www.ideal-simulator.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/01/2009 12:09:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Als volgende missie binnen de promotie van iDEAL ben ik de afgelopen weken bezig geweest met het bouwen van een iDEAL Simulator. Met deze simulator kun je de implementatie van iDEAL Lite/Professional binnen je website/webshop testen zonder hiervoor een officieel (betaald) account bij een bank te hebben.

Ik was benieuwd wat jullie van het concept vinden, en of jullie nog op of aanmerkingen hebben.

www.ideal-simulator.nl

Als er mensen zijn die de simulator willen testen zou het helemaal top zijn. De benodigde configuratie instellingen zouden duidelijk genoeg moeten zijn (hoop ik).

In de toekomst hoop ik:
- iDEAL Kassa en Internet kassa te ondersteunen.
- Alle mogelijk iDEAL foutmeldingen correct af te handelen.
- Uitgebreidere documentatie over de implementatie van iDEAL toe te voegen aan de website.
- Gebruikers kunnen (gratis?) een eigen accout (merchantid/subid aanvragen, eigen hashkey en certificaten uploaden, enz.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 19:25:19
 
Els

els

15/01/2009 12:17:00
Quote Anchor link
Hallo Pholeron, ik wil het wel testen, mag ik de code?
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/01/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Op www.ideal-simulator.nl vind je onder scripts de optie om het voorbeeld script te downloaden. Daarin staan sniplets om de simulator te testen.

Daarnaast zou het mooi zijn als mensen in hun eigen geprogrammeerde omgeving het ook kunnen testen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/01/2009 12:51:00
Quote Anchor link
Ik vind dit een superinitiatief! Er zijn denk ik genoeg bedrijven of personen die (open-source) projecten maken die daar ondersteuning voor iDEAL in willen hebben. Op deze manier kan dat heel makkelijk.

Maar er zit niets in voor jou. Je iDEAL-account wordt misbruikt en je maakt kosten voor de simulator. Als je daar geen problemen mee hebt, OK.
Je zou t.z.t. nog eens na kunnen denken over maximaal 5 requests vanaf een website/IP en daarna met een micro-payment (of iDEAL transactie :)) wat geld ontvangen om het verder open te zetten.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 08:12:00
Quote Anchor link
@Elwin
Ik gebruik geen iDEAL account van de bank; maar heb alles 'nagebouwd' zodat het op vergelijkbare wijze zou moeten werken. Daar maak ik dus geen kosten voor.

De enige kosten die ik maak zijn de webhosting en de tijd die ik er insteek.. hobby's mogen best een beetje geld en tijd kosten ;)

Maar misschien maak ik er een 'donate' knopje in ofzo als het geheel klaar is :)
 
Tristan nvt

Tristan nvt

16/01/2009 08:51:00
Quote Anchor link
Ik zou er nog even een disclaimer bijzetten (immers, je weet nooit of alles wel precies zoals iDeal werkt, of dat ze dingen veranderen etc.) en ik zou er nog ff bijzetten dat dit géén officiele iDeal simulator is. Nu lijkt het net alsof jij (als site zijnde) verbonden bent aan iDeal.
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 08:56:00
Quote Anchor link
@Pholeron: ooit overwogen om ook Payment Service Providers mee te nemen? Mijn ervaring is dat dat een boel werk uithanden neemt, en in veel gevallen bieden deze ook meteen extra betaalmethodes als machtigingen, overschrijvingen, credit cards, enz.

Het zou het totaalbeeld wel compleet maken als je bijvoorbeeld Buckaroo, Mollie en Ogone meeneemt... En denk dat met zulke partijen ook goeie afspraken te maken zijn over testaccounts...
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 09:02:00
Quote Anchor link
Dergelijke partijen hebben vaak al een testaccount (en fatsoenlijke documentatie) beschikbaar.. of anders is dat in no-time te regelen. Dat valt bij iDEAL nogal eens te bezien.

Daarom is deze simulator specifiek op iDEAL gericht, omdat dit veel wordt gebruikt, maar er weinig faciliteiten voor beschikbaar zijn (het is allemaal net té geheimzinnig :)

Maar voor de toekomst is het zeker een goed idee om voor de meest gebruikte betaalsystemen een simulatie-omgeving te creeeren!!!
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 09:58:00
Quote Anchor link
Ook de documentatie van de PSP's laat om sommige punten te wensen over hoor ;-) Kwam het laatst nog tegen dat alle standaard formulier POST methods beschreven waren, maar de meest ingewikkelde versie (SOAP) alleen een bericht uitleg had, en verder geen voorbeelden ofzo... En dat laatste kan je toch wat zoekwerk schelen ;-)
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 10:00:00
Quote Anchor link
We nemen het mee voor een een volgend project :D
Iig bedankt voor de feedback!
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 10:03:00
Quote Anchor link
K ;-) Ik heb hier nu overigens een basis class liggen van Buckaroo voor iDEAL via SOAP. Ik ben er nog niet echt tevreden over, en ga hem ook nog verder uitbouwen met andere betaalmethoden. Maar mocht je dus aan de slag gaan met PSP's, geef dan even een seintje.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Marien xD

Marien xD

16/01/2009 11:31:00
Quote Anchor link
Mooi initiatief! Ikzelf vind het ook vervelend om een iDeal implementatie te doen. Dit ivm met de factoren die jij al genoemt heb (op de site).

Misschien een kleine tip: gebruik phpDoc bij je classes om te documenteren. Dit is een mooie standaard manier van documenteren en veel IDE's hebben hiervoor een goede ondersteuning ingebouwd.

Verder zou het misschien leuk zijn om ook je test transacties inzichtelijk te hebben. (dus met je eigen key enzo, maar dat staat volgens mij al op de planning).
 
Bas Visscher

Bas Visscher

16/01/2009 16:04:00
Quote Anchor link
very nice!!
meer kan ik niet zeggen, lijkt me echt een goed idee.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/01/2009 21:08:00
Quote Anchor link
Ik heb de scripts gebruikt voor iDEAL-integratie op een site en getest naar de iDEAL-simulator. Dat werkte allemaal goed.
Daarna heb ik dezelfde scripts getest op mijn iDEAL account bij de ING. Werkt zonder aanpassingen (nou ja, de bestandsnamen van de certificaat en de key-file zijn aangepast).

Perfect dus!

Wellicht nog een optie om toe te voegen:
- voorbeeldscript in de advanced versie voor een cronjob die de status van open transacties ophaalt (de ophaalplicht van de acceptant);
- documentatie over de certificaten. Welke van jou zijn en vervangen dienen te worden en waarom je een certificaat-foutmelding kan krijgen bij het verbinden naar de ssl van de simulator.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

20/01/2009 15:16:00
Quote Anchor link
@Elwin

Super bedankt voor het testen! Blij dat het goed werkt!

Wat betreft de naamgeving van de certificaten; die zijn aangepast n.a.v. het voorbeeldscript voor iDEAL Professional

Wat betreft de documentatie van foutmeldingen vind ik een heel goed punt; daar zal ik komende week aan werken!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/01/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Die certificaatnamen maken ook niet uit hoor. Maar in de handleiding van iDEAL Advanced bij de ING staan de commando's voor openssl. Daarmee worden de bestanden priv.pem en priv.cert gemaakt. Voor een beetje ontwikkelaar is het dus wel zonder veel moeite aan te passen, maar het kan misschien voor verwarring zorgen.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

01/04/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Ik heb het e.e.a. vernieuwd aan de site, meer codes en voorbeelden toegevoegd die zouden moeten helpen bij de implementatie van iDEAL.

Feedback is zeer welkom!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.