www.ideal-simulator.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/01/2009 12:09:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Als volgende missie binnen de promotie van iDEAL ben ik de afgelopen weken bezig geweest met het bouwen van een iDEAL Simulator. Met deze simulator kun je de implementatie van iDEAL Lite/Professional binnen je website/webshop testen zonder hiervoor een officieel (betaald) account bij een bank te hebben.

Ik was benieuwd wat jullie van het concept vinden, en of jullie nog op of aanmerkingen hebben.

www.ideal-simulator.nl

Als er mensen zijn die de simulator willen testen zou het helemaal top zijn. De benodigde configuratie instellingen zouden duidelijk genoeg moeten zijn (hoop ik).

In de toekomst hoop ik:
- iDEAL Kassa en Internet kassa te ondersteunen.
- Alle mogelijk iDEAL foutmeldingen correct af te handelen.
- Uitgebreidere documentatie over de implementatie van iDEAL toe te voegen aan de website.
- Gebruikers kunnen (gratis?) een eigen accout (merchantid/subid aanvragen, eigen hashkey en certificaten uploaden, enz.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
PHP hulp

PHP hulp

29/05/2024 23:11:06
 
Els

els

15/01/2009 12:17:00
Quote Anchor link
Hallo Pholeron, ik wil het wel testen, mag ik de code?
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/01/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Op www.ideal-simulator.nl vind je onder scripts de optie om het voorbeeld script te downloaden. Daarin staan sniplets om de simulator te testen.

Daarnaast zou het mooi zijn als mensen in hun eigen geprogrammeerde omgeving het ook kunnen testen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/01/2009 12:51:00
Quote Anchor link
Ik vind dit een superinitiatief! Er zijn denk ik genoeg bedrijven of personen die (open-source) projecten maken die daar ondersteuning voor iDEAL in willen hebben. Op deze manier kan dat heel makkelijk.

Maar er zit niets in voor jou. Je iDEAL-account wordt misbruikt en je maakt kosten voor de simulator. Als je daar geen problemen mee hebt, OK.
Je zou t.z.t. nog eens na kunnen denken over maximaal 5 requests vanaf een website/IP en daarna met een micro-payment (of iDEAL transactie :)) wat geld ontvangen om het verder open te zetten.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 08:12:00
Quote Anchor link
@Elwin
Ik gebruik geen iDEAL account van de bank; maar heb alles 'nagebouwd' zodat het op vergelijkbare wijze zou moeten werken. Daar maak ik dus geen kosten voor.

De enige kosten die ik maak zijn de webhosting en de tijd die ik er insteek.. hobby's mogen best een beetje geld en tijd kosten ;)

Maar misschien maak ik er een 'donate' knopje in ofzo als het geheel klaar is :)
 
Tristan nvt

Tristan nvt

16/01/2009 08:51:00
Quote Anchor link
Ik zou er nog even een disclaimer bijzetten (immers, je weet nooit of alles wel precies zoals iDeal werkt, of dat ze dingen veranderen etc.) en ik zou er nog ff bijzetten dat dit géén officiele iDeal simulator is. Nu lijkt het net alsof jij (als site zijnde) verbonden bent aan iDeal.
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 08:56:00
Quote Anchor link
@Pholeron: ooit overwogen om ook Payment Service Providers mee te nemen? Mijn ervaring is dat dat een boel werk uithanden neemt, en in veel gevallen bieden deze ook meteen extra betaalmethodes als machtigingen, overschrijvingen, credit cards, enz.

Het zou het totaalbeeld wel compleet maken als je bijvoorbeeld Buckaroo, Mollie en Ogone meeneemt... En denk dat met zulke partijen ook goeie afspraken te maken zijn over testaccounts...
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 09:02:00
Quote Anchor link
Dergelijke partijen hebben vaak al een testaccount (en fatsoenlijke documentatie) beschikbaar.. of anders is dat in no-time te regelen. Dat valt bij iDEAL nogal eens te bezien.

Daarom is deze simulator specifiek op iDEAL gericht, omdat dit veel wordt gebruikt, maar er weinig faciliteiten voor beschikbaar zijn (het is allemaal net té geheimzinnig :)

Maar voor de toekomst is het zeker een goed idee om voor de meest gebruikte betaalsystemen een simulatie-omgeving te creeeren!!!
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 09:58:00
Quote Anchor link
Ook de documentatie van de PSP's laat om sommige punten te wensen over hoor ;-) Kwam het laatst nog tegen dat alle standaard formulier POST methods beschreven waren, maar de meest ingewikkelde versie (SOAP) alleen een bericht uitleg had, en verder geen voorbeelden ofzo... En dat laatste kan je toch wat zoekwerk schelen ;-)
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 10:00:00
Quote Anchor link
We nemen het mee voor een een volgend project :D
Iig bedankt voor de feedback!
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 10:03:00
Quote Anchor link
K ;-) Ik heb hier nu overigens een basis class liggen van Buckaroo voor iDEAL via SOAP. Ik ben er nog niet echt tevreden over, en ga hem ook nog verder uitbouwen met andere betaalmethoden. Maar mocht je dus aan de slag gaan met PSP's, geef dan even een seintje.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Marien xD

Marien xD

16/01/2009 11:31:00
Quote Anchor link
Mooi initiatief! Ikzelf vind het ook vervelend om een iDeal implementatie te doen. Dit ivm met de factoren die jij al genoemt heb (op de site).

Misschien een kleine tip: gebruik phpDoc bij je classes om te documenteren. Dit is een mooie standaard manier van documenteren en veel IDE's hebben hiervoor een goede ondersteuning ingebouwd.

Verder zou het misschien leuk zijn om ook je test transacties inzichtelijk te hebben. (dus met je eigen key enzo, maar dat staat volgens mij al op de planning).
 
Bas Visscher

Bas Visscher

16/01/2009 16:04:00
Quote Anchor link
very nice!!
meer kan ik niet zeggen, lijkt me echt een goed idee.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/01/2009 21:08:00
Quote Anchor link
Ik heb de scripts gebruikt voor iDEAL-integratie op een site en getest naar de iDEAL-simulator. Dat werkte allemaal goed.
Daarna heb ik dezelfde scripts getest op mijn iDEAL account bij de ING. Werkt zonder aanpassingen (nou ja, de bestandsnamen van de certificaat en de key-file zijn aangepast).

Perfect dus!

Wellicht nog een optie om toe te voegen:
- voorbeeldscript in de advanced versie voor een cronjob die de status van open transacties ophaalt (de ophaalplicht van de acceptant);
- documentatie over de certificaten. Welke van jou zijn en vervangen dienen te worden en waarom je een certificaat-foutmelding kan krijgen bij het verbinden naar de ssl van de simulator.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

20/01/2009 15:16:00
Quote Anchor link
@Elwin

Super bedankt voor het testen! Blij dat het goed werkt!

Wat betreft de naamgeving van de certificaten; die zijn aangepast n.a.v. het voorbeeldscript voor iDEAL Professional

Wat betreft de documentatie van foutmeldingen vind ik een heel goed punt; daar zal ik komende week aan werken!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/01/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Die certificaatnamen maken ook niet uit hoor. Maar in de handleiding van iDEAL Advanced bij de ING staan de commando's voor openssl. Daarmee worden de bestanden priv.pem en priv.cert gemaakt. Voor een beetje ontwikkelaar is het dus wel zonder veel moeite aan te passen, maar het kan misschien voor verwarring zorgen.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

01/04/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Ik heb het e.e.a. vernieuwd aan de site, meer codes en voorbeelden toegevoegd die zouden moeten helpen bij de implementatie van iDEAL.

Feedback is zeer welkom!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.