Variabele wordt niet gelezen??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »
Marcel R

Marcel R

02/11/2010 19:51:17
Quote Anchor link
In onderstaand script deel wordt een variabele niet gezien/gelezen. Ik heb volgens mij alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die een verhelderende tip heeft?

Variabelen: $sessionkey en $ipadres woorden wel goed overgenomen.
Als ik $werkgebied echo voor of na de functie geeft ie hem wel.
Is dit een bug in in_array?
Als ik $werkgebied een fysiek een stringwaarde geef gaat dit overigens wel goed.

[script]
echo $werkgebied;

if(!in_array($sessionkey,$check,true)){

echo $werkgebied; // leest hij hier niet meer ????
$sql_insert="INSERT INTO prereg (id,sessionkey,ipadres,wgb,reg,afd) VALUES ('','".$sessionkey."','".$ipadres."','".$werkgebied."','".$reg."','".$afd."')";
$query=mysql_query($sql_insert);
}
[/script]

Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 12:52:31
 
Martijn B

Martijn B

02/11/2010 19:57:00
Quote Anchor link
Waar krijgt $werkgebied een waarde?

Bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$werkgebied
= null;
?>
 
Milo S

Milo S

02/11/2010 20:59:38
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
# Je moet werkgebied wel een waarde gevenn
$werkgebied = '';

echo $werkgebied;

if( !in_array( $sessionkey, $check, TRUE ) )
{

    echo $werkgebied;
    
    $qry = "INSERT INTO
                prereg
                    (
                     sessionkey,
                     ipadres,
                     wgb,
                     reg,
                     afd
                     )
            VALUES
                (
                 '"
.mysql_real_escape_string( $sessionkey )."',
                 '"
.$ipadres."',
                 '"
.$werkgebied."',
                 '"
.$reg."',
                 '"
.$afd."'
                 )"
;

    if( $sql = mysql_query( $qry ) )
    {

        # Goed
    }
    else
    {
        # Fout    
    }
}


?>


Een aantal dingen verbeterd...
Je moet dus goede foutafhandeling inbouwen. Alle andere regels ook als regel 22 doen dus met mysql_real_escape_string. En af een toe een spatie mag ook hoor, zeer kut te lezen anders...
 
Marcel R

Marcel R

02/11/2010 21:25:16
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reactie.

$werkgebied heeft een waarde. Dat heb ik getest met de echo regel. Die geeft hem prima weer. Alleen zo gauw ik hem binnen de functie til kent hij hem niet meer. Als ik vervolgens een andere waarde toe ken aan $werkgebied voor de functie, bijvoorbeeld:

$werkgebied = "test";

Dan zet hij hem keurig in m'n database en werkt het wel. Ik heb het geheel in een jumi applicatie gehangen wat met JSession uitbreekt uit het Joomla framework, hij maakt dan een nieuw scherm met mijn gegevens.
Dit werkt allemaal met strings, ook bij het wegschrijven naar de db.
Andere 2 variabelen pakt hij wel maar $werkgebied, $reg, $afd niet.
Hij kan ze wel echo-en vlak voor de in_array functie.

Ik haal ze binnen met een _GET via AJAX.

Bedankt voor de tips mbt de error check. Evenzo gaat het wegschrijven prima. Heb alleen de echo ook binnen de functie gehaalt om te zien of hij hem kent.
Even een vraagje, welke tags moet je in de text opnemen om de code goed weer te geven?
 
- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 02:26:24
Quote Anchor link
Marcel R op 02/11/2010 21:25:16:
Alleen zo gauw ik hem binnen de functie til kent hij hem niet meer.


Binnen welke functie?

Quote:
if(!in_array($sessionkey,$check,true)){


Wat zit er in $sessionkey en wat zit er in $check?
 
Marcel R

Marcel R

03/11/2010 06:53:14
Quote Anchor link
Even een nieuwe start...

Als iemand me verteld hoe ik script knap kan posten hier... kan hier niets vinden. Misschien ook niet goed gezocht...

Gooi ik even het hele stuk code erop, kunnen jullie allemaal meekijken en hopelijk wat ik fout doe.
San The - is binnen de if en niet binnen een functie, foutje in m'n uitleg.
 
Wouter J

Wouter J

03/11/2010 08:01:31
Quote Anchor link
stuk code doe je door [.code][./code] (zonder .)
 
- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 12:53:19
 
Milo S

Milo S

03/11/2010 15:30:55
Quote Anchor link
Geef hem dan mee in de functie?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
function functieNaam ( $werkplek, $etc, $etc )
{
}

?>
 
Marcel R

Marcel R

03/11/2010 19:09:55
Quote Anchor link
Hieronder een overzicht van de (misschien beetje rommelige) code die ik gebruik. Niet zo spannend allemaal dacht ik.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php

error_reporting(E_ALL);

$session =& JFactory::getSession();
$sessionkey = $session -> get('key'); // 8 digit getal

$werkgebied     = ucwords($_GET['wgb']);
$reg             = stripslashes($_GET['regio']);
$afd            = $_GET['afd'];
$inzetnaam        = ucwords($_GET['naam']);
$inzetplaats    = ucwords($_GET['plaats']);
$begindatum        = $_GET['begin'];
$einddatum        = $_GET['eind'];
$ipadres        = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$countcols        = 5;

$sa                = " > ";
$da                = " >> ";

if(!empty($reg)){$regio        = $sa.$reg;}
if(!empty($afd)){$afdeling    = $da.$afd;}

include("dbconapp.php");

if(!isset($sessionkey)){

    echo "Sessie verlopen of nog niet geactiveerd.";

}
else{

    $check=array(); // array van beschikbare sessionkeys
    $sql_check="SELECT sessionkey FROM prereg";
    $query_check=mysql_query($sql_check) or die(mysql_error());
    while($checky=mysql_fetch_array($query_check)){

        array_push($check,$checky['sessionkey']);
    
    }

echo $werkgebied; // test printout om te zien of deze var zijn waarde behoud    

    if(!in_array($sessionkey,$check,true)){
    
        echo $werkgebied; // leest hij hier niet meer ????
        $sql_insert="INSERT INTO
                        prereg
                            (
                                id,
                                sessionkey,
                                ipadres,
                                wgb,
                                reg,
                                afd            
                            )     
                    VALUES
                            (
                                '',
                                '"
.$sessionkey."',
                                '"
.$ipadres."',
                                '"
.$werkgebied."',
                                '"
.$reg."',
                                '"
.$afd."'
                            )"
;
                            
        $query=mysql_query($sql_insert);
    }

?>
Gewijzigd op 03/11/2010 19:12:36 door Marcel R
 
- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 19:15:46
Quote Anchor link
if(!in_array($sessionkey,$check,true)){

Haal die 'true' eens weg.

if(!in_array($sessionkey,$check)){

Toevoeging op 03/11/2010 19:17:12:

Denk ook aan sql-injection.
 
Marcel R

Marcel R

03/11/2010 21:23:26
Quote Anchor link
Geprobeerd, maar das niet de oplossing. Die true wordt gebruikt voor de $sessionkey tov $check en geeft een absoluut resultaat volgens mij, is volgens mij ook hoofdlettergevoelig. $sessionkey is nummeriek maar wordt als string gebruikt en $ipadres is een string en wordt ook zo gebruikt.
Het gekke is dat als ik dus $werkgebied (of 1 van de andere 2) een waarde geef die niet uit de eerste declaratie ($werkgebied = $_GETenz.) komt, dus bijvoorbeeld "test" dan gebruikt hij die waarde wel binnen de if regel en zet hem ook netjes in de db. Hij print echter wel een waarde dus er zit inhoud in de variabele. Mogelijk heeft het met het Joomla framework te maken.
Het is net of hij maar maximaal 2 strings meeneemt binnen de functie maar heb in de documentatie geen beperkingen gevonden over het aantal $'s binnen een if-else.
Ik weet dus niet meer waar ik het zoeken moet dus vandaar mijn verzoek hier. Bedankt iig.
 
- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 22:21:33
Quote Anchor link
Doe eens een vardump op die variabelen.
 
Marcel R

Marcel R

04/11/2010 07:02:19
Quote Anchor link
Had ik inderdaad ook al geprobeerd. Resultaat was wat ik verwachte.

string(13) "Noord Holland" string(19) "Noord Holland Noord" string(7) "Alkmaar"

Afijn toch blijft ie hangen op de if regel....
 
Marcel R

Marcel R

05/11/2010 22:09:04
Quote Anchor link
Het zal een dubbele posting zijn maar ik heb hem aan de praat. Vraag me overigens niet waarom want ik weet het niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php

    if(in_array($sessionkey,$check,TRUE)){
    $control=0;
    }
else{
    $control=1;
    }

    
    if($control==1 && !empty($werkgebied)){
    // echo $werkgebied;
    
        $sql_insert="INSERT INTO
                        prereg
                            (
                                id,
                                sessionkey,
                                ipadres,
                                werkgebied,
                                regio,
                                afdeling            
                            )     
                    VALUES
                            (
                                '',
                                '"
.$sessionkey."',
                                '"
.$ipadres."',
                                '"
.$werkgebied."',
                                '"
.$reg."',
                                '"
.$afd."'
                            )"
;
                            
        $query=mysql_query($sql_insert);

    }

?>
Gewijzigd op 05/11/2010 22:10:17 door Marcel R
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

05/11/2010 22:14:52
Quote Anchor link
heb je nu wel gedacht aan sql injection?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.