new class echoeen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »
Nick van der heijden

nick van der heijden

02/03/2012 17:05:49
Quote Anchor link
hallo,

kan je van uit een class iets echoeen?
ik bedoel zo

voorbeeld:

$naam = new name('iets');
echo $naam;

of moet je dan persee werken met throw new exception?
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 04:08:46
 
Jurgen B

Jurgen B

02/03/2012 17:16:10
Quote Anchor link
Erm, wat zou je uit een class willen echoen op deze manier? Daarnaast is Name ook niet een naam die ik als geschikt kan zien voor een klasse.

Een voorbeeldje van hoe je dit zou kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class User {
   private $name = '';

   public function __construct($name) {
      $this->name = $name;
   }


   public function getName() {
      return $this->name;
   }
}


$gebruiker = new User('klaas');
echo $gebruiker->getName();
?>
Gewijzigd op 02/03/2012 17:35:36 door Jurgen B
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

02/03/2012 17:20:25
Quote Anchor link
jaa klopt normaal doe je dat niet maar wou gewoon weten of het kon meer niet ;) dankje
 
Jurgen B

Jurgen B

02/03/2012 17:27:49
Quote Anchor link
Je kan natuurlijk ook de property public laten en als 'echo $gebruiker->name' aanroepen.
 
Wouter J

Wouter J

02/03/2012 17:28:39
Quote Anchor link
Je kan ook de magic method __toString gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
class Person
{
  protected $name = '';
  protected $country = '';

  public function __construct( $name, $country )
  {

    $this->name = $name;
    $this->country = $country;
  }


  public function __toString()
  {

    return $this->name.' woont in '.$this->country;
  }
}


$nick = new Person('Nick', 'Nederland');

echo $nick; // Nick woont in Nederland
?>


@Jurgen, ik heb nog nooit zoveel fouten in een OO script van 16 regels gezien :o Jou code zou zo nooit kunnen werken:
- private, protected of public vergeten bij functies
- function vergeten bij de constructor
- bij property moet de $ voor de property naam, niet voor de visibility
Gewijzigd op 02/03/2012 17:29:52 door Wouter J
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

02/03/2012 17:29:46
Quote Anchor link
ooh zo oke ik snap het dank je
 
Jurgen B

Jurgen B

02/03/2012 17:30:07
Quote Anchor link
Pardon? Ik typ even snel een voorbeeldje, dat ik $private name type, dat moet ofc private $name zijn maar daar gaat het hier niet om en dit is idem mbt public methods. Oja en het enige andere dat ik kan bedenken is private/protected en dat hangt af van de uiteindelijke implementatie.

Mbt visibility is dat in die zin geen probleem dat het gewoon zal werken, maar dat neemt niet weg dat het de voorkeur geniet dit expliciet te vermelden.
Gewijzigd op 02/03/2012 17:41:57 door Jurgen B
 
Wouter J

Wouter J

02/03/2012 17:39:17
Quote Anchor link
@Jurgen, als je een voorbeeldje wilt laten zien moet je het wel meteen goed doen. Niet eigenlijk elke regel fout schrijven.

Quote:
dat ik $private name type

En geen function voor constructor zet... Deze 2 zouden je wel een fout opleveren in php, dat je visibility vergeet vind ik zo erg niet, het is slechts een voorbeeldje, maar dingen die je een ERROR zouden opleveren moet je niet als voorbeeld geven aan iemand die hulp vraagt.

Quote:
Heb het maar even aangepast voordat grammarnazi weer terug is.

Weet niet wie je hier mee bedoelt, maar goed dat je het hebt aangepast!
Gewijzigd op 02/03/2012 17:39:55 door Wouter J
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

02/03/2012 17:40:49
Quote Anchor link
Kinderen, kinderen, rustig aan..

Je kunt ook gewoon keihard print_r($object); doen, dan krijg je je hele object terug, als dat is wat je bedoelt. Verder moet je vooral kijken en leren wat Wouter probeert uit te leggen, dus gewoon netjes getters en setters maken, of als je lui bent de __get en __set overloaden.
 
Jurgen B

Jurgen B

02/03/2012 17:44:21
Quote Anchor link
Wouter J op 02/03/2012 17:39:17:
@Jurgen, als je een voorbeeldje wilt laten zien moet je het wel meteen goed doen. Niet eigenlijk elke regel fout schrijven.

Overdrijven is een kunst maar je hebt gelijk ik had beter op de syntax errors moeten letten. Helaas krijg ik deze niet te zien als ik snel iets in een reactie typ. Zal het de volgende keer eerst in de editor doen om dergelijke fouten te voorkomen. Het was meer een kwestie van snel snel dan niet weten waar ik mee bezig ben, maar dat is mijn eigen schuld.
Gewijzigd op 02/03/2012 17:44:49 door Jurgen B
 
Wouter J

Wouter J

02/03/2012 17:46:49
Quote Anchor link
Quote:
Helaas krijg ik deze niet te zien als ik snel iets in een reactie typ. Zal het de volgende keer eerst in de editor doen om dergelijke fouten te voorkomen. Het was meer een kwestie van snel snel dan niet weten waar ik mee bezig ben.

Ik geloof best dat je weet waarmee je bezig bent, anders begin je niet aan OO. En je kan het toch ook zien zonder de errors in je editor? Ik zie nooit errors in mijn editor...
 
Jurgen B

Jurgen B

02/03/2012 17:49:56
Quote Anchor link
Eerlijk is eerlijk dat ik ze voorheen wel zag maar nu ook niet meer, zal wel eens iets aan de instellingen hebben veranderd (verwijzing naar local PHP installatie waarschijnlijk). Anyway, toen je zei dat er veel fouten in zaten heb ik pas gelezen wat ik daadwerkelijk had gepost en ik kan ook niet anders zeggen dan dat het slordig was ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.