zf model db connection

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 19:51:04
Quote Anchor link
Goededag,

zover ik weet klopt het gewoon maar ik krijg een FATAL ERROR class Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql
not found in line:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class Db_db{
     public static function conn(){
        $connParams =(array("host"=>"localhost","username"=>"root","password"=>"password"));
        
    $db = new Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql($connParams);
    return $db;
    }
}

?>


ik weet niet wat er fout gaat?

gr
nick


 
Gewijzigd op 19/10/2012 19:51:32 door Nick van der heijden
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 02:08:18
 
Reshad F

Reshad F

19/10/2012 20:07:09
Quote Anchor link
ik heb niet veel verstand van ZEND maar hoe hoe roep je dit aan in je controller?

zie hier voor uitgebreide uitleg en voorbeeldjes; http://framework.zend.com/manual/1.12/en/zend.db.adapter.html
Gewijzigd op 19/10/2012 20:10:05 door Reshad F
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:11:29
Quote Anchor link
ik roep die aan zo

Require 'Db_db.php';

$db=Db_db::conn();
 
Kees Schepers

kees Schepers

19/10/2012 20:20:37
Quote Anchor link
Lijkt erop dat je je autoloader niet goed geconfigureerd hebt. Volgens mij zet je die aan met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
?>


Je moet dan wel de autoloader includen uiteraard. En je include_path goed zetten.

Maar eigenlijk hoort dit automatisch te gebeuren als je een Zend Framework applicatie ontwikkeld.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:22:22
Quote Anchor link
ja dat heb ik in me index.php die in me public folder staat

require_once'Zend/Loader/Autoloader.php';
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:23:08
Quote Anchor link
Maak je een applicatie geheel op basis van Zend of gebruik je alleen de DB functionaliteit?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:25:42
Quote Anchor link
ik gebruik hele applicatie Zend Framework
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:27:40
Quote Anchor link
Dan vraag ik mij af waarom je überhaupt deze class hebt. Je kan toch van de normale DB functionaliteit gebruik maken?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:30:03
Quote Anchor link
hoe bedoel je ik ben het aan het leren :) gewoon in de controller zelf ?
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:40:17
Quote Anchor link
Dat maakt niet uit ;-) Ik probeer je met wat vragen / antwoorden de goede richting op de sturen.

Maak je gebruik van ZF 1 of 2? Ik raad je namelijk aan om even de quickstart te volgen. Die vertelt je alles omtrent het (juist) gebruik van een Zend Framework applicatie.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:43:29
Quote Anchor link
ik ben nu bezig met zf 1 als ik dat redelijk snap wil ik naar 2
,weet dat ik dat beter kan doen maar wil eerst 1 en daarna 2 :)
Gewijzigd op 19/10/2012 20:44:25 door nick van der heijden
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:52:28
Quote Anchor link
Zeker. Ik geef je de tip om even de quick start goed door te nemen.

Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken op de blog van Rob Allen. Waardevolle posts!!
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:54:04
Quote Anchor link
jaa indd die quick start heb ik al keer door gelezen en gedaan.

Ik heb een boek er van die heet

Beginning Zend Framework maarja ik snap niet waarom ie zegt dat ie die class niet kan vinden ik snap het wel hoe het zit en zo maar alleen dit snap ik niet xd

Toevoeging op 19/10/2012 20:58:08:

ik heb in de

index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, array(
    realpath(APPLICATION_PATH . '/../library'),
    get_include_path(),
)).";".realpath(APPLICATION_PATH.'/models'));

/** Zend_Application */
require_once 'Zend/Application.php';
require_once'Zend/Loader/Autoloader.php';
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();


en in de controller heb ik dit

public function newAction()
{
require('Db.php');
$db=Db_db::conn();

}


en die Db.php staat in models

eb daar staat dit in

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class Db_db{
     public static function conn(){
        $connParams =(array("host"=>"localhost","username"=>"root","password"=>"password"));
        
    $db = new Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql($connParams);
    return $db;
    }
}

?>
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:01:10
Quote Anchor link
Waar ik op doel is dat je deze klasse helemaal niet nodig hebt.

Wanneer je de application.ini op de juiste manier instelt moet het al werken.

Zie ook deze uitleg: http://framework.zend.com/manual/1.12/en/learning.quickstart.create-model.html
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 21:04:58
Quote Anchor link
ja oke maar waar maken ze daar connection met database of ben ik nu echt zo dom ?
dat ik het niet zie
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:07:21
Quote Anchor link
Niemand is dom ;-)

Zend werkt op basis van resources. De resources definieer je in je application ini. De bootstrap van het Zend framework leest je application.ini in en initialiseert dan je database en de overige settings / resources.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 21:10:04
Quote Anchor link
oooh oke dus dan word het iets van

resources.db.adapter = "PDO_MYSQL"
resources.db.params.host = "localhost"
resources.db.params.username = "username"
resources.db.params.password = "password"
resources.db.params.dbname = "zf"

in me application.ini

en dan moet het werken als het goed is ,en in de controller zet je dan sql querys ?
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:22:05
Quote Anchor link
Voorbeeld van mijn application.ini (alleen even de database gepakt)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
resources.db.adapter                = PDO_MYSQL
resources.db.profiler                = true
resources.db.params.host            = localhost
resources.db.params.dbname            = database
resources.db.params.username            = username
resources.db.params.password            = password
resources.db.isDefaultTableAdapter        = true


Je kan als je wilt de resource uitbreiden met drivers options. (names, timezone, etc)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
resources.db.params.driver_options.1002    = "SET NAMES utf8"


Je kan eventueel je meta data cachen (Met APC bijvoorbeeld). Zorg dan wel dat je een cache manager resource hebt. (Google even)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
resources.db.defaultMetadataCache        = "database"


Wanneer Zend je applicatie runt hebt je een database connectie.

Heb je wel eens gehoord van het Zend Db Table principe?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 21:28:37
Quote Anchor link
Nee eigenlijk nog nooit van gehoort dusja beetje uitleg over dingen enzo zal wel relax zijn

Toevoeging op 19/10/2012 21:37:24:

Ff opgezcht weet nu ongeveer waar zend db table over gaat :)

$table = new Bugs();

$data = array(
'created_on' => '2007-03-22',
'bug_description' => 'Something wrong',
'bug_status' => 'NEW'
);

$table->insert($data);

Begin het ongeveer tesnappen
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:38:08
Quote Anchor link
Ik raad je aan om dit eens te lezen en daarna eens terug te komen en vertellen wat je bevindingen zijn ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.