ik wel redelijk voor mij zien, Ik kan alles maken tot ik bij de db kom , Hoe ik insert , delete , aanpas ,
Mocht me dit duidelijk zijn, dan begin ik morgen aan het concept,
Maar dan zal iemand me in ieder geval de sql moeten schrijven ik denk niet dat dit zo moeilijk is,
Zodat ik morgen op papier kan gaan denken wat ik ga doen,
Als iemand me kan helpen met de sql te schrijven en tips te geven geef maar .
mvg
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
wouter schreef op 17.12.2007 17:56:
Dat formulier heb je dus al? Eigenlijk is dat de verkeerde volgorde aangezien je normaal gesproken eerst met de database begint, maar goed...Ik beheer de db maar de baas vult de gegevens in via een formulier
Je weet nu dus al met welke gegevens je moet gaan werken en welke gegevens je naar de database moet schrijven. Uit de datum en het uur die geselecteerd zijn, kun je heel eenvoudig een datumtijd stempel maken in het formaat yyyy-mm-dd hh:ii:ss, welke je naar een DATETIME veld in de database kunt schrijven.
De queries zijn eenvoudig en kun je allemaal terugvinden in de MySQL handleiding.
Maar het belangrijkste waar je mee moet beginnen, en dat is niet de eerste keer dat ik dat in dit topic zeg, is het opzetten van een goed datamodel. Normaliseren is dus de eerste stap die je gaat doen.
Ik vind het niet echt duidelijk beschreven,
Ik moet echt alles direct hebben of ik zal het niet vinden,.
Zou je zo vriendelijk kunnen zijn gewoon even de syntax te plaatsen
mvg
Meer kan ik er ook niet van maken. De queries kunnen allemaal veel ingewikkelder, maar dat kun je ook allemaal uit de handleiding halen...
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=41883
hier gaat dit verder blanche , ik ga je select even nemen , maar wat is het nut van die update ?
hier gaat dit verder blanche , ik ga je select even nemen , maar wat is het nut van die update ?
Ik denk dat Blanche even wat zoekwerk voor je heeft gedaan. wouter, wil je iets leren moet je echt wat meer innitiatief tonen. De scriptlib staat vol met voorbeelden. Kijk daar eens naar, pas eens iets aan en beredeneer bestaande scripts + feedback. Hier leer je veel van, maar echt zelf iets scripten kan alleen als je zelf de handen uit de mouwen steekt/durft te steken...
wouter schreef op 18.12.2007 23:27:
Wat denk je zelf? Waar zou het woord 'update' voor staan? Hint: Dit komt uit het de engelse taal, wellicht doet een woordenboek wonderen.maar wat is het nut van die update ?
lol :D