Verlopen sessie tijd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

13/04/2016 09:37:06
Quote Anchor link
Hallo,

2 websites van klanten draaien bij Argeweb. Nu zijn opeens de php sessies na 2 minuten verlopen. Deze instelling mag ik niet meer aanpassen.

Is dit niet heel vreemd?
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 05:04:58
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/04/2016 09:42:53
Quote Anchor link
2 minuten? Da's wel erg kort. En waar blijkt dit uit? Zorgt dit voor problemen? Wat voor OS wordt daar gebruikt? Windows of Linux?

Ben benieuwd naar de redenatie van deze host.

EDIT: trouwens bijna alle sessie-instellingen zijn in principe overal instelbaar (PHP_INI_ALL) dus ze moeten wel een erg goede reden hebben waarom je hier niet aan zou mogen komen...
Gewijzigd op 13/04/2016 09:44:43 door Thomas van den Heuvel
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

13/04/2016 10:04:47
Quote Anchor link
Hoi Thomas,

Ja dit zorgt wel voor problemen.

Bijvoorbeeld iemand logt in, gaat naar een HTML formulier om een nieuwsbericht te typen. 2 minuten is dan niet heel lang, drukt op opslaan en men is al uitgelogd. Het bericht wordt dan opgeslagen zonder dat er bekend is welke gebruiker het heeft gemaakt.

Ik vind het ook heel vreemd. Heb het bij andere hosts nog nooit meegemaakt zo.

Dit is de reactie van ze toen ik vroeg of ik de instelling aan kan passen:

Beste Ramon,

Onze server ondersteunt deze optie niet, wij beheren deze instellingen zelf voor onze klanten. U kunt in dit geval geen invloed op deze timeout uitoefenen. In het verleden bleven scripts namelijk onnodig lang draaien, wat voor overlast en instabiliteit zorgde. Daarom hebben we ervoor gekozen om deze optie te wijzigen en zelf voor onze klanten te gaan beheren.

Als ik nog iets voor u kan doen, laat het me dan gerust weten



Toevoeging op 13/04/2016 10:05:33:

Heb al aangegeven dat een php sessie in mijn ogen niet echt een 'script' is wat volgens hen lang zou kunnen blijven draaien.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/04/2016 10:43:46
Quote Anchor link
Technisch heeft de provider wel een punt. Een van mijn sites heeft een supergrote cache per sessie: ongeveer 1 MiB. Bij grotere bezoekersaantallen zaten we daardoor soms zonder schijfruimte, waardoor er vervolgens helemaal geen sessie meer konden worden opgeslagen. We hebben dat toen opgelost door een paar gigabyte opslag bij te huren, door de garbage collector anders te configureren én door de sessieduur te verkorten tot 6 minuten. (Bij het doorspitten van de sitestatistieken zagen we dat 99,99% van de bezoekers altijd binnen 6 minuten een volgend request verzendt, dus zo kwamen we op die sessieduur.)

Maar, maar, maar ... dat is wel typisch iets dat je als developer liefst zelf in de hand wilt hebben. Als je site gaat lijden ander het gedrag van andere sites op dezelfde server en de provider daarom op eigen houtje dit soort kunsten gaat uithalen, wordt het tijd om op zoek te gaan naar een andere provider.

Wil je toch niet verhuizen, dan zou je het sessiebeheer kunnen aanpakken: gebruik niet het standaard sessiebeheer van PHP, maar bouw zelf een vergelijkbare oplossing.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/04/2016 10:52:56
Quote Anchor link
Hm, is het mogelijk om mensen onder water "door te loggen" mocht een sessietimeout optreden tijdens het invullen van een formulier of is dit om praktische redenen niet mogelijk (omdat je bijvoorbeeld dan je hele systeem/gebruikte pakket ondersteboven zou moeten keren)?

Je zegt "opeens", dus dit is een recente wijziging? Zonder inspraak/aankondiging? Ook niet erg netjes.

Dan die reactie, wat een gel...euter. Die redenatie ook:
Quote:
In het verleden bleven scripts namelijk onnodig lang draaien, wat voor overlast en instabiliteit zorgde. Daarom hebben we ervoor gekozen om deze optie te wijzigen en zelf voor onze klanten te gaan beheren.

Dus omdat er ooit problemen waren wordt iedereen nu in een onpraktisch keurslijf gedwongen? lol. En inderdaad, sessie-functionaliteit heeft in principe niets van doen met lang draaiende, inefficiënte scripts. Klinkt alsof ze het probleem op de verkeerde manier aan het oplossen zijn?

Zit je op shared hosting? Zou dan gelijk controleren of je niet in een gezamenlijke directory je sessie-bestanden parkeert :).

Het klinkt niet alsof ze hun zaken erg goed voor elkaar hebben en/of hun klanten willen opvoeden/aanspreken op baggerscripts. Toch met klem verzoeken om timeouts weer terug aan te passen omdat je anders niet met redelijk fatsoen je eigen programmatuur kunt draaien (daarnaast is het een eenzijdig doorgevoerde, en nogal rigoreuze, actie) en als ze dat niet willen doen dan maar verhuizen :/.
Gewijzigd op 13/04/2016 10:56:29 door Thomas van den Heuvel
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

13/04/2016 12:16:01
Quote Anchor link
@Ivo; in dat geval geef ik ze inderdaad groot gelijk om je in elk geval de keuze te geven; of zij beperken iets of je huurt ruimte bij. Bij deze sites gaat het om enkele bytes. Bij 1 site zelfs alleen een gebruikers_ID. Niet heel spannend dus.

@Thomas; het is inderdaad shared hosting. Het geeft de laatste tijd pas problemen, ik verwacht dus (maar kan ik niet bewijzen) dat het pas de laatste tijd zonder aankondiging aangepast is.

Iets met onder water doorgeven zou uiteraard kunnen. Maar het gaat me nu ook wel om het principe. Deze klanten heb ik destijds vooral naar deze hostingpartij gestuurd omdat het een degelijk bedrijf is/was. Door dit opeens zo aan te passen, krijgt de klant niet waarvoor ze betaalt.

Erg vreemd dus. Gelukkig heb ik die mening dus niet alleen gezien jullie reacties.
 
Ivo P

Ivo P

13/04/2016 12:44:52
Quote Anchor link
maar wordt hier niet de levensduur van een session bestand verward met de max-run-time van een script?

Een script dat 2 minuten draait: dat is inderdaad rijkelijk lang. 30 seconden, of hooguit een minuut zou voor de meeste situaties voldoende moeten zijn.
Mogelijk als je een flinke pdf samenstelt of een groot excelsheet niet.

Maar ik vraag me af wat de session lifetime daaraan bijdraagt.
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

13/04/2016 12:52:08
Quote Anchor link
Ja inderdaad Ivo. Ik vraag om de php sessie tijd / lifetime, maar ze blijft terug komen op dat scripts lang bleven draaien vandaar dat deze instelling niet aangepast kan worden en op 2 minuten staat.

Heeft niet echt iets met elkaar te maken.
Gewijzigd op 13/04/2016 12:52:30 door Ramon van Dongen
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2016 21:16:54
Quote Anchor link
Opmerkelijk zou ik het wel willen noemen. Als er meerdere websites op die shared host draaien met een login dan krijgen ze meer klanten op hun nek. Dat kan niet missen. Ik zou nog een poging wagen en het verschil tussen runtime script en sessie proberen uit te leggen. Direct zeggen dat je gedwongen wordt op op te zeggen en te verhuizen naar een andere host die het verschil wel kent. En dan maar hopen op een positief antwoord.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

13/04/2016 21:40:52
Quote Anchor link
Of natuurlijk verwijzen naar dit topic, uiteraard. Want zoals gezegd: de session lifetime heeft nog minder dan niets te maken met de max execution time.
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

13/04/2016 21:45:26
Quote Anchor link
Ik heb het meerdere malen uitgelegd en ook verwezen naar dit topic... Helaas snapt Argeweb het niet of wil het niet snappen

Toevoeging op 13/04/2016 21:46:44:

In elk geval erg vreemd

Toevoeging op 14/04/2016 09:01:13:

Ze hebben gelukkig een 'oplossing' gevonden:

Quote:
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd en het blijkt dat de timeout geen twee, maar drie minuten is. Sessies mogen dus gedurende 180 seconden lopen alvorens deze door onze server worden afgebroken. Op een gedeeld webhostingplatform zijn er helaas limieten waar u als gebruiker tegenaan kunt lopen.

Alternatief zou u een VPS kunnen overwegen waar u de server volledig zelf kunt configureren en dergelijke instellingen zelf kunt beheren. Hier ondervindt u niet de limieten welke op een gedeeld platform zijn ingesteld.


Mijn oplossing is om de verhuiscodes maar aan te vragen... Bedankt voor jullie ideeen allemaal!
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

15/04/2016 19:15:01
Quote Anchor link
Ik heb toch maar even een uitgebreid logscriptje ertussen gezet, de sessie bleef soms namelijk langer bestaan dan 2 minuten.

Nu blijkt dat soms het ip adres van de server wisselt en dan de sessie wijzigt / verdwijnt. Ze gaan ermee aan de slag nu om het op te lossen.
Gewijzigd op 15/04/2016 19:15:37 door Ramon van Dongen
 
- SanThe -

- SanThe -

17/04/2016 21:32:07
Quote Anchor link
Ik heb met Javascript (Ajax) iets gebouwd dat om de zoveel tijd even een session-var random veranderd.
Blijft de session gewoon bestaan.
 

18/04/2016 22:09:01
Quote Anchor link
Zo'n oplossing heb ik ook een keer gebouwd SanThe. Mijn probleem was dat eindgebruikers een langere sessie-tijd wilden dan dat in te stellen viel.
Maar het bouwen van een eigen sessie-handler zoals Ward voorstelt valt niet mee, het kost een hoop tijd voordat alle valkuilen zijn gedicht, zelfs als je het codevoorbeeld uit een boek haalt.
Afhankelijk van hoe gehecht je bent aan de hoster, kan je besluiten om over te stappen of een alternatieve handler te bouwen.
Overigens is het wel zo dat je gegevens niet veilig kunt stellen bij een shared host met de standaard-sessie handler van PHP. Het is algemeen bekend dat gevoelige data in een verzamelplek als /tmp terecht komt waar derden kunnen lezen en schrijven. Blijf je bij een shared host, gebruik dan een alternatieve sessie handler.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/04/2016 00:26:41
Quote Anchor link
Wat je ook zou kunnen doen is
Thomas van den Heuvel op 06/04/2016 14:21:00:
Dus, in plaats van het zoeken naar oplossingen om dingen onbeperkt in stand te houden, zou je ook kunnen kijken naar oplossingen waarbij het verlopen van zaken niet langer voor problemen zorgt.


An tje op 18/04/2016 22:09:01:
Overigens is het wel zo dat je gegevens niet veilig kunt stellen bij een shared host met de standaard-sessie handler van PHP. Het is algemeen bekend dat gevoelige data in een verzamelplek als /tmp terecht komt waar derden kunnen lezen en schrijven. Blijf je bij een shared host, gebruik dan een alternatieve sessie handler.

session_save_path()?
 

19/04/2016 12:18:08
Quote Anchor link
Met session_save_path() wordt het probleem verplaatst naar een andere locatie. Als de shared host het toelaat zou je het save path kunnen instellen naar een afgeschermd deel. Dan ben je snel klaar.
Al vind ik wel dat je je bij persoonlijke gegevens altijd moet af blijven vragen welke derde partij er nog meer bij kan, want die is er bijna altijd. Bijvorbeeld de hostingpartij kan bij bestanden. Dus is het afgeschermde deel versleuteld voor de hostingpartij? En waar blijven backups, misschien ergens 'in de cloud'?
Meestal is dit het deel waarover niemand zich zorgen wil maken.
Mijn persoonlijke voorkeur is om sessie-informatie op te slaan in een database via een eigen handler, omdat je dan meer kunt vastleggen, zelf extra rechten in kunt stellen en alle data bij elkaar hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.